Ik ben misschien wat laat, maar ik persoonlijk zou het niet doen en heb er ook bewust niet voor gekozen op de 4th gen, hoewel één met tijdens sommige perioden goedkoper was dan één zonder, dit en dat...
Dit puur omdat ik niet trek (of heel weinig, want ik mag niet veel met mijn rijbewijs) en er geen verschil merkbaar is -voor mij- in rijgedrag en comfort.
De bak ligt vaak vol, maar die staat sowieso altijd een beetje omhoog, dus nooit is hij vol genoeg om echt 'door te zakken' of zelf maar een verschil te merken.
Mijn vriend's vader had het wel, en tijdens de winter zo ook (vaker) voorgehad dat hij gewoon op één wiel doorzakte. Iets aan het systeem bevroor, en een zekering eruithalen verhielp het tijdelijk, maar dat wil je toch niet + je krijgt een foutmelding.
Na 2 jaar de EcoDiesel met luchtvering ingeruild voor een HEMI zonder.
Een andere kennis had een Rebel in 2017 gekocht, zelfde probleem, alleen kon hij er helemaal niets mee omdat het wiel overal tegenaan schuurde... weet wel niet hoe het voor hem is afgelopen.
Het is wel een leuke optie en helpt wel om hem recht te houden bij het trekken, maar voor jouw gebruik... Ik zou het (voor mij) eigenlijk niet riskeren, maar ik hou m'n spullen ook liefst lang bij