Het is nu do jun 19, 2025 19:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 22:28 
Heavy Trucker

Ja ik ga zeker alles nog eens controleren. Ford geeft een MTM op 3991kg en dat zou direct vrachtwagen zijn dan.
Gewicht komen ze aan door de keuring, daar is hij gewogen en komt hij op 3350kg weegt. Daar moet dan nog 100kg bijgeteld worden voor brandstof en dan nog 75kg voor bestuurder en dan kom ik al over de 3500kg.
Ik denk dat als je het reservewiel er onderuit haalt je misschien 40kg max. spaart.

Op dit moment ben ik echt radeloos en wou dat het allemaal niet waar was. Gewoon door zo'n stomme kloteregel verpest dit weer mijn hele week.

Het enige wat ik niet snap is dat ik wel vaker zo'n F250 te koop zie staan en dat is dan meestal grijs kenteken, in Nederland toch. Bij jullie is het toch ook 3500kg max?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 22:33 
Pro Trucker

Ja volgens mij is dat in NL hetzelfde en daar rijden er heel veel op B rijbewijs(gewoon auto)

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 22:36 
Pro Trucker

Caster schreef:
Ja ik ga zeker alles nog eens controleren. Ford geeft een MTM op 3991kg en dat zou direct vrachtwagen zijn dan.
Gewicht komen ze aan door de keuring, daar is hij gewogen en komt hij op 3350kg weegt. Daar moet dan nog 100kg bijgeteld worden voor brandstof en dan nog 75kg voor bestuurder en dan kom ik al over de 3500kg.
Ik denk dat als je het reservewiel er onderuit haalt je misschien 40kg max. spaart.

Op dit moment ben ik echt radeloos en wou dat het allemaal niet waar was. Gewoon door zo'n stomme kloteregel verpest dit weer mijn hele week.

Het enige wat ik niet snap is dat ik wel vaker zo'n F250 te koop zie staan en dat is dan meestal grijs kenteken, in Nederland toch. Bij jullie is het toch ook 3500kg max?

3350 + 100 + 75 = 3525 - 40 = 3485. Je wilt me toch niet vertellen als je de wagen weegt zonder reserve wiel je geen problemen hebt?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 22:39 
Heavy Trucker

Het probleem zit hem volgens mij dat Ford zelf een MTM opgeeft van 3991kg en dat is boven de 3500kg maar kan me moeilijk voorstellen dat die andere modellen een lagere MTM hebben. Moet toch gewoon op papier gezet kunnen worden dat mijn laadgewicht dan bijna niks is. Trek ik mij toch niks van aan dan als ik de truck maar als lichte vracht kan inschrijven.

Zou je nog meer van de truck kunnen afschroeven zodat het gewicht lager ligt?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 22:54 
Pro Trucker

Volgende Amerikaanse Title weegt je auto 6700 Pounds = 3045 KG, kan je deze Title niet gebruiken als maatstaaf?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 23:08 
Heavy Trucker

Dat vind ik nu ook zo raar ja, op de Title stond inderdaad iets van 3000kg ongeveer. Heb dan wel die trekhaak geplaatst maar die woog nooit 350kg :lol:
Ga het er echt niet bij laten hoor. Desnoods steken ze er fietswielen onder, zuigen ze m'n hele diesel der uit maar ik zal en moet em op lichte vracht hebben. Anders ga ik zelf wel even tot daar om alles los te draaien.

Zit me echt op te fokken hier over. Hele dag al in die pleuris regen zitten werken en dan krijg je dit nog, echt om niet goed van te worden!!!! :evil:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 23:17 
Heavy Trucker

Da's echt klote Jordy :x ,ik hoop voor je dat je het opgelost krijgt!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 0:01 
Pro Trucker

je kan je MTM op papier op 3,5 laten zetten maar dan moet het tarra ook naar beneden of je houd geen zitplaats meer over.
En bij homologatie in belgie of invoer via Duitsland wordt hij zowiezo gewogen om het tarra te wegen en te controleren met wat er op de papieren staat. Het gaat wel volgens mij maar is idd niet gemakkelijk.

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 0:32 
Pro Trucker

brrrr , ik krijg weer kippevel als ik dit lees :cry:
ik heb ook zulke bange dagen gekent , zelfs 2x (gas) :evil:

het enige dat ik weet is dat je heel moeilijk een F250 of Ram2500 op lichte vracht krijg.
daar had je eigenlijk eerst eens navraag over moeten doen voor je de truck kocht...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 16:28 
Trucker

dit is toch echt klote toch , strontziek wordt je toch van die homo-regeltjes :evil:

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 17:07 
Pro Trucker

een constructeur kan perfect een auto met +140pk als 136pk laten homologeren op papier om z'n waar
fiscaal aantrekkelijk te houden maar onze 'alleenstaande gevallen' op een lager MTM laten inschrijven da's
een inbreuk op de verkeersveiligheid volgens die mannen... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 18:09 
Heavy Trucker

Helaas mensen maar ik moet mijn truck verkopen :cry: :cry: Het is simpelweg niet mogelijk om mijn truck te homologeren als lichte en nog zitplaatsen over te houden. MTM is 3991kg volgens de constructeur van Ford Belgium = automatisch vrachtwagen! Ze zouden hem via Duitsland kunnen terugkeuren maar dan mag ik er maar alleen inzitten + ik heb een legaal laadgewicht van niks. Een bak bier zou nog te zwaar zijn.

Ik ga een van dezer dagen mijn truck terug halen uit Weelde en dan verkoop ik hem zo met de Amerikaanse papieren. Er zijn wel 2 attesten bij van Ford waaronder dit van het chassisnummer wat al ingeklopt is en hij is tijdens de eerste keuring met een groene kaart doorgekomen.

Ik kan hem nu natuurlijk laten homologeren als vrachtwagen en hem dan verkopen maar dan hem ik een kleiner publiek waaraan ik kan verkopen. Ik kan hem nu ook in Nederland te koop zetten waar ze hem wel kunnen inschrijven als grijs kenteken (lichte vracht) omdat ze daar bij de homologatie geen rekening houden met personen of brandstofgewicht.

Dus nu weten jullie het en als je iemand zou kennen die geinteresseerd is geef een seintje! :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 18:55 
Truck forum Junky

t zit je niet echt mee caster :? suces met de verkoop :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 19:36 
Wat een drama als ik het hier eens terug lees...

Succes man en ik hoop dat het je niet te veel geld gaat kosten uiteindelijk :|

Grtz.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 19:42 
Trucker

Hey Jordy,

Klote voor je man.

Maar is het echt geen optie om een ander rijbewijs te gaan halen? Kost je misschien wel wat, maar wie weet komt het je nog van pas. Mike H rijdt immers (nog) niet zo veel in Belgie en dan heb je de kosten redelijk snel terugverdiend :wink: :wink: .

Ik probeer gewoon mee te denken he.

Greetz en succes, wat je ook beslist.

Bun

Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen.

'14 Dodge Ram 1500 5,7 Hemi White
'59 Chevy Bel Air
'03 Citroën Berlingo

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]