Het is nu do mei 01, 2025 16:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 02, 2015 17:25 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jun 11, 2014 15:40
Berichten: 29
Beste!

Tijdje geleden had ik me geregistreerd, maar nog niet voorgesteld.
Nu, mijn naam is dus Laurens. Ik ben 22 en woon in België West-Vlaanderen.

Enkele maanden geleden (begin augustus) ben ik eigenaar geworden van een Dodge RAM V8 5.2L MAGNUM BJ 2001 en een gas installatie van OMVL.
Nu, de laatste dagen doet hij raar. (begonnen smorgens nieuwjaar dag)

Het probleem is het volgende, tijdens het rijden lijkt het alsof hij even geen brandstof krijgt, ofwel niet verbrand.
De wagen trekt niet meer, toerental blijft stabiel ( gebeurt meestal 1000-1500 toeren ) . Soms zakt hij ook in toeren, en zolang ik gas blijf geven blijft dit. Zodra ik de pedaal los laat en terug gas geef lijkt hij weer te trekken. Soms moet ik eens pompen precies met de pedaal. Als ik direct wat meer gas geeft lijkt hij niet te stotteren (sneller optrek).

Nu, daarvoor had ik al problemen als de wagen in P draaide, en hij sloeg over naar gas, viel hij stil als ik schakelde naar D of R. Dit komt wss door slechte LPG afregeling? Want zodra ik gas geef en schakel dan, blijft hij draaien.

Verder lijkt de wagen prima inorde. buiten een klein olie lek, maar daarvoor is de sluiting al besteld, nog enkel steken (kleppendeksels) .

Heb deze voormiddag de bougies uitgehaald en vervangen. De wagen rijd wat beter als ervoor ( waren 2 bougies aangeladen). Enkele testritjes gedaan en had het terug.

Verder denk ik heel af en toe eens een backfire te hebben, wist vandaag een vriend te vertellen dat dit geluid wss een backfire is in de uitlaat. Maar denk dat dit te maken heeft met plots meer gas te geven ook . Komt alleen dan voor denk ik .
Ook weet ik dat ik motorstoring heb. maar dit blijkt de lambdasonde te zijn in de uitlaat , die een te rijk mengsel aangeeft.
(Toen ik gister wat opzocht omtrent mijn probleem, kwam ik tegen dat een kapotte lambdasonde hiervan oorzaak kan zijn)

Als het lukt kijk ik om vandaag nog de motorstoring terug uit te lezen, of er geen melding bij gekomen is sedert. Ander morgen namiddag naar de garagist hopelijk daar (goed) nieuws.

Luchtfilter en de droog gas filter zijn ook aan vervangbeurt toe denk ik.

Toen ik de wagen kocht had ik er geen onderhoudsboekje bij. Nu, beetje per beetje inorde brengen, en een onderhouds geschiedenis aanleggen...

Een bezoekje aan vanmenen voor LPG overzicht staat ook op de nabije planning! Eens afspraak maken.

Iemand van jullie enig idee?
Ik stel mezelf nog wel voor in de loop van deze dagen, pics wagen enzo..

Mvg, Laurens!
Alvast zeer wreed wel bedankt !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 02, 2015 18:43 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Lambasonde vervangen, is bijna 100% zeker je probleem. Die regeld nu gewoon niet goed bij, en daarom krijg je ook backfires . Ik zou ze alle twee vervangen, :!:



http://Www.marlog-car-handling.com


http://Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 02, 2015 19:29 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jun 11, 2014 15:40
Berichten: 29
Thanks, hopelijk is het inderdaad dit, en hoef ik niet meer verder te zoeken!
Vanavond normaal nog eens laten uitlezen !

Greets & thanks!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 03, 2015 10:54 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Inderdaad beginnen met de basics.
Filters in orde brengen. Lambda's vervangen. Dan de batterij afkoppelen om het motormanagement te resetten. Starten en een stukje gaan rijden zodat ie terug inleert.
De gascomputer krijgt zijn basisinfo door van de uitgangssignalen van de motorecu. Als die fouten leest zit de gasecu ook fout.
Het stilvallen bij overschakeling tussen benzine en gas kan in de overlap zitten. Dit is via programmatie te regelen. Daar zal Van Meenen wel raad mee weten.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 03, 2015 15:37 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jun 11, 2014 15:40
Berichten: 29
Heb zonet bij de garagist geweest.
Die wist mij te vertellen dat het hoogst waarschijnlijk een LPG injector is die half open blijft staan. En daardoor valse lucht zuigt.

Hij heeft de boordcomputer uitgelezen, hier was weer de foutmelding dat mijn lambdasondes te rijke meldingen meten. Dus niets ernstigs daarmee denk ik. Aangezien hij ze niet stuk meld?

We hebben ook eens de luchtfilter opengetrokken en die is wel hoog nodig aan vervanging toe, is besteld.
Maandag kijken om een afspraak te maken met Van meenen en hopelijk zo het probleem te vinden !

Mvg, Laurens


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 12:08 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Met valse lucht bedoel je waarschijnlijk gas, daar de gassproeier blijft open staan.
Dat zou het rijke mengsel kunnen verklaren.
Dan zou er ook geen enkel probleem mogen zijn wanneer je op benzine rijdt. Wel enkel km op benzine rijden zodat de gasleidingen leeg kunnen lekken via de lekkende gassproeier.
Dat verklaart ook waarom ie stilvalt bij overschakeling. Aangezien de gastoevoerleidingen leeggelekt zijn moeten die zich eerst terug vullen. Dit neemt te veel tijd in beslag waardoor de motor kan stilvallen (zeker wanneer ie stationnair draait).

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 12:31 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Een gas injector lijkt mij niet het probleem, dan zou hij nog steeds goed op 7 moeten lopen :!: ik had er pas een met 8 die niet meer fris waren maar hij liep nog steeds stationair . Een lamba die de weg kwijt is veroorzaakt wel heeeeellll er veel narigheid . Maar we gaan het van je horen :wink:


Www.marlog-car-handling.com

Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 14:49 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jun 11, 2014 15:40
Berichten: 29
Zoals je zegt. Na wel een heel eindje te gereden hebben op benzine begon de wagen terug normaal te rijden op benzine..
(was nu ook geen 50km - maar ook geen 5km). Sinds dien rijd hij inorde op benzine, buiten dat hij soms toch stottert bij het optrekken, maar heel zelden in vergelijking t.o.v LPG.
Als ik nu op LPG rij , is hij niet meer rijdbaar. Tenzij ik geluk krijg en hij wilt door trekken tot 2000rpm.. (dus op gas is het de laatste dag verergert). Ook werkt de meting niet meer van mijn gastank. (hier ligt het wss niet aan).

Nu door een tijd ( dagje half ) op benzine te rijden, ( al goeie 130km erop zitten) lijk ik wel geen motorstoring meer te krijgen van de boord computer !

Maandag zo snel mogelijk bellen naar Van Menen, kijken om zo rap mogelijk een afspraak te kunnen regelen.

Trouwens, wat is jullie zicht over deze motor? Is klepsmering nodig op LPG ? of kunnen deze oudere motoren dit nog aan zonder?
Enige suggesties van bv additieven of iets dergelijk?

Greetz, Laurens


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 15:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Waarom ga je naar van Meenen als je van W-VL bent?

Als je bougies twee hebben die er niet goed uit zien, dan weet je dat je op die cilinders moet gaan zoeken,
ofwel de ontsteking, ofwel de kleppen... Hoeveel km heeft de motor? Al een compressietest gedaan?

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 15:23 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jun 11, 2014 15:40
Berichten: 29
Nog geen compressie test gedaan, we denken voorlopig dat het door LPG installatie komt (injectoren). Ik ben langs geweest bij Sam's garage in Tielt, hij rade Van Meenen aan. Dit doordat hij hoofdimporteur is van België? Dus daar wel een voorraad is aan onderdelen?? En hij daar goede ervaringen had. Enige dichtere suggesties? Ikzelf ben van Pittem W-VL, tussen Roeselare & Tielt..

Als je voor de motor staat, de linkse pakking van het kleppendeksel zweet een beetje olie. Is al besteld dit en word binnenkort gestoken ;)
Greets


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 16:01 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
elementlsd schreef:
Nog geen compressie test gedaan, we denken voorlopig dat het door LPG installatie komt (injectoren). Ik ben langs geweest bij Sam's garage in Tielt, hij rade Van Meenen aan. Dit doordat hij hoofdimporteur is van België? Dus daar wel een voorraad is aan onderdelen?? En hij daar goede ervaringen had. Enige dichtere suggesties? Ikzelf ben van Pittem W-VL, tussen Roeselare & Tielt..

Als je voor de motor staat, de linkse pakking van het kleppendeksel zweet een beetje olie. Is al besteld dit en word binnenkort gestoken ;)
Greets


Ik had ook problemen met LPG, geraakte niet door keuring ivm lambda & co waarden, paar keer bij een andere garage geweest om te laten afstellen maar hij kreeg het niet klaar. Daarna naar Van Meenen geweest en was eerste keer gelijk goed, vind hem aanrader.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2015 15:51 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jun 11, 2014 15:40
Berichten: 29
Even update: heb gisteren de wagen afgeleverd bij PIERS autogas. Van meenen had ietwat druk. Kon maar de 19e gaan. Of moest hem daar achterlaten , dus dacht ik verder bellen! Zij raden me PIERS aan! Ook druk daar & moest ook de wagen achterlaten :( .
Nu zonet kreeg ik telefoon en het ligt aan 2 injectoren.
Hij gaf me prijs van 500€ + voor nieuwe injectie. Of reviseren, voor 50€ / stuk.

Heb reviseren genomen, morgen heeft hij ze terug !

Nu blijkte dat de motor op 6cillinders draaide op LPG ?!
Nu heb ik vergeten te vragen of dit op naft ook was, hopelijk niet. En is dit de enige kost die injectie :o

Nouja. We'll see / hear !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2015 21:21 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
piers in gistel ??? schijnt goed te zijn en heel duur ,heb daar geweest met de tahou ,arogante zak ist ,ik rij speciaal naar de limburg goed ,vriendelijk ,en betaalbaar en is wel 2u door en 2u weer maar foert als ik goe gediend ben ga ik terug ,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2015 21:31 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Zo das geld zat voor dieinjectors, ik heb 400 betaalt voor 8 nieuwe en montage is ook niet zo veel werk - maar ik begrijp van mackie dat hij erg duur is. ( klopt volgens mij :mrgreen: )




http://Www.marlog-car-handling.com


http://Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2015 21:45 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jun 11, 2014 15:40
Berichten: 29
Zo mss best dat ik ze laat reviseren dan !
Heb ook gehoord dat hij goed werkt levert, bijzonderste momenteel. Waren allesinds vriendelijk, niets over aan te merken! K'zal blij zijn als'k hem terug heb. Vraag me af of ik al de v8 power echt heb ervaren , of al de hele tijd op 6 poten liep !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling