Lang rustig geweest wat de pickup betreft helaas. Heel druk geweest met werk waardoor de rest eigenlijk allemaal bleef liggen. Geprobeerd toch wat te blijven doen maar viel niet mee. Veel geklooi weer, verschillende dingen zaten nogal tegen, maar uit eindelijk toch gewonnen!
Word een lange update!De originele radiateur beugel was door een blinde met parkinson (no offence uiteraard) begaffelt met een haakse slijper om de grotere radiateur passend te krijgen die bij de motor hoort. De radiateur die bij de auto was toen ik heb kocht was helaas rot en moest dus vervangen worden. Was ook niet tevreden over de beugel waar hij in stond en ik wou hem eigenlijk relatief makkelijk verwijderbaar maken mocht het ooit nodig zijn (nu nagenoeg onmogelijk met de beugel in de auto). Dus maar gekozen om een nieuwe beugel te maken, zat best wat denk werk in want de spatborden en eigenlijk de rest van de neus heeft hier mee te maken.
Begonnen met een stuk U profiel wat ik heb laten zetten. Wou het graag uit 1 stuk hebben:
Bevestiging gemaakt, waardoor de radiateur ipv aan het aluminium koelblok hangt (oude situatie) nu in rubbers staat met de daarvoor hoorende bevestiging.
Toen kwam ik erachter dat het onderaan te breed was voor het frame
, dus maar weer slijpen en lassen:
Begint wat te worden:
Plaatjes boven op gemaakt waarmee de radiateur dmv rubbers aangedrukt word. Komen uiteraard nog korteren bouten in.
De omhoog staande profielen gaan naar buiten hangen als de spatborden eraan hangen dus hier een X voor gemaakt zodat het wat stugger word. Gemaakt uit RVS, verwacht dat dit mooi is achter de gril.
Aandrijfas was al gemaakt maar aangezien de rest ook maar voor de 30% gemaakt was wou ik deze graag even laten checken en ook maar nieuwe kruisjes in laten zetten:
Eric van der Werf in Maasbree, top adres! aanrader/
De automaatbak koeler nippels die ik gekocht had in de US of A pasten uiteraard weer niet, helemaal de blubber gezocht naar de juiste maat, verschillende automaat specialisten gebeld en ik kwam steeds terug op de 1/4 NPSM, dit was het niet, dus maar de oude nippels afgedraaid en er een Jic nippel passend in geperst waarna met hardsoldeer de 2 een gemaakt.
De uitlaat ook verder afgewerkt inclusief de hangers:
De spruitstukken hebben normaal een draadstang erin waar de flens overvalt, bij de rechterkant kon ik ze eruit draaien en de M10 draad houden. De linker kan was echter al door iemand flink begaait en hier kreeg ik niks goeds meer van, flink gezocht naar een linker spruitstuk maar toch gevonden. Deze had hetzelfde probleem, de tap eindes kreeg ik er niet uit dus maar laten uitkotteren en draadbussen erin laten zetten:
https://www.youtube.com/watch?v=n3doadazor8Hoop nu iets frequenter te kunnen updaten