Welkom Albert, ligt er ook aan wat voor een tarief je zit, 42% etc, BTW aftrek als je deze zakelijk rijd, diegeen die je de auto verkoopt zal je het nog beter kunnen vertellen.
een voorbeeld,
http://www.dodgecars.nl/nieuwe-autos/fi ... rdeel.htmlen dit is niet van mij :
Het eerste voordeel: lage wegenbelasting
De wegenbelasting in Nederland bedraagt voor onze Amerikaanse Pickups €50,- euro per maand op LPG, voor 5 zitplaatsen. Normaal zou de wegenbelasting (op geel kenteken) veel hoger zijn, maar omdat de auto’s op grijs kenteken rijden is de wegenbelasting zo voordelig.
Het tweede voordeel: relatief lage bijtelling
Uit de prijzen kunt u niet 1-2-3 afleiden wat in Nederland de bijtelling in Nederland is. Als vuistregel kunt u aanhouden dat de consumentencatalogusprijs van de meeste auto’s ligt tussen €48.000,- en €55.000,-. Deze consumentencatalogusprijs wordt door ons als importeur bepaald zonder de later toegevoegde opties. Het staat ook helemaal los van de factuur die u krijgt. Deze consumentencatalogusprijs wordt ook gepubliceerd op
www.rdw.nl. Als de auto op naam staat kunt u daar de netto catalogusprijs vinden. U dient dan het kenteken in te voeren van uw auto.
Als we uitgaan van een consumentenprijs van €50.000,-, dan betekent dit voor u dat wanneer u 30% inkomstenbelasting betaalt dat u ongeveer €312,- per maand privé betaalt. Zit u in de 50% schijf dan ligt dit op €520,- ongeveer.
Het derde voordeel: tot 28% investeringsaftrek.
Stel dat u €50.000,- investeert in dit jaar. Dan kunt u 28%, dus €14000,- korting op uw winst krijgen. U hoeft dus over dat bedrag geen belasting te betalen. Als u in het 52%-tarief zit levert dat een netto voordeel op van €7280,-. Dat is mooi meegenomen toch?