Het is nu wo aug 20, 2025 6:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Trekgewichten probleem
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 18:15 
Trucker

Ik kom nu bij een aantal auto's.. uhh trucks uit en als ik vraag aan de verkoper wat mag deze trekken? (gaan ze kijken), een 2 tal reacties 'huh op de papieren staat 0 kg geremde aanhanger?'

De auto's zijn voorzien van trekhaak en op de foto's ook te zien, en na speurwerk de auto's met aanhangers erachter (uiteraard, want die auto's trekken het wel en makkelijk technisch verantwoord)... maar wat te doen of wat is mogelijk aangezien de auto voor mij gewoon papier technische in orde moet zijn..?!

Auto kopen en daarna aanbieden bij RDW voor trekhaak gewicht? (kan dit uberhaupt?) Auto kopen en lekker door rijden met 0 KG op kenteken (ik rij iedere dag met tandemasser met machine/materialen, dus lijkt mij niet verzekeringstechnisch)

Groet, betonklinker..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 18:40 
Pro Trucker

Omdat er voor de meeste US trucks geen typegoedkeuring is, wordt er bij de import keuring een trekgewicht opgegeven/vermeld.
Meestal worden ze eerst op een duits kenteken gezet omdat ze daar makkelijker zijn en neemt de rdw die gegevens 1 op 1 over.
Helaas zijn er ook diverse waarbij dit niet is gebeurt, later alsnog een trekgewicht op het kenteken krijgen kost veel geld en/of is niet mogelijk.
Koop er dus eentje waarbij de boel op orde is, anders mag er alleen een fietsendrager aan de haak.

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 18:49 
Nieuw

Mijn ram 1500 heeft ook nul kg op me kentekenbewijs maar als ik bij de rdw kijk staat er

Autonoomgeremd 3500kg
En
Middenas. Ook 3500 kg

Maar op mijn kenteken pas staat n.v.t.

Blijft een raar verhaal dat op de site van de rdw andere gegevens staan

Gr

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 19:01 
Super Trucker

Tegeltje schreef:
Mijn ram 1500 heeft ook nul kg op me kentekenbewijs maar als ik bij de rdw kijk staat er

Autonoomgeremd 3500kg
En
Middenas. Ook 3500 kg

Maar op mijn kenteken pas staat n.v.t.

Blijft een raar verhaal dat op de site van de rdw andere gegevens staan

Gr

Dan even bellen naar de rdw en even uitleggen dat je het ook op het kent. wilt hebben. :wink:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 19:12 
Trucker

Had al geleerd hier van het forum... via de RDW site te kijken bij 'technisch' daar staat vaak een ander getal voor bedrijfswagens... maar in dit geval van de auto's die ik nu heb gezien staat daar ook 0 kg dus ook geen fietsdrager :( grrr *^%$%&*( (zijn beide F150's)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 19:49 
Trucker

bedrijfswagens hebben nvt op het pasje staan. ( in ieder geval mijn dodge, maar heb wel trek gewicht van 3500 kilo)
Daarvoor moet je inderdaad even op de site kijken.

Staat er op de site echt 0 KG dan zou ik er niet mee rijden. Bij controle of ongeluk ben je de sjaak.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2015 17:31 
Trucker

Dank voor de info! En wat Haagje al aangeeft.. ik moet een auto hebben die het 'mag' trekken zeker aangezien ik iedere dag een aanhanger erachter heb hangen... is het 1 keer per kwartaal een fietsendrager oid.. dan zou ik het risico wel aandurven maar met werk niet!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2015 12:32 
Trucker

hallo
heb ook een trek haak laten plaatsen onder mijn dodge en rdw gebeld voor kenteken registratie omdat er alleen een streepje staat bij maximum te trekken
maar daar vertelde ze omdat het een bedrijfs wagen betreft staat het vermeld in hun register dat het trek gewicht 3017 kg is dus het hoeft niet op het kentekenbewijs te staan
dus als er wat gebeurd met de aan hanger achter de truck en ze kijken op kenteken registratie is die gewoon mee verzekerd met het trekkende voertiug dus mag de truck tot 3017 kg gewoon trekken

gr erwin
dodge ram 1500 4.7 2002

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2015 12:53 
Heavy Trucker

die van mij is als vrachtwagen gekeurd, trekgewicht staat ook niet op kenteken, maar wel op RDW site vermeld als 3500kg.

1977 Mehari 29pk

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 11, 2015 18:38 
Trucker

Het is allemaal maar een raar en vreemd gedoe... lang leve de RDW :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 12, 2015 13:25 
Trucker

stond bij mij ook eerst nvt maar heb een nieuw pasje gehad waar wel 2500kg op staat

als je anders in het buitenland rijd met aanhanger, caravan of zoiets dan hebben ze niets aan wat er op de rdw site staat.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 13, 2015 18:56 
Trucker

Ik snap niet dat het allemaal zo moeilijk moet zijn voor de staat, verzekeraars ed.. ... heb diverse mooie trucks op het internet gezien en ga je dan goed nakijken dan mag de 1 wel iets trekken en de zelfde soort andere auto weer helemaal niets, alle auto's die ik gezien hebben kunnen dit technische makkelijk aan alleen is het papier-technische voor mij niet in orde om zo'n auto te kopen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 16, 2015 10:29 
Nieuw

Ik net een andere truck waarbij op het pasje o staat maar op de oude groene papier die er bij zaten stond het trekgewicht wel keurig.

Heb dus net even met de RDW gebeld en die gaven aan dat het er ook niet op komt. De Nederlandse politie kijkt die gegevens na bij de RDW. Bij de website van de RDW is het even zoeken maar bij technische gegevens/wettelijk toegestane max. massa's staat het dan wel. Dit is voldoende volgens de RDW en wanneer je naar het buitenland gaat kun je met een uitdraai hiervan aantonen dat het is toegestaan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 16, 2015 14:01 
Pro Trucker

Jan F150 schreef:
Ik net een andere truck waarbij op het pasje o staat maar op de oude groene papier die er bij zaten stond het trekgewicht wel keurig.

Heb dus net even met de RDW gebeld en die gaven aan dat het er ook niet op komt. De Nederlandse politie kijkt die gegevens na bij de RDW. Bij de website van de RDW is het even zoeken maar bij technische gegevens/wettelijk toegestane max. massa's staat het dan wel. Dit is voldoende volgens de RDW en wanneer je naar het buitenland gaat kun je met een uitdraai hiervan aantonen dat het is toegestaan

Yes,yes,paper is Nothing.You pay.Leg maar uit dan in je beste frans... :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 16, 2015 15:50 
Nieuw

Haha ja dat was mijn idee ook :? . Maar ja dat moest zo wel kunnen volgens de RDW.

Toch maar wel even een printje in de auto gelegd, alvast voor de reis naar Hongarije

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]