hallo ik ben nieuw hier op het forum dus zal me eerst effe voorstellen
ik ben dus paul 34jaar vrachtwagenschauffeur en een trotse eigenaar van een ram gen 3 5.7hemi
heb deze in de zomer aangeschaft had een jaar stil gestaan .....
nu had ik deze in orde gezet nieuwe remmen , banden , lpg grote keuring enz enz
ben bij iemand van op dit forum nog wat onderdelen gaan halen ( uitlaat , remblokken , multiriem )
bij ik dacht peer in zijtaart of zo iets
nu deze reeds echt geweldig ( eerste dodge )
heb er ondertussen wat aan verandert ( cherry bomb , kn kit ) klinkt ie wat lekkerder
nu verleden weekend is het noodlot toegeslaan
was effe aan het door rijden op de auto baan ...... niks speciaal gehoord of zo
nu effe op winterland geweest .... en toen we naar huis wouden rijden starte ik de dodge
en deze ratelde vrij hard en telkens ik remde viel de olie druk meter naar beneden en ging het lampje
check gages branden maar de meter ging naar beneden en dan direct terug omhoog ...
thuis aangekomen heb ik de volgende dag naar de olie gezien ...... fiasco olie pijlstok droog ?
na de aanschaf had ik koelvloeistof en servo olie bijgevuld en de boite olie nagezien ( mijn eerste dodge en automaat )
alles bleek okee ( dus had zonder weten de boite olie aanzien als motor olie ;-( )
nu ik heb olie bijgevuld en hij draait mooi stationair en hoor er niets meer aan als je rustig rijd
maar eens je wat meer gas geeft ratelt hij wel of in neutraal staat ratelt hij ook nog wel op een 3000 toeren
dus ik dacht mss aan krukas lagers ? of de kleppen ? want hij heeft dus gereden met te weinig olie
dus mijn vraag aan jullie mede dodge fanaten ..... wat denken jullie ? ik denk eer de lagers daar ik denk als het de kleppen waren dit dan toch altijd zou moeten hoorbaar zijn ?
en iemand al ervaring met deze te vervangen ( kostprijs ) om te zien of dit mee valt of tegen valt om deze fantastiche wagen te herstellen of te verkopen .......
ps sorry voor eventuele schrijf fouten enz ben chauffeur en geen leerkracht nederlands