Het is nu vr aug 22, 2025 19:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 21:21 
Nieuw

Hallo forummers,

Toen ik mij n tijdje terug voorstelde gaf ik al aan mijn remmen te willen modificeren. Dit omdat ik gewens was aan Baer remmen.
Intussen us de modificatie gedaan! Ik heb klauwen en brackets van een Escalade (GMT900) van de sloop gehaald. Deze passen 1-op-1 op de 2004 Avalanche (GMT800)
De schijven van de GMT900 zijn in diameter 25 tot 30 mm groter. Dus die moeten ook vervangen worden.
Ik heb vervolgens meteen schijven van EBC besteld; de grooved disc uitvoering. Daarbij ook de blokken van EBC: yellow stuff uitvoering. Deze combinatie is bij uitstek geschikt voor zwaardere wagens als de Avalanche en Escalade.
Na het monteren de boel ontlucht en tijd voor een proefrit. Opvallend was meteen het gevoel in het pedaal. Waar voorheen het pedaal toch wat sponserig voelde was het nu aanzienlijk steviger. Ook het remmen zelf gaat aanzienlijk beter. Met de oude remmen was het altijd toch wat door trappen en hopen dat er voldoende vertraging kwam. Met de nieuwe remmen voel ik vanaf het begin meteen vertraging. De remmen lijken ook iets meer te bijten.
Let wel, het is nog steeds geen Porsche qua remmen maar dat heeft alles te maken met de massa. Ik ben echter meer dan tevreden met het resultaat.
Het aanpassen was niet geheel gratis helaas. De totale aanpassing kostte mij net iets meer dan €600 incl btw. In ieder geval aanzienlijk goedkoper dan een setje Baer of Wilwood.

Robert

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2015 18:28 
Trucker

Mooie modificatie. Ik wil dezelfde op mijn chevy van van 2004. Ik denk dat die hetzelfde zijn?
Heb je buiten brackets, remklauwen, schijven en blokken nog wat anders nodig?

C10 468
Ram SRT-10
W350

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2015 22:01 
Trucker

Mooi dat het beter is geworden.
Vorig jaar ben ik ook bezig geweest met de remmen.
Ook alles gezocht enzo, maar ik heb uiteindelijk toch Wilwoods erop en ben ook erg tevreden.

Afbeelding
2004 Avalanche 5.3 Vortec

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2015 7:15 
Nieuw

@arar; ik had niet meer nodig dan de spullen die ik beschreven heb. De nippels van de remslangen en de ontluchting pasten 1-op-1. Ik neem aan dat t bij jou ook zo past. Maar check t van te voren wel even voordat je spullen weggooit of doorzaagt :lol:

@Danny; ik heb ook gekeken nog naar Baer en Wilwood maar vond t prijsverschil nogal heftig. Daar komt bij dat de dollarkoers momenteel niet zo leuk is om zaken uit de US te laten komen. Dit was voor mij een prettig alternatief. Ben echter zeker dat een set Wilwood of Baer onverslaanbaar is!

Groeten
Robert

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]