Tijdje terug had ik zelfbouw setje caltracs gemaakt en ook al functioneerden ze perfect door foutjes van mijn kant, rammelden ze nogal en zat er zijdelingse speling op de bladveer. Echt kut in de bochten dus nu vervangen door een setje 'longbars' werken volgens hetzelfde principe maar zonder bewegende delen. Is in feite gewoon een buis die op de as zit gemonteerd en dan ipv zoals bij de caltracs op de voorste veerschommel, ergens halverwege op het frame met een vaste beugel, en die verhinderd dat de as roteert bij optrekken waardoor je wheel hop/springende kont krijgt.
Ouwe caltracs

Heb de achterste bevestigingspunten van de caltracs herbruikt bij de nieuwe setup:

Heb de voorste beugel op het frame niet gelast, maar gebout. Op deze manier kan ik alles verwijderen voor de keuring, hopelijk vallen ze niet over de gaten
Aftekenen:

Point of no return

Buisje in het frame gelast om te verhinderen dat het frame samenplooit bij het aanspannen van de bouten:

Voorste beugel, tijdje terug setje dimple dies gekocht en wou ze persé gebruiken

, heb ze wel verkeerd gezet, normaal zit de 'dimple' naar binnen en niet naar buiten, al doende leert men zeg maar

Testritje heb ik nog niet kunnen doen, automaat is weeral kapot en moet nu eerst versnellingsbak wisselen voor ik weer kan rijden!