Big Alf schreef:
Je zet een hoop zaken op een rijtje en haalt volgens mij het e.e.a. door elkaar.
Olie in de cilinder lekken door een lekke klepdeksel pakking is b.v. al onmogelijk.
En of de auto het waard is om de motor te reviseren/vervagen, hangt helemaal af van de rest van de auto.
En ook van wat jij er vervolgens mee wil doen, hou je deze nog een tijdje of wil je er daarna weer snel vanaf.
Auto's kosten altijd geld en sommige zijn een bodemloze put. Mijn vader zei altijd, het is een mooie spaarpot want
al je geld kan er in alleen komt het er nooit meer uit
Hmmm oke? maar als er olie op de kloppendeksel ligt en op de bevestigingsboutjes, kan er dan geen olie intern door sijpelen naar de cilinder? of kan dit alleen maar via de kleppen?, ik begin er steed smeer van te snappen, de auto is leuk genoeg om te houden en hem in top staat te brengen, mechanisch kan ik best wel wat , het enige is dat ik een motor te hoog gegrepen vindt
en dus zeker wil weten welke stappen ik nu moet gaan nemen, niet dat ik straks de motor wissel en de problemen bijvoorbeeld in de uitlaat zitten.vandaar dat ik aangesloten ben op dit forum in de hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen,
oh ja wat ook niet onbelangrijk is om te weten is dat de motor slechter functioneert als hij warm is.