Heb er eentje onder mijn ram, niet voor de sterkte want ik kom niet eens in de buurt bij de maximale pk's voor zo'n as, maar ook omdat het materiaal zo licht is en de diameter kleiner kan gehouden worden wordt de maximale snelheid van de as ook veel hoger. Waar de standaard as een maximum had van ergens rond de 6000 rpm heeft mijn as er eentje rond de 14000 rpm.
6000 rpm lijkt veel maar met moderne transmissies met overdrive haal je dat echt wel, de dodge ram auto transmissie heeft overbrenging van 0,6 (denk ik) in hoogste versnelling, waardoor je bij hogere snelheden in de buurt komt van het maximale toerental dat je aandrijfas kan hebben. Ik heb lagere banden op mijn truck (waardoor toerental hoger wordt) en als ik met mijn vorige as 160 reed dan had ik enorm last van trillingen, nu met de carbon as helemaal geen last meer van.
Dit is ook de reden waarom de srt10 quadcab een aandrijfas in 2 delen heeft, hoe korter de as hoe hoger de snelheden kunnen zijn.