Het is nu wo mei 07, 2025 20:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Problemen ram 1500 2013
BerichtGeplaatst: di sep 09, 2014 11:41 
Nieuw

Hoi ik ben Rob 49 jaar uit Raamsdonksveer en heb nu sinds een jaar een Ram 1500 sport van 2013. Ik heb de auto nieuw gekocht maar heb al vanaf het begin kleine ergernissen;
* achteruirijcamera defect --> vervangen onder garantie
* radio viel regelmatig uit, na het opnieuw starten van de auto deed hij het weer --> vervangen onder garantie
* na een aantal keren op de + van de cruise control drukken valt de cruise control uit --> storing zit er nog in
* met enige regelmaat krijg ik de melding "zendersleutel niet in voertuig" terwijl de auto gewoon is gestart en loopt ( vaak bij het dichtslaan van de rechter achter portier)
* navigatie compleet de weg kwijt --> GPS antenne onder garantie vervangen daarna werd het alleen maar erger hij weet domweg echt niet waar hij is --> wordt als het goed is momenteel verholpen
* laatst viel ineens mijn informatie scherm tussen de tellers uit ( zwart scherm) na het straten van de auto was dit weer opgelost
* bij het straten van de auto geeft de temperatuur meter regelmatig te weinig aan, na een paar km rijden gaat bij naar de juiste waarde ( dit ondanks dat de auto in de zon geparkeerd staat)

Ben ik nou de enige die dit soort problemen heeft???

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe perfect geholpen wordt door mijn garage

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 09, 2014 12:16 
Pro Trucker

Dit is wel erg veel voor een nieuwe auto!
Zit er wel een goeie accu in die goed contact maakt?
Lijkt wel of al die systemen steeds onderbroken worden als ik het zo lees.
Die auto's kunnen rare dingen doen bij een slechte accu.(ook al is het een nieuwe)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 09, 2014 20:58 
Trucker

hee

ik heb dan de 2014

wat ik ook wel eens heb is dat hij idd ze locatie niet goed weer geeft, dan zit hij er 300 meter naast ofso

en de zender zegt hij soms ook dat hij niet gedetecteerd word! dan gooi ik de sleutelop het dahboard en dan is het weer weg

wat die van mij ook vaak aan geeft is dat hij een lage accuspanning heeft ( ik heb wel de uitvoering me luchtvering misschien dat het daar aan ligt )

verder bevalt de auto me prima

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 09, 2014 22:33 
Trucker

Ik heb bij mijn 2014 dat problemen met de radiozenders goed pakken.
Navi heb ik geen problemen mee dat hij de weg niet weet, maar wel dat hij op sommige routes iedere keer weer een andere route neemt.

Lage accuspanning geeft hij alleen aan als je luchtvering op een hogere stand wilt zetten zonder dat de motor draait.

Verder heb ik 1x gehad dat 2 dagen motorlampje brande en enige wat ik daar aan merkte was dat de mds niet inschakelde.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2014 9:07 
Trucker

Met mijn RAM1500 2014 ook problemen met Navi en radio. Gelukkig met een nieuwe software up-date (kon ik met aanwijzing van dealer zelf doen) werkt de navi stukken beter. Hoewel hij al een keer volledig wegviel (blue screen of death)....?????? Motor uit en opnieuw starten en alles werkt weer.
Radio is ook wat verbeterd maar blijft toch nog regelmatig niet kraak en ruis vrij :?

De sleutel is hij wel eens kwijt maar dat is zelden.

Had van de week een keer dat de temperatuur ineens naar Fahrenheit sprong. In het menu was dat ook gebeurt. Veranderde het terug naar graden maar geen verschil????? 70 graden ineens zien is toch wat te veel van het goede :shock: :shock:
Volgende dag alles weer normaal :roll:

Toch blijft het een geweldige bak om mee te rijden :alien:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2014 20:16 
Super Trucker

Dit moet de nieuwste nav. update zijn voor de 2013-2014 rams

Update type 14.25.515

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2014 20:37 
Nieuw

Beste, truckers ik heb mijn Dodge ram sport sinds 3 weken, en zonder deze problemen die ik hier al gelezen heb.Ik ben een zeer gelukkige Doge rijder.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 17, 2014 9:22 
Trucker

Zelf heb ik de Dodge nu 6 weken. in die tussen tijd is de kabelboom van de trekhaak en aanhanger vervangen door sluiting in de stekkerdoos. Draad boom geheel gesmolten en toch geen zekering eruit geklapt.

Zoals eerder aangegeven in het forum heb ik alleen last dat waarschijnlijk de DAB antenne op de verkeerde plek zit waardoor de zenders zeer slecht te ontvangen zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 18, 2014 20:43 
Nieuw

Onderstussen reeds 5 maanden aan het rijden, steeds weer met een smile, vooral sedert de cilinderuitschakeling en speedlimit uit zijn ;), de extra pk's zijn leuk, maar niet echt voelbaar naar mijn mening. (Met diablosport intune via hemiferver)
Ik had ook problemen met radio en gps, vooral dan dat usb, of sd kaart niet goed werkten, soms wel, soms niet, ook ontvangst was niet super, maar dit was vooral door het plaatsen van een stubbie antenne. Nu, na een firmware update en het plaatsen van een big stick antenne van ami, problemen opgelost, ontvangst is zo goed als origineel.
Wel ook gemerkt dat de buitentemperatuur die aangegeven wordt niet altijd correct is. Heb nog maar 2 keer gehad dat de sleutel niet herkent werd... En 1 maal dat radioscherm zwart bleef, laar radio wel speelde, met te stoppen en herstarten weg en niet meer voorgehad

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 18, 2014 20:50 
Trucker

Denis schreef:
Ik had ook problemen met radio en gps, ..... ook ontvangst was niet super, maar dit was vooral door het plaatsen van een stubbie antenne. Nu, na een firmware update en het plaatsen van een big stick antenne van ami, problemen opgelost, ontvangst is zo goed als origineel.

Hi Denis,
Wat bedoel je met stubbie antenne? Is dat origineel er opgebouwd?
Je big stick? Kan je aangeven hoe wat en waar je die geregeld hebt?

Mijn radio blijft niet de allerbeste met ontvangst. Wel gekraak, dat vindt hij overal.... :? .
Thanks

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 19, 2014 21:41 
Nieuw

Een stubbie is zo'n korte antenne, looks great maar slechte ontvangst. Afbeelding

Dan heb ik er maar een big stick van AMI erop gezet aangezien deze vele goede comentaren had. Ik heb die besteld via realtruck, laten verzenden naar mijn schoonzus die momenteel in de states is, en een kennis heeft die dan terug meegenomen. Ontvangst goed en ziet er stoer uit ;)

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 19, 2014 22:28 
Pro Trucker

Of je zet er een 1 van een ram uit 2011 op,die van mij is bijna een meter en doet het prima.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 20, 2014 10:53 
Trucker

Idd bij mij ook geen problemen, mooi is anders maar de lange antenne werkt wel (BJ2010)

Magna Flow Exhaust System.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 25, 2014 22:44 
Pro Trucker

En je kan meteen zien of je ergens onderdoor kan rijden met de originele antenne

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 26, 2014 12:53 
Nieuw

De mijne heb ik nu bijna een half jaar en heeft nu 15000km gelopen. Het probleem met de radio is een stuk beter na de update.
Maar heb er al wel 5 liter olie in moeten gooien. de eerste liter voor de 5000km beurt, daarna nog eens 4 liter bij gegooid. Is dit een normaal verbruik ? ik vind het wel erg veel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]