JurgenS schreef:
Nog updates, rij je er al mee?
I wish, druk met werk/familie dus nog geen tijd gehad om alles af te werken, ook wat problemen gehad met bestellen van juiste onderdelen, eind deze week zou ik eindelijk alles in huis moeten hebben.
Heb wel wat kleinere dingen gedaan.
Heb de preload van de koppelingspomp opgemeten, als die verkeerd is gaat de koppeling ofwel slippen ofwel niet helemaal ontkoppelen. Op internet een schemaatje gevonden wat alles makkelijk maakt

, zoals verwacht aan gezien ik een 5mm spacer heb gebruikt tussen transmissie en bellhousing zat ik net op de limit van de preload, heb nu een 5mm shim besteld die achter de koppelingspomp komt.

Heb ook een stalen cardan gekocht die van een 4gen hemi zou komen, flenzen eraf geslepen en ga die herbruiken om een nieuwe langere drijfas te laten maken.
Verassing bij het openslijpen

, blijkbaar zit dat karton erin om vibraties te voorkomen.

Eén van de problemen die ik had met verkeerd geleverde onderdelen was de tailhousing die verkeerd was. Ik had namelijk een tailhousing ontvangen van een viper auto en niet van een viper truck, het enige verschil was dat de boring en lager achterop groter zijn bij de truck versie. Had hier 2 opties, ofwel laten uitboren en grotere bushing erin ofwel een sterkere chrome moly slip yoke met dunnere wanddikte gebruiken.

Simpelste oplossing was de chrome moly yoke, kost niet zoveel meer dan een standaard yoke en kan tot 2000pk aan, dus heb nog ietsjes over

. Foto is test met de stalen flens die ik lokaal heb gevonden.

Laatste foto van die automaattroep, kutding heeft moeilijk gedaan tot het laatste moment, is nog van de tranmissiekrik geflikkerd en een mooie grote olievlek achtergelaten op de oprit van mijn huurhuis

Had al een tijdje een klein olielek vantussen het blok en bak. Was blij om te zien dat achterkant blok helemaal droog was dus het lek kwam van de bak!

Nieuwe pilot bearing in de krukas geïnstalleerd, de standaard bearing zit normaal mooi gelijk met de krukas, maar om genoeg raakvlak te hebben met de inputshaft van de T56 heb ik een lagerbus laten draaien die 14mm langer is.

Even alle onderdelen (lege transmissiebehuizing) gemonteerd om de lengte van de aandrijfas op te meten.
Blok beschermplaat in geval de koppeling uit mekaar spat

, overkill maar zat bij de bellhousing dus kan ik hem evengoed monteren.

Past net niet, klein stukje moeten afslijpen anders kwam ie tegen de uitlaat aan.

Vliegwiel

Ong 3 cm speling gelaten in de slip yoke, zou genoeg moeten zijn om alle ophanginsbeweging op te vangen. Zit 5cm in de bushing en over de as van de transmissie

Opmeten aandrijfas, moet cm of 8 langer worden dan standaard.