Nou afgelopen Vrijdag weer een brief vd RDW over de boete van €400,- wegens geen apk een dag na het omzetten vh toegestane maximum gewicht. De desbetreffende ambtenaar schreef dat de boete terecht was omdat de trailer van 1999 apk plichtig was vanaf 2000 en hij in 2016 dus niet apk gekeurd was. Dus gewoon boete.....

%^*(*&$%$#@#$

^
Volgens mij had hij de feiten niet goed bekeken, de trailer is in 2000 of 2001 van 4500kg terug gekeurd naar 3500kg zodat hij niet apk plichtig was. Ik heb hem sinds 28-06-2016 op mijn naam, de gegevens zijn op 15 -08 terug naar 4500kg aangepast en toevallig 1 dag later op 16-08-2016 een steekproef gehad op apk. Dus voor mij zo klaar als een klontje, keuren moet, maar moet daar na aanpassing (en ontvangst van het juiste pasje) wel iets van 2 weken de tijd voor krijgen. Natuurlijk komt zo'n brief op Vrijdag net voor het weekend, dus kun je niet bellen om weer bezwaar te maken.
Dus vanmorgen RDW dienst handhaving maar weer gebeld, de desbetreffende ambtenaar was (uiteraard) niet beschikbaar, maar ik kon mijn verhaal doen bij de persoon die ik aan de lijn had (gelukkig). Mijn verhaal netjes uitgelegd met mijn visie op de feiten en de datums enz. Hij ging het even overleggen en zou me terug bellen. Enkele gemiste oproepen van een prive nummer later, zelf de rdw maar weer terug gebeld en werd ik weer doorverbonden met de persoon die ik smorgens ook aan de lijn had. Hij had het samen met het team overleg en ze waren het inderdaad met mij eens dat deze steekproef controle en de daaruit volgende boete toch wel erg ongelukkig was uitgevallen. En dat ze hem dus ook kwijtschelden. Ik krijg er nog een schrijven van, maar hij kon me al melden dat ik de €400,- in mijn zak mocht houden.

Er werken dus toch mensen met het hart op de goede plaats bij deze overheidsdienst. Het is natuurlijk altijd afwachten in de bureaucratie, maar een beetje geluk en medewerking van de medewerkers is dus toch mogelijk.
Nu de trailer ook nog maar effe WA verzekeren, voordat ze daar weer een steekproef controle op uitvoeren...................