Het is nu za jun 21, 2025 0:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 12, 2015 21:42 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 03, 2015 17:28
Berichten: 14
Hallo,
Ik heb net een dodge ram 1500 gekocht uit 2003 5.9v8 met 257000km 4x4 met gasinstallatie van prins

Nu het volgende toen ik een test rid ging maken toen sprong het motormanagement lampje aan.
Dit heb ik verteld en volgens de eigenaar van de zaak was dat geen probleem en kwam dat door het gassysteem.

Ik heb daarna de auto gekocht. Garage staat als goed te boek en veel kennis in usa autos.

Nu heb ik hem goed schoon gemaakt onder de kap en heb hem laten uitlezen, daar kwam uit:
Misfire op 1 -3-4-7 en evap klein lek en evap groot lek.
Toen heb ik de verdeler en kap en bougie met kabels vervangen. Hij liep direct beter.
Alle storingen er uit gehaald en wezen rijden.
Het is even goed gegaan 2 dagen en toen ging lampje weer aan.
Weer storing P301 p307 volgens mij en p442 en p544 volgens mij groot en klein evap lek tenminste.

Nu heb ik vanavond een compresie test laten doen.
Cil 1: 70 psi
Cil 2: 135 psi
Cil 3: 150 psi
Cil 4: 90 psi
Cil 5: 130 psi
Cil 6: 140 psi
Cil 7: 115 psi
Cil 8: 140 psi


Daarna weer reset van fouten en na 10 min weer een p0301 p0304 en p0307 code

WAT nu te doen?? en oorzaak?
En ik heb hem zonder garantie gekocht....
Morgen wil ik effe bellen naar de garage waar ik hem gekocht heb.
Ze hebben hem daar zelf ook uitgelezen en mij de auto als goed zijnde verkocht. en aangezien ik hier een goed bedrag voor neer gelegd heb, verwacht ik wel wat van de auto..

Wat zou ik kunnen doen en wat zal de oplossing zijn??
Hoop dat jullie wat nuttige info hebben. evt ook kwa kosten.

Gr sander


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 12, 2015 21:47 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
Hoeveel moet het zijn van compressie, zeker eens klappen met verkoper, der zitten er hier genoeg die er verstand van hebben allesins


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 12, 2015 22:07 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 03, 2015 17:28
Berichten: 14
100 psi minimaal volgens mij als ik dat goed lees in handboek.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 12, 2015 22:16 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Cil 1, 4 en 7 hebben een probleem. waardes van 135 en hoger zijn prima.
Best test herhalen na een beetje olie in de cilinders gespoten te hebben.
Indien resultaat ong gelijk blijft is er een probleem met de kleppen (cilinderkoppen). Indien resultaat veel beter wordt is er een probleem met de zuigerveren.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 12, 2015 22:20 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Misfire heeft zeker met lage compressie te maken , 70 psi is iets van 4.5 bar en dat is veel te laag . Ik denk verbranden kleppen . Evap is niet het probleem, is puur om benzine dampe niet de atmosfeer in te laten gaan. 5.9 uit 2003 lijkt me eigenlijk ook niet kunnen , of het is een overjarig model.


Www.marlog-car-handling.com

Www.rockauto.com

Www.mopartruckshop.NL

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 12, 2015 22:25 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 03, 2015 17:28
Berichten: 14
ehhh foutje 2002. Laatste type voor hemi volgens mij.

oke dus test nog eens doen maar dan met beetje olie in de cilinders. weer alles doen of alleen die drie?
Anders wacht ik morgen eerst effe af wat de garage zegt.. misschien wil hij wel helpen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 12, 2015 22:34 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Sander007 schreef:
ehhh foutje 2002. Laatste type voor hemi volgens mij.

oke dus test nog eens doen maar dan met beetje olie in de cilinders. weer alles doen of alleen die drie?
Anders wacht ik morgen eerst effe af wat de garage zegt.. misschien wil hij wel helpen.




Meet maar gewoon compressie , kans is heel erg groot dat je daar een probleem hebt. Als je een zuigerveer probleem hebt ( wat kan ) zou hij olie moeten zuipen en ook moeten blazen bij je peilstok.


Www.marlog-car-handling.com

Www.rockauto.com

Www.mopartruckshop.NL

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 12, 2015 23:06 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 03, 2015 17:28
Berichten: 14
oke olie verbruik en blazen doet hij niet.

wat zal het ongeveer moeten kosten als de kleppen kapot zijn of scheur in de kop??
zag op rockauto koppen staan en voor 2 inlc verzending zit je op net geen 1000 euro.
wat komt daar allemaal nog meer bij??

en evt een ruil blok?? zag ergens op internet zelfde blok staan maar uit een schade met 80.000 op teller uit een 2500?? uit 1997. is dat het zelfde blok??


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2015 16:44 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 21:59
Berichten: 75
Sander007 schreef:
Hallo,


.....Ik heb daarna de auto gekocht. Garage staat als goed te boek en veel kennis in usa autos.

.....En ik heb hem zonder garantie gekocht.... 3

Gr sander


Uiteraard een risico dat je ingecalculeerd hebt door geen garantie te nemen. Toch zou ik, voordat je van alles onderneemt, eerst met de garage om de tafel gaan zitten, temeer omdat ze hem als een goed auto verkocht hebben. En jou verhaal lezende lijkt het erop dat jou auto een verborgen gebrek heeft gehad en dat mag volgens de wet niet.

Laat je niet met een kluitje in het riet sturen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Misschien zijn ze tot een compromis bereid als je er netjes over onderhandeld :)

Succes ;)

_________________
Greetz, Ronald

Edsel Ranger 1959, Y292, 2-traps automaat
Chevrolet C20 1972, 350, 3-traps automaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2015 17:31 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Wat ronald ook al zegt, eerst ff in gesprek met de verkoper. Kosten lopen gauw op tot 1250.€ als je het zelf kunt ( maar ik heb het idee dat je technisch bent) moeilijk is het in principe niet. ik ga er dan van uit dat je de koppen kunt laten revisere. voor goede raad en eventuele hulp kun je martin van transm. (nichtrunner hier op het forum)ook nog even bellen, die weet er alles van :wink:



Www.rockauto.com


Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2015 17:57 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 03, 2015 17:28
Berichten: 14
update:

contact gehad met verkoper en met rechtsbijstand.

Verkoper wou er namelijk eerst niks van weten.
Daarna weer gebeld en het een en ander afgesproken met verkoper.
Afspraak nu is dat ik de koppen er af kan trekken en mocht er iets mis met de koppen zijn dan moet ik ze brengen en laat hij ze bij een revisie bedrijf klaar maken. En dan levert hij ook een kopset mee.
Hij wil zelf niet de auto versleutelen.

Aangezien ik nu zelf niet lichamelijk in staat ben om zelf dit project te doen ga ik komende week naar een garage die gespecialiseerd is in usa cars met name Dodge.
Hij gaat de auto verder even na lopen wat er evt nog mis is/ binnenkort aan vervanging toe is.
Daar laat ik dan ook de koppen demonteren en monteren.
werk uren zou ik dan dus zelf moeten betalen....

Het begin is er dus.. ik hoop dat de garage verder geen rare dingen vind ( wat ik ook niet verwacht ) met uitzondering van normaal onderhoud.

Er zijn nog mogelijk nog wel wat problemen met in en uitbouw kwa tijd koppen weg enzo.
Het mooiste zal zijn als de garage zelf met de koppen naar rev bedrijf kan en rest onderdelen zelf bestellen, ivm zeker weten dat de juiste onderdelen er zijn en dat de auto niet 2 week op de brug staat te wachten voor de koppen evt weer terug zijn.

Maar dit gaan we volgende week bespreken en kijken wat er uitkomt, ik zit ook nog effe met arbeidskosten ik ben van mening ( rechtsbijstand ook) dat ik die niet hoef te betalen. Maar dat moet ik maar even overleggen met de verkoper als ik een offerte heb gekregen over de kosten. Ik mag aannemen dat we daar wel uit komen. ik heb er een goed gevoel bij.
Ik houd jullie op de hoogte.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2015 17:59 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 03, 2015 17:28
Berichten: 14
Martin woont op de hoek bij mij. :lol: Daar ben ik al een paar keer geweest, was vandaag weer met zen blauwe monster bezig ..... wat een gaaf geluid :!: :!: :!: :!: :!:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2015 21:46 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Sander007 schreef:
Martin woont op de hoek bij mij. :lol: Daar ben ik al een paar keer geweest, was vandaag weer met zen blauwe monster bezig ..... wat een gaaf geluid :!: :!: :!: :!: :!:




Das mazzel sander :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 18:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 10, 2014 11:54
Berichten: 99
Ik heb een de foutcode 'random misfire' ik heb een 5.9 uit 2003 (deze zijn er dus wel). Na een compressietest gedaan te hebben gaven alle cilinder een goede waarde. Er zitten allemaal nieuwe bougies in. We hebben al meerdere dingen getest om vanalles uit te sluiten. Misfire kan namelijk ook te maken hebben met een vacuüm lek, ze hebben pas de pakkingen van het inlaatspruitstuk vervangen en deze geven mogelijk het probleem. De plenum plaat is toendertijd vervangen voor een alumium variant, zodat deze evenveel uit zouden zetten als de rest van het blok (dit schijnt een typisch 5.9 mankementje te zijn). Waarschijnlijk ligt het bij jou niet aan de genoemde dingen, maar een misfire kan hier dus ook aan liggen.

Succes

_________________
2003 Dodge Ram 1500 Laramie 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling