Het is nu vr aug 22, 2025 20:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2015 19:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 16, 2015 18:08
Berichten: 58
Hoe kan het dan dat de auto wordt verkocht met grijskenteken?.... dus naderhand terug gebouwd ofzo?

Of... ik mag wel rijden op grijskenteken (ben ook ondernemer) maar dan moet het ruitje en schot ertussen blijven... kan niet anders want ik heb/zou 2 kinderstoelen op de achterbank hebben..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2015 19:33 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Zo'n tussenschot is een grijskenteken inrichtingseis, de achterbank blijft volgens mij wel behouden alleen weinig of geen beenruimte achter.
Het gebeurt regelmatig dat het tussenschot achteraf wordt verwijderd, maar bij een eventuele controle gaat dat veel geld kosten.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2015 19:49 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Da's dan weer het voordeel van een Dodge of Ford.
Dan mag alleen dat schuifraampje achter niet werken,maar de cabine blijft gewoon intact.
Tja,als het je smaak niet is,dan moeten de kids maar wat krapper zitten. :D

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2015 21:13 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 16, 2015 18:08
Berichten: 58
:D weer wat wijzer... wist dat het bij bestelwagen ed. streng is maar bij pickup dus ook... lang leve de overheid
. Zal mijn wereld eens verbreden naar een ford of dodge :albino:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2015 21:34 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
En een chevy silverado?of gmc?

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2015 22:43 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo jan 11, 2015 18:14
Berichten: 15
Ik heb zelf ook een Avalanche (van 2008), grijs kenteken ZONDER extra achterschot. Bij mij is de laadruimte naar binnen verlengd (RDW goedgekeurd) tot aan de zitting van de achterbank. De midgate (het neerklapbare deel) is wel vast. Voordeel is dat de achterbank gewoon bruikbaar is, de rugleuning staat in de originele stand en geen last van een "dubbele-ruit" spiegeling. En ruimte voor 3 volwassen mensen om behoorlijk comfortabel te zitten.
Ik heb de laadruimte niet nodig, dus dat scheelt. Ligt een flinke gastank in en verder een box met spanbanden en nog wat andere spulletjes. Mag 3500 trekken en heeft daar absoluut geen moeite mee.
Nadelen? Ja hoor, ook wel. Ik heb een LTZ met luchtvering, zit inmiddels een nieuwe compressor op. Veel electronica, dus wat meer kans op storingen dan bij een oude Sub.
Voordelen? Zeker. Als ondernemer in het "minder dure" tarief voor de MRB, (ik rijd er alleen zakelijk mee, niet prive, dus geen bijtelling), luxe en comfortabel.
Bovenstaande voor- en nadelen gelden overigens voor ook voor Dodge/Ford en overige trucks.

Ik heb gekozen voor een Avalanche omdat IK (geheel mijn persoonlijke mening dus) de Avalache mooier vind dan een fullsize Pick Up. Ik denk alleen dat een eventuele opvolger voor m'n Avalanche geen zwarte meer wordt, bijna niet schoon te houden.
Ik zou niet zo gauw de Avalanche uit de MP advertentie kopen, teveel gelopen. Vermelding motorrevisie klinkt wel leuk, maar bak en aandrijving hebben die km. ook achter de kiezen.
En de auto is niet van 1e eigenaar, maar heeft 2 eigenaren gehad (bedrijfsvoorraad vermeldingen niet meegeteld).

Ik denk dat de afstand Uithoorn - Eefde een beetje te ver voor je is, je bent anders van harte welkom om eens in mijn Avalanche te rijden om je een beeld te vormen.
(Nee, is niet te koop, dus geen verkapte advertentie)

Rob


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2015 14:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 16, 2015 18:08
Berichten: 58
Dank voor jullie voor de informatie!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 21, 2015 13:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 16, 2015 18:08
Berichten: 58
Wat dachten jullie van deze ford F150? Zie alleen gekke gegevens op de RDW site.. iets over vrachtwagen?! en geremde aanhanger 0 KG :shock: (auto heeft wel een trekhaak?) en jammer dat er geen LPG in ligt maar dit is naderhand in te bouwen (dus hoeft geen probleem te zijn)

http://ww3.autoscout24.nl/classified/265696857?asrc=st|as


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 21, 2015 14:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 07, 2012 10:04
Berichten: 478
Woonplaats: drouwenermond
F.2Toegestane max. massa voertuig 3197kg
O.1Aanhangwagen geremd 0 kg
O.2Aanhangwagen ongeremd 750 kg
Massa ledig voertuig 2479 kg
Aanhangwagen middenas geremd 3197 kg
Aanhangwagen autonoom geremd 3197 kg
Oplegger geremd 0 kg

bij grijs kenteken auto's staat dit vermeld onder t kopje TECHNISCH

wat betreft vrachtwagen zijn de meeste pick ups volgens mij. de mijne wel in elk geval. dat heeft met de bouw van de corrosie te maken denk ik

_________________
BART

my dodge sounds beter than a hybrid


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2015 11:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 16, 2015 18:08
Berichten: 58
Bedankt... heb even de RDW site bestudeerd en nu zie ik het ook :lol: ... is in ieder geval 1100kg meer dan ik nu mag trekken, ik trek nu met de BMW ook wel eens te veel (enkele keren rond de 2400 kg...) dagelijks zal ik rond de 2200 kg trekken maar als ik mijn minigraver, rupsdumper, trilplaten wil meenemen naar de klant dan moet ik geregeld 2 keer heen en weer rijden, dat wil ik straks oplossen door alles in 1 keer legaal te vervoeren!

En de wegenbelasting van een truck is voordeliger dan de wegenbelasting en bijtelling van de 740i (wat ook een fijne luxe auto is ;) ) het verbruik boeit mij niet zo, de bmw heeft geen lpg en zit rond de 1:5 op benzine... maar een zwaardere grote auto trekt de combinatie wat fijner! (ook de caravan van 1700kg in het voorjaar en zomer)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2015 12:02 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Denk dat als je de goeie truck vind en al je spul op grijskenteken en op gas in 1x kan vervoeren,
je het een hele hoop geld scheelt. 8)

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2015 13:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 16, 2015 18:08
Berichten: 58
cherry red dodge schreef:
je het een hele hoop geld scheelt. 8)


En een heleboel tijd :bounce: die ik dan weer aan andere leuke dingen kan besteden, zoals truckie schoonmaken... bbq'en, gezin en noem maar op :drunken:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 16:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 16, 2015 18:08
Berichten: 58
Ik zou graag een objectief antwoord willen (als dat mogelijk is :mrgreen: ) er worden meer dodge's aangeboden dan bijvoorbeeld een F150 (bouwjaar 2005), ik heb nu een mooi exemplaar gezien op het internet maar vraag mij af waarom de Ford minder verkocht is...? zijn deze kwalitatief minder van bouw oid?
Is de dodge 'beter' technisch gezien of waar ligt het aan?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 20:27 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Ford is meestal wat duurder.Denk dat kwaliteit niet zoveel verschilt.
Heeft misschien ook met voorraad te maken,waardoor je een Dodge makkelijker kan bestellen.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 20:31 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
betonklinker schreef:
Ik zou graag een objectief antwoord willen (als dat mogelijk is :mrgreen: ) er worden meer dodge's aangeboden dan bijvoorbeeld een F150 (bouwjaar 2005), ik heb nu een mooi exemplaar gezien op het internet maar vraag mij af waarom de Ford minder verkocht is...? zijn deze kwalitatief minder van bouw oid?
Is de dodge 'beter' technisch gezien of waar ligt het aan?



In Nederland zie je meer Dodge, ook omdat ze goedkoper zijn, dus aanbod 2e hands is dan ook groter, in andere delen van de wereld meer Ford, is niet voor niets de best verkochte truck in de wereld, kwaliteit zal weinig uitmaken.

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling