Ondertussen tussen de bedrijven door ook een en ander aan mijn Ford gedaan. De to do list wordt steeds korter:
Achter twee ledlampjes (10Watt CREE led, 900 lumens per stuk) op de trekhaak balk gemonteerd als achteruitrij verlichting. Is geen overbodige luxe met deze donkere dagen en de zwarte folie op de achterraam. Waar ik niet direct duidelijke foto's van heb.
Een 4" aluminium inlaat buis met een K&N filter met stofhoes eromheen gemonteerd en mijn carterontluchting van de inlaatbuis verwijderd.
En de inlaatbuis van de intercooler naar de inlaat ook tegen de hitte geisoleerd. Om een of andere reden doet Ford de buis van de turbo naar de intercooler wel isoleren en die vd intercooler naar de inlaat niet. Dus ze laten de zojuist terug gekoelde lucht weer terug opwarmen door hem door een ongeisoleerde buis vlak over het uitlaatspruitstuk te laten lopen..........
Bij RockAuto ook effe wat items besteld waaronder nieuwe towmirrors. Gewoon de normale die voor dit model bedoeld zijn. Heb nog wel gedacht over de nieuwere nog grotere met verwarming en een sidemarker light. Maar toch maar gekozen voor de gewone. Deze geven al veel meer zicht tov de originele spiegels. Maar de nieuwere zijn nog flink groter, maar rijden ze er waarschijnlijk nog sneller vanaf....... vindt ik ze toch wat te duur voor eerlijk gezegd.
Ook een nieuw motortje voor de rechter deur vergrendeling, deze deed ook niet mee en nu weer wel.
Radiateur dop ook een mee besteld en vervangen, schijnt dat deze bij Ford snel hun veerspanning verliezen waardoor het kookpunt van het koelwater minder hoog is en de motor te warm zou kunnen worden bij de cilinderkoppen.
Ook een nieuw gloei relais, kwam er laats met de temperatuur rond de 0 graden achter dat hij niet gloeide, dus het relais door gemeten en die gaf geen stroom door. Tijdelijk effe vervangen met het Air intake heater relais, en toen gloeide en startte hij weer onder het vriespunt. Dus nu de situatie weer terug in orde gemaakt.
9004/9007 led pitjes gemonteerd in de originele koplampen.
En meteen ook enkele (4 stuks) led verstralers met 120 Watt (12 stuks 10 Watt CREE leds, 10800 lumens) per stuk met de bestelling van mijn ledlampen fabrikant mee laten komen. Die moeten in de nabije toekomst nog een plekje voor de grille krijgen op een of andere manier. Ze hebben ook een halo (angel eye) led ring die met het stadslicht mee aan gaat (komt wel een schakelaar tussen, zodat ze evt ook uit kunnen blijven voor de apk).
Ook twee nieuwe gasveren onder de polyester deksel van mijn pickup bak gemonteerd, de oude deden zo goed als niks meer, zeker niet nu de temperaturen zo laag zijn en de druk in de gasveren nog lager was.
Ondertussen bij de laatste challenge wedstrijd van dit jaar in Landgraaf op de oneffen toegangsweg naar het terrein ook nog een keer te veel de trailer op de rand van mijn bak en achterklep gehad waardoor er wat lichte schade is gekomen. Nog niet heel ernstig, maar toch genoeg om van te balen.
(Ik weet het er is hier al eerder voor gewaarschuwd door iemand.....)4 Nieuwe 295/75R16 BF Goodrich AT2 banden zijn ook onderweg vanuit de USA.
Nog eens een keer een rvs 4" turbo back uitlaat maken zonder demper, of met demper en een bypass klep.
En op een of andere manier zorgen dat mijn trailer toch wat hoger boven mijn pickup bak hangt.
Ik wil hem sowieso een keer aanpakken, ik denk dat ik dan de gehele nek los slijp/snijdt, wat hoger plaats en iets voorover kantel. En de aankoppeling dan weer de afstand die ik de nek omhoog breng omlaag plaats onder de nek. Is wel wat werk, maar dan blijft mijn vloer achter vlak en wordt niet hoger. Maar gaat de nek wel omhoog. Maar tegen die tijd, zullen de foto's hier wel verschijnen.
_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer