Het is nu vr jul 04, 2025 19:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo aug 24, 2014 21:40 
Nieuw

Als nieuw lid heb ik voorlopig alleen maar vragen maar als de truck er eenmaal is hoop ik ook vragen te kunnen beantwoorden.

Lang verhaal een beetje korter. Netjes voorgesteld in het juiste forum hoor.

Wij gaan begin 2016 als gezin 4 maanden door Canada en USA reizen. Ik heb bedacht om daar een truck en popup trailer te kopen en daarmee te gaan reizen. Vrouw en ik vinden allebei een truck leuk en mooi en hebben besloten de auto na de reis terug te nemen. Nu valt ons oog op de volgende types. GMC Sierra, Ford F150 of Dodge Ram 1500
Waarom geen Chevy? Geen idee. Volgens mij wat kaler dan de GMC. Keuze zit rond bouwjaar 2008. Dit wegens de aanschaf prijs. We hebben hier nu een Volvo v70 Awd 1998 en Nissan primastar 2003. Nissan is waardeloos ding. Beide auto gebruik ik zakelijk en staan ook op een zaak maar met totaal 10.000 km per jaar wil ik deze allebei voor de reis verkopen en dan met extra geld in USA de truck kopen.

De vraag. Welke truck heeft jullie voorkeur. Als de truck hier is wil ik hem op gas hebben, ik las iets over zachte kleppen in Chevy dus ook GMC denk ik.
Klopt het dat je geen dekzeil oid op het bed mag maken voor grijs kenteken? Ook niet een bestop supertopper.

Ik heb een meubelstoffeerderij en voor het wegbrengen bij regen is een tentje wel handig. Verder ga ik meestal met een aanhanger afleveren. Wel wat gedoe maar je moet er wat voor over hebben om knap te rijden.

Zijn er nog meer mensen die deze trucks ook als boodschappen auto gebruiken. Wij gaan hem namelijk oom als onze daily driver gebruiken. Dus vrouwen wil de boodschappen wel ergens droog kunnen neerzetten.

Op ja vergeten te melden, het gaat in alle gevallen om een crewcab want de 2 boys moeten ook mee. Zijn nog klein maar wat zullen die het fantastisch vinden in Onze een grote bak.

Hoor graag of jullie kunnen helpen met selecteren.

Gr JJ

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 24, 2014 21:56 
Super Trucker

Het zal gebruikt bepalend zijn de km's op de klok, historie onderhoud.
Staat van de truck en dat soort zaken.
En er staat genoeg aan de overkant.

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 24, 2014 21:57 
Pro Trucker

Welkom hier.Die boodschappen passen makkelijk achter in de cabine.
En als je echt veel moet meenemen,kan je de achterbank in 2 delen omhoog klappen.(als je de kids niet allebei meeneemt tenminste)Een ram heeft al hardere kleppen voor gas,maar met 10000km per jaar zou je net als ik beter op benzine kunnen rijden.Als ik al die problemen met gas lees,ben ik blij dat ik het niet heb.(sommige hier hebben er nooit problemen mee).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 29, 2014 10:48 
Heavy Trucker

Ik begreep laatst van PE-cars dat van de GM motoren alleen de 5.3 Vortec last heeft met de cilinderkoppen als er op LPG gereden wordt. De 6.0, die in Escalades zit (maar ook vaak in de GMC Sierra), schijnt wel probleemloos op gas te lopen.

Als je daar meer over wil weten moet je even contact opnemen met PE-cars uit Zevenhuizen.

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 29, 2014 11:45 
Heavy Trucker

Reed vroeger ook met een Chevy hd 1500 03 :arrow: die was met een 6.0 vortex en die had ook last met cilinderkoppen op lpg :arrow: na 90 k :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 29, 2014 18:48 
Trucker

Oei ik heb in mijn 6.0 vortec juist gas laten leggen. Dan ben ik dus maar 90000km gerust? Of mijl?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 29, 2014 19:07 
Trucker

bommelaar schreef:
Oei ik heb in mijn 6.0 vortec juist gas laten leggen. Dan ben ik dus maar 90000km gerust? Of mijl?

Da zal aan je rijstijl liggen. Er zijn er ook al die op 50d km problemen kregen.

Ik heb er voorlopig nu een 30D gebold op gas zonder problemen.(staan nu 110000km op de teller)
Heb wel best een zware voet ook met 3,5ton er achter en ik ben echt benieuwd hoe lang ik probleemloos kan rondrijden.

mvg guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 30, 2014 18:15 
Trucker

Ik rij gelukkig met de suburban maar 10000 km per jaar. Wel veel met de remork. We zien wel he :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 30, 2014 19:17 
Heavy Trucker

bommelaar schreef:

Het waren kms :arrow: had hem zo gekocht op voorraad dat de cilinder koppen gerisieveert waren :!:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]