Het begon hier met een zoektocht
viewtopic.php?f=14&t=18473Zoiets vind je niet dus goede basis zoeken en zelf bouwen...
dit is hem geworden, 1947 chevrolet 3100 met ogenschijnlijk gave kabine, richting 300pk v8, dubbel lucht, mooie wielbasis voor oprijwagen van een meter of 4 ....... met meer dan 2.5 meter breed, te breed voor de container... now what? all the way from new mexico.... dan heb je weinig roest. Ongezien kopen op het klimaat en de foto's/ Jerry Lee Lewis maakte altijd goeie muziek, dus nemen we de vlammen maar voor lief zolang ze maar nep blijven....

Verzoek aan de verkoper, was hopen dat dat ging lukken.


Vele weken verder, dankzij Usa2ned, de boel hier in de buurt in Lelystad aangekomen . Gelijk maar Koplampen er in van een Austin Mini, die hebben we hier zat op voorraad om die verboden USA sealed beams te replacen, groene platen er op en gaan.. NOT ! accelaratiepomp rubber op de Holley natuurlijk helemaal verdroogd.... dankzij de droogte in dat Woestijnklimaat.... met een beetje modderen de boel toch thuisgereden. Nu slopen die handel en zien dat we hier een kenteken op krijgen, is dat wel te doen? Wat weegt zo'n ding, ik wil er 2 kitcars tegelijk op vervoeren met B rijbewijs........... en nog LPG......
PS. gele sticker op de raam is (nog) geen bekeuring maar transport ID
ok, de boel thuis, geen rottigheid maar vliegroest.... demonteren die handel.......

Met Rustico de boel ontroesten.....

Dan Hammerite.... wil een beetje fatsoenlijk bij de RDW verschijnen....

inside grilletje maar even meegepakt

en de spatborden hadden van binnen nooit verf gezien, laat staan andere bescherming. Alles van Rubber zoals remleidingen gelijk vernieuwd.

flatbed even provisorisch ingekort om de Nederlandse wettelijke breedtes niet te overschrijden, dubbel lucht past niet meer met inveren dus met enkel lucht naar RDW..... Wat maken die Amerikanen de bende toch breed, met zoiets loop je hier gegarandeerd vast in de Mcdrive..... al vreet ik die rommel niet.....

Ok terug van de RDW, allemaal in orde met de eenmalige keuring, leuk kenteken van 1947, fuck the roadtax, en geen apk plicht. ledig gewicht viel ook mee, ca 2100kg. dus kan met 3500kg max met 10% marge mooi 2 van die kitcars laden straks. Betreft belasting en apk, zo zou het voor elke auto moeten zijn maar welke gek gaat een oprijwagen van 69 jaar oud rijden. Melkboer flatbed gelijk er maar afgehaald...... dat gaat iets anders worden.

Flatbed wordt een decoratieve stelling.......
