Even nog wat aanvullende tips voor keuren in lelystad:
-Extra spiegels monteren, afhankelijk van de keurmeester voldoet het beeld van de originele spiegel niet!!
-Trekhaak ten alle tijden NIET monteren tenzij het VOLLEDIGE trekhaak chassis een keurmerk bevat,dus niet alleen de kogel!! Er moet ten alle tijden 3500kg op kenteken worden afgegeven ook zonder trekhaak (mits je de juiste documentatie overhandigd)
-Monteer op de plek van de originele aanhanger stekker aansluiting ook de europese aansluiting, hier door krijg je kleine kenteken platen op kenteken!! anders moet je grote platen voeren omdat er dan ook plaats is voor grote platen
-Reflectoren op de achterzijde zijn niet nodig mits de originele lichten zijn gemonteerd.
-Bij sommige wordt de toeter afgekeurd wegens te laag db <93db. Monteer voor de zekerheid een EU gekeurde toeter (hella) achter de grill naar voren wijzend.(scheelt soms maar 2db

)
-Ten alle tijden een originele uitlaat monteren en origineel luchtfilter, deze trucks passeren origineel maar NET de geluidsmetingen!!(soms zijn andere banden al de boosdoener

)
-ABS lampje even afplakken dmv een stukje tape tussen tellerbak en deksel. Met remproeven op de natte baan geeft dit anders problemen en AFKEUR!!
Je moet doen met deze tips wat je wilt, dit is allemaal niet uit men duim gezogen maar allemaal voort gekomen uit ervaring met het keuren van tientallen trucks op lelystad.
Wil je zeker zijn dat alles goed geregeld wordt en je ten alle tijden 3500kg op kenteken krijgt samen met kleine platen.
En je er zelf niets aan wilt doen:
http://www.demanautomotive.nl kosten €250exc, auto wordt thuis opgehaald en dezelfde dag terug gebracht. Volledig verzorgt en keurige afhandeling. Deze jongen heeft zeer veel ervaring met de mannen in lelystad en met het keuren van trucks. Hij krijgt nog eens dingen voor elkaar die je normaal als partikulier niet lukken.
Mijn truck de dag voor lelystad, let op de SPIEGELS
