Hey iedereen,
ik ben Bjorn en nieuw op het forum maar rij al 4 jaar met Chevy trucks.
Voordien zat ik enkel op amerikaanse forums. Ik ben 21 jaar en kocht mijn eerste truck toen ik 17 was, het was een silverado SS van 2006 met maar 35k mijl op. Het was een droom die uitkwam om als eerste wagen deze dikke truck te kunnen kopen. De truck lag niet op LPG en vertikte het zelf ook om hem om te leggen naar LPG (ouders waren wel niet akkoord hiermee

). Na 2 jaar dagelijks rijden met de SS kocht ik een 2de truck bij. Ik wou namelijk de SS low miles houden en meer als toytruck met veeel extra power voor in de weekends. Ik kocht een 2006 silverado 3500 crew cab dually duramax om dan ook ineens de SS naar meetings te kunnen trekken. De truck had 3 jaar stilgestaan naast een magazijn en zag volledig groen. De eigenaar had ook een opzetunit camper en wou enkel de combinatie verkopen. Ik zal nooit mijn moeder haar gezicht vergeten toen ik hiermee thuis kwam

. Het plan was om de dually te laten zoals hij was en enkel aan de SS te sleutelen ... wel dat plan was al snel vergeten. Ik Bestelde een cognito 4-6" lift, later 20" american eagle 056 dually wheels met cooper stt pro banden. Nog later heb ik een volledige uitlaat lijn gestoken, 3" MBRP downpipe in een 5" magnaflow straight pipe en 8" tip. Op de SS heb ik een 3/5 drop gestoken op 22" velgen met laag profiel Toyo proxes. Ook de bougiekabels heb ik vervangen door MSD en een K&N cold air intake en heb ik dan agressiever laten tunen. De trekhaak heb ik verwijderd en uitlaat in het midden van de bumper laten uitkomen. Buiten de uitlaat op de SS heb ik alles zelf gedaan aan mijn trucks, ik ben dan wel geen mechanieker maar heb heel veel kennis opgedaan op amerikaanse forums.
Het spijtige is enkel dat iedereen steeds denkt dat ik me de trucks van mijn vader rijdt. Mijn ouders hebben mij nooit gesponsord voor deze trucks, ik heb altijd al 2 jobs gehad om alles te kunnen bekostigen en zou het zo weer doen. ik heb de passie wel van m'n vader doorgekregen want hij heeft vroeger suburbans gehad en rijdt nu momenteel met een avalanche van 2007.
hier zijn nog een paar foto's van de trucks
De SS

de dually, een jaar en 13K later

Beide trucks zijn nog lang niet af!
Als er vragen zijn over hoe ik bepaalde dingen heb gedaan ben ik zeker bereid om te helpen, ik heb overal uitgebreidt foto's van genomen. Dus aarzel niet als je graag iets wil weten.
hopenlijk kan ik hier ook nog veel bijleren.