Hallo,
Mijn naam is Wouter, woon in het Drentse Valthermond en ben sinds 1 jaar in het bezit van een Dodge Ram 1500 4.7 van bouwjaar 2004.
Ik heb altijd al een zwak gehad voor Amerikaanse auto's, maar mijn interesse voor pick-up trucks, en dan vooral de Dodge Ram, werd gewekt tijdens mijn werkbezoek in Texas in 2009. Bij terugkomst in Nederland heb ik mijn vrouw direct een aantal foto's van deze auto's laten zien, waarna wij er beiden erover eens waren dat we ooit zo'n auto zouden gaan kopen.
In die tijd reden we nog met een Renault Trafic omdat dit belastingtechnisch (Grijs kenteken en dubbele cabine) voor ons interessant was. Al vanaf het begin hadden we probleempjes met deze auto en toen er nog meer (lees duurdere) problemen aan zaten te komen hebben we besloten om actief op zoek te gaan naar een Dodge Ram.
Vorig jaar zomer zijn we bij een garage terecht gekomen die meerdere Dodges maar ook Fords had staan. Daarbij sprong de Dodge, waar we nu al een jaar mee rijden, er bovenuit. Hij had wel redelijk wat kilometers gelopen maar zag er het mooiste uit, sprak ons het meeste aan qua uitvoering en had de volledige onderhoudshistorie erbij.
Na een goede proefrit en de auto van alle kanten te hebben bekeken hebben we de knoop doorgehakt en de Dodge gekocht en reden we aan het eind van de dag in een Dodge Ram naar huis! Ik heb nog nooit met een grotere glimlach achter het stuur gezeten als die middag. Een droom kwam voor ons uit en wij zijn zelfs nu na 1 jaar nog steeds super tevreden met onze Dodge.
Ik hoop hier een leuke tijd te hebben en als het nodig zou zijn informatie te vergaren en te delen!
Hier een aantal foto's van onze Dodge:
Even voor de duidelijkheid, op de achtergrond staat onze stacaravan, niet ons huis.....