haha
We doen het niet via de PB
ten eerste, is er nu uitspraak en die stelt dat een 'huif" op je truck NIET is toegestaan TENZIJ hij voldoet aan de maatgeving van het "fiscale blok", dat beteken dat de meeste trucks daar NIET aan voldoen, een bedcover/tonneaucover mag wel
Verder is voor alle nieuwe import personen auto's nu een TNO rapport verreist MBT de uitstoot gegevens,( ook al rijden er al 100 in Nederland rondt!!)
Het jammere is gewoon dat al die extra testen weer extra tijd en geld kosten en uiteindelijk NIETs meer opleveren buiten wat belasting centjes om, bizarre van het verhaal is namelijk dat ik van de US government de exacte uitstoot cijfers kan krijgen maar die worden hier niet geaccepteerd omdat volgens de "hoge heren" de meet meethodes anders zijn in de VS.
De druif wordt extra zuur als je na de testen aan toon dat de uitstoot cijfers EXACT gelijk zijn... maar je bent wel weer een paar duizend euro verder en de auto is een week langer onderweg voodat ie op kenteken staat.
voor de trucks is vooral de diesel keuring moeizamer geworden en moet bv voor de Ford diesel worden uitgeweken naar andere EU landen om een goedkeuring te verkrijgen, en is het keuren op klein rijbewijs iets minder makkelijk geworden, maar in principe komt nog steeds alles op kenteken, de F-150 modellen tot 2008 zijn ook niet overal goed te keuren op grijskenteken.
Vrachtwagen kenteken is niet zo'n groot probleem.
en voor Belgie moeten tijdig de "juiste" maatregelen worden genomen ook voor benzine of LPG, Jordi weet daar geloof ik nog wel iets over...
Hennie