Het is nu do aug 21, 2025 10:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: nederland belgie
BerichtGeplaatst: wo maart 18, 2015 16:25 
Nieuw

Hallo ik ben van belgie en zou een dodge ram in nederland wille kopen hoe werkt dat.
Ik heb begrepen dat da wat meer kost en lang duurt voordat er je er dan mee kan rijde hier in belgie.
Graag zoveel mogelijk info.
Tnx alvast

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: nederland belgie
BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2015 20:14 
Trucker

hoi michael, sorry voor mijn late reactie, zie het nu pas :oops:
ik heb mijne ook in nederland gekocht en dit gaat zonder probleem, je koopt daar je dodge en gaat naar de rdw of je laat de verkoper dit al voor je doen. je koopt daar voor 125 euro transit platen waar je 14 dagen mee mag rondrijden verzekering inbegrepen. of je haalt hem op met een aanhangwagen. dan naar douane kantoor in belgie om wagen administratief in te voeren. dit kost 3 eurocent. daarna kan je kiezen, of je doet de volledige homologatie zelf of je doet zoals ik en laat het doen.
als je het laat doen door berthels in diest dan duurt het 4weken vanaf dat je wagen is goedgekeurd op de keuring.
indien je meer wil weten kan je mij altijd een pbtje sturen en geen ik je mijn gsm nr, dan kan je altijd eens bellen.
grtzz en veel suc6 met je zoektocht.
ps. ik heb mijne in overijssel gekocht bij sami cars. super vriendelijke en eerlijke mensen....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2015 20:44 
Trucker

Ik zag op de website van de keuring dat er een homologatie met/zonder opmeten van de remorganen bestaat. Iemand dnig idee welke wanneer word uitgevoerd?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2015 22:06 
Trucker

Ik zou het niet weten, heb het laten doen. Maar bel eens naar de keuring zelf....als ze goed geslapen hebben tenminste.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2015 8:23 
Trucker

2 keuringsstations gebeld en twee verschillende antwoorden. De ene zegt de wielen hoeven er niet af als er officiele attesten met specificaties bij zijn (heb ik toen in alken ook te horen gekregen en zijn aangevraagd maar krijg gewoon geen antwoord) en de andere zegt die worden ALTIJD opgemeten. Dus daar ook weer geen info uit kunnen halen. Ik begin langzaam spijt te krijgen dat ik hier aan begonnen ben. Wagen staat al 2 maand thuis en is zelfs nog niet tot op de homologatie geraakt.. Eerst miserie metde gas, nu met die attesten,.. En dan ben ik nog zo dom geweest om men vorige auto al te verkopen :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2015 15:57 
Nieuw

Gewoon in handen geven zoals anderen het gedaan hebben bij Verbiest of zo,dan bol je op 4weken :bounce:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2015 16:16 
Trucker

Tjah dat had ik eerst gedacht, maar toen ik die prijzen hoorde heb ik maar beslist het zelf te doen. Ik moest 1750€ neerleggen om hem door zo'n zaak te laten keuren. Daar doe ik het zelf wel voor.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2015 16:39 
Trucker

mij bellen, je hebt pb gehad......ik heb dat niet betaald hoor en op 5weken in orde.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2015 18:50 
Trucker

Ben nu op mijn werk. Heb je pb gelezen. Zal morgen bellen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 30, 2015 11:23 
Trucker

hoor het wel, je mag ook altijd binnen springen en bij een frisse pint babbelen....grtzz noel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 01, 2015 10:40 
Trucker

En de miserie duurt voort. Gasboer keurt ton af en laat me een andere zoeken. Breng die andere ton en krijg als antwoord ja die is goed, tegen woensdag is hij klaar. Woensdag rinkelt de telefoon, denk yes kan hem gaan ophalen. K* ook, hij kan de ton die ik gebracht heb niet koppelen aan de oude installatie die ik heb. Daarvoor moet ik naar een andere gasboer in eindhoven. Nog maar eens een week uitstel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 06, 2015 10:06 
Trucker

Als klap op de vuurpijl kunnen we de homologatie nog wat uitstellen vanwege een gebroken pink met operatie als gevolg. Pech hebben zeggen ze dan..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2015 23:20 
Pro Trucker

ik heb 7 jaar geleden mijn Dodge laten homologeren en keuren , ik heb helemaal niks zelf gedaan en was op 3 weken aan het rijden , kostte toen 1500 euro , en heb er geen seconde spijt van gehad.
een kennis van mij was bijna 1.5 jaar bezig geweest eer ie met zijn Dodge kon rijden , hij ging het ook effe zelf regelen omdat ie 1500 euro teveel vond , zijn auto stond anderhalf jaar in zijn garage... :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 09, 2015 8:20 
Trucker

Sammy11 schreef:
ik heb 7 jaar geleden mijn Dodge laten homologeren en keuren , ik heb helemaal niks zelf gedaan en was op 3 weken aan het rijden , kostte toen 1500 euro , en heb er geen seconde spijt van gehad.
een kennis van mij was bijna 1.5 jaar bezig geweest eer ie met zijn Dodge kon rijden , hij ging het ook effe zelf regelen omdat ie 1500 euro teveel vond , zijn auto stond anderhalf jaar in zijn garage... :roll:

yeah i know, maar niet iedereen heeft 1500€ rondslingeren :shock: . en langs de andere kant, tis nu niet dat de tijd niet heb he. kan niet bepaald ergens heen nu ik hier in de gips zit :evil:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 09, 2015 17:02 
Nieuw

tynka schreef:
Sammy11 schreef:

yeah i know, maar niet iedereen heeft 1500€ rondslingeren :shock: . en langs de andere kant, tis nu niet dat de tijd niet heb he. kan niet bepaald ergens heen nu ik hier in de gips zit :evil:

Je zal toch geen 1,5 jaar in tgips zitten hopelijk! :laughing6:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]