Ondertussen weer een aantal updates uitgevoerd:
RemmenDe remmen voor en achter vervangen door EBC Turbo Grooved Discs met EBC GreenStuff blokken.
Achter ook twee nieuwe remklauwen gestoken (RayBesto's) want de ontluchtingsnippels waren vastgeroest.
Ook de volledige hardware en remschoenen van de parkeerrem vervangen wegens afgesleten/vastgeroest.
Tot slot ook nog de remvloeistof vervangen door Ford dot4 LV High Performance
AchterzijdeDe achterzijde wat schoon gemaakt:
1. LPG-sticker afgehaald en vervangen door een magneetversie voor op de keuring.
2. Reflectortjes afgehaald en vervangen door een magneetversie voor op de keuring.
3. Baksteentje (mistlamp) onder de achterbumper vervangen door een LED-versie tussen de tailgate en de bumper.
4. Derde remlicht vervangen door een clear-chrome versie met LED-lampjes.
Voor:
Na:
ChassisnummerMijn chassisnummer was door roest en vuil bijna niet meer leesbaar:
Eerst goed zuiver gemaakt met water en zeep.
Daarna zachtjes de roest weggeschuurd met een staalborsteltje.
Vervolgens grondig ontvetten.
Om de cijfers te verduidelijken heb ik een sponsje genomen, gedrenkt in whitespirit.
Hierop heb ik wat witte autolak gedaan (uit zo'n flesje van Motip) en er over uitgewreven.
Tot slot de overtollige lak afvegen met een vochtige doek. Doordat de lak verdund is met whitespirit, gaat hij makkelijk af
maar blijft hij toch achter in de groefjes van het eigenlijke nummer.
Enkele malen herhaald zodat alle cijfers duidelijk waren.
Na het drogen drie lagen transparante lak op aangebracht en zie hier het resultaat:
Een duidelijk leesbaar chassisnummer, beschermt door enkele lagen transparante lak, zodat het niet meer kan gaan roesten.