Ben1967 schreef:
Zoals ik al eens eerder schreef, de mijne verbruikt echt veel.
Bij 5000km nieuwe olie erop. Tot de volg beurt 17.000km 4.5 liter bij gevuld.
We hebben er toen 7 liter ingedaan.
Deze week 21.000km 4.3 liter afgetapt. Dat is een verbruik van 2.7 liter op 4000km.
Of 1.35 liter op 2000km.
Heb alle grote bedrijven al gebeld maar niemand kent het probleem en mijn garage weet ook niet waar hij het zoeken moet.
Uitlaten mooi schoon en de auto rookt niet.
Rij s'morgens altijd rustig weg en ben absoluut geen harde rijder. De auto moet wel een zware trailer trekken maar daar is de 1500 ram ook voor gemaakt.
Bij de laatste olie wissel hebben we er originele MOPAR olie ingedaan. Als het pijl nu nog zakt (denk het wel) dan moet hij toch een weekje naar de garage.
Nieuwe model wil wel eens lekken bij de MDS solenoids. Maar als hij zo veel olie verliest zou ik zeggen dat hij genoeg na druppelt dat je er drupjes olie onder ziet liggen. Ik zou het niet accepteren, desnoods als hij inwendig lekt een nieuwe motor erin.
Oude truck ('09) gebruikte volgens mij 0.5 liter per 12000km (Liet hem vullen tot aan de max streep en na 12000km stond hij daar net een stukje onder.)
Mijn huidige truck ('14) weet ik het nog niet van, maar deze stond na 6000km (eerste olie wissel) nog steeds iets boven het maximaal streepje (eerste keer dat ik keek

)