Het is nu do aug 21, 2025 20:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 18:26 
Trucker

Het leek de goede kant op te gaan en dan toch weer zo'n tegenslag. Je hebt de wind niet mee :shock:

Veel succes nog!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 18:34 
Nieuw

Tja, kop op Jordy! Wat kan je hier meer van zeggen? Dikke streep onder trekken en een nieuw projektje verzinnen!
Ik vond al dat je vrij gemakkelijk omging met bv de plaatsing van zo'n snelheidsbegrenzer.
Wij hebben hier ook enkele vrachtwagens lopen. Die eerste begrenzers gingen nogal eens kapot en dat kostte handen vol geld om
ze te vervangen. Je moet ze ook nogeens na bepaalde termijnen laten ijken... Enfin, de kosten blijven je achterna hollen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 19:07 
Heavy Trucker

Daar zit het em net. Waar houd het op??? Die begrenzer had ik vrede mee gesloten, voor zover dat kon. Maar dan zit je naderhand weer met die ijkingen, keuringen e.d. wat allemaal weer kosten met zich mee brengen terwijl het gewoon een hobby is die het op het einde niet meer waard is een hobby te noemen.
Moest ik er nu mijn geld mee kunnen gaan verdienen door die truck in te zetten in transport o.i.d. maar dat zit er niet in.

De tegenslagen blijven zich ophopen als je het woord F250 al maar noemt. Kan er ondertussen wel een boek over schrijven. Ben het gewoon zat. Zoveel is zeker. Ik weet ook heel zeker dat er mensen zijn die het al veel eerder hadden opgegeven maar dat woord kende ik voordien niet :D Ben weer een paar weekjes ouder en ook mijn verstand dus en die zegt me er een streep onder te zetten en met iets nieuws voort te gaan waar ik ook weer heel blij mee ben dan 8)

Maar ik ga zaterdag dus even horen hoe het zit met alles maar ik denk dat ik hem terug de verkoop ingooi! Misschien kan ik regelen hem daar te laten staan om hem te verkopen. Heb dan toch meer kans omdat daar meer van die USA-truck gekken komen. Hem alleen op markplaats zetten heeft zeer weinig resultaten heb ik vorige keer gemerkt. Allemaal dezelfde die je bellen of mailen en dan direct; "wat is je laagste prijs?" roepen. Denken zeker dat ik hem voor een appel en een ei wegdoe. Moet er tenminste uithalen wat ik erin gestoken heb. :evil:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 20:37 
Truck forum Junky

het zit je niet mee man ,wat een ellenden allen maal . succes met de verkoop maar weer jordy :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 20:45 
Pro Trucker

Hebben de HEMI's ook geen pijpen opzij? Hoe doen ze dat dan?
Vanwaar komt de 3500 euro?

Stuur me ff je gsm per PM, dan praten we ff.

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 22:49 
Heavy Trucker

Floor schreef:
Hebben de HEMI's ook geen pijpen opzij? Hoe doen ze dat dan?
Vanwaar komt de 3500 euro?

Stuur me ff je gsm per PM, dan praten we ff.

Die hebben idd pijp opzij en kunnen voor de keuring ook netjes naar achter toe geplaatst worden :(

Spijtige zaak Jordy,alhoewel ik er goed oog op had omdat ik onlangs op de autosnelweg (was met de camion op weg) voorbijgestoken werd door een F250.Viel me toen op dat die a)niet begrenst was en b) geen vrachtwagenplaten er had aanhangen. Was wel degelijk met belgische nr.plaat,heb er genoeg zitten naar kijken en aan u zitten denken toen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 22:51 
Trucker

Dat van die uitlaat vind ik eerlijk gezegd ook maar iets raars, ik ken geen enkel merk van vrachtwagen waar de uitlaat langs achter eruit komt, meestal komt die er zelfs net achter het voorwiel uit. Wat maakt dan het verschil met die van jou ? Als ze hem als een vrachtwagen gaan beschouwen moeten ze dat ook voor elke vrachtwagen hetzelfde doen toch ?

Silver grey 2004 Dodge Ram 1500 5.7i Hemi 4X4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 22:54 
Pro Trucker

Das mooi klote Jordy!

Ik denk dat je maar moet gaan verhuizen uit dat ******* land. :evil:

Ik weet dat er voor de 03+ ram diesels een begrenser is gewoon via de computer van de auto.
Die is van Smarty's die maken power programmers maar hebben nu ook begrensers. Ze hebben alleen voor Dodge maar misschien zijn er ook wel merken voor Ford.

De uitlaat is bij de meeste vrachtwagens links :?

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 23:04 
Pro Trucker

ja sterkte met het hele verhaal,

maar bij mij zit me uitlaat gewoon aan de rechterkant (trotoirkant) en is gewoon goed gekeurd.
en ook zo door de apk gerold. dus volgens mij is het hier niet zo'n probleem,
een paar weken geleden is een vriend nog met zijn auto bij het rdw geweest voor platen,
en deden ook niet moeilijk over de pijpen naar de zijkant, (naar beide kanten)

ThijsH schreef:
echt klote jordy, komt iedere keer wel weer iets nieuws bij.
snap wel dat je het een keer beu bent.
in iedergeval suc6 met wat je er ook mee van plan bent, en we leze wel wat het gesprek opgeleverd heeft.

mopar magic schreef:
Dat van die uitlaat vind ik eerlijk gezegd ook maar iets raars, ik ken geen enkel merk van vrachtwagen waar de uitlaat langs achter eruit komt, meestal komt die er zelfs net achter het voorwiel uit. Wat maakt dan het verschil met die van jou ? Als ze hem als een vrachtwagen gaan beschouwen moeten ze dat ook voor elke vrachtwagen hetzelfde doen toch ?

de uitlaat zal momenteel wel aan de rechter zijden uit komen, dit mag niet omdat hij dan aan de trotoirkant zit.
is in nederland met de keuring ook het geval, ook voor persoonewagens.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 23:25 
Pro Trucker

mogen we weten wat die truck gekost heeft ?
ik denk dat je toch financieel een fit gaat lopen met deze truck proberen te verkopen.
iedereen die een beetje info wint voor ie deze truck koopt gaat het zo laten.
nen F250 of ne RAM2500 of meer krijg je bijna niet op de baan hier in Belgie.

probeer hem in Duitsland of een ander buurland te verkopen , hier in Belgie of Nederland gaat dat niet lukken.
maar je geld dat je er heb ingestoken ga je er nooit van terugkrijgen , of je moet echt een idioot vinden die er geen reet van kent :roll:

sorry man , nogmaals , je had echt beter moeten informeren voor je deze truck kocht...

ik hoop echt voor jou dat het goed komt , godverdomme wat een klotegedoe :evil: :cry: :evil: :cry: :evil:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 23:47 
Trucker

Caster schreef:
Op dit moment weet ik echt niet meer wat te doen, heb van de middag een telefoontje gehad waar niemand plezierig van wordt. Als ik de truck dus wil laten homologeren zal er dus een begrenzer opmoeten maar ook een extra dodehoekspiegel, spatlappen, uitlaat moet recht naar achteren gemaakt worden.

Naderhand mag ik dan, OPGELET, 3500 pleurootjes :shock: :shock: neerleggen eer ik ermee mag rijden. Weet het dus echt niet meer.... Eerlijk gezegt is het mij dat allemaal niet meer waard. Want nu moet ik zoveel gaan neertellen en mag ik straks nog maar 90km/h rijden, heb nog een deel beperkingen en heeft het me klauwen vol geld gekost. Oke dat rijbewijs vind ik niet erg, kan ik altijd gebruiken maar de rest :evil:

Zou nu het liefste dat ding verkopen en nog lekker wat doorsparen zodat ik een lichter model kan kopen waar ik ook gek van ben, namelijk de F150 uit 2004. Dan kan ik lekker 120+km/h rijden ( ik moet nog wel eens wat verder weg gaan) ik rij op gas, lekker goedkoop want de diesel is hier weer lekker aan het stijgen (1.014 euro and going up :evil: )

Een F250 is gewoon gruwelijk vet vooral met zijn dikke diesel erin maar het is uiteindelijk niet meer te betalen kom ik nu achter. Verzekering ging ook geen lachterje worden heb ik vernomen omdat hij als vrachtwagen verzekerd wordt en ik ben pas 20 dus zou me dat ruwgeschat een 1500 euro het jaar gaan kosten voor een gewone BA verzekering.

Ja oke ik had misschien eerst wat beter moeten informeren voordat ik hem had gekocht maar ik had er al enkele op B rijbewijs gezien ( in Nederland) dus geld in Belgie weer niet.
Als je eenmaal je zinnen ergens op hebt gezet koop je het toch terwijl je erna met de gebakken peren zit.

Weet het nu dus effe niet meer. Zaterdag ga ik naar de garage om het een en ander uitgelegd te krijgen over het hoe en wat over de homologatie maar ik denk dat hij terug een bordje opkrijgt met FOR SALE op hoe spijtig ook :cry: want de laatste tijd krijg ik het ene kl*te telefoontje na het andere als het over mijn truck gaat en dat ben ik gewoon spuugzat aan het worden. Ik wil gewoon kunnen rijden zonder gezeik. Maaja ik woon in Belgie dus dat verhaaltje gaat niet op.

Zo dat moest ik even kwijt, allemaal opgehoopte frustratie :drunken:

ik vindt je een beste kerel alhoewel ik je niet ken , maar dit is echt FUCK

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 8:46 
Heavy Trucker

Misschien in NL proberen te verkopen. Hier kunnen te zware voertuigne teruggekeurd worden tot onder 3500 kg zodat ze met BE en zonder tachograaf en snelheidsbegrenzer gereden mogen worden. Dan krijg je dit soort bizarre dingen, een F350 met een leeggewicht 3250 kg met 250 kg laadvermogen. Dus eigenlijk mag je er dan maar met een man of 3 in en zou je dan amper lading mee kunnen nemen. Maar daar wordt in NL dan weer vrijwel niet op gecontroleerd.

http://www.pietersen.us/index.php?id=5

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 11:03 
Heavy Trucker

In Nederland geldt onderstaande regel betreffende snelheidsbegrenzers, dus als je wagen van voor 30 sept. 2001 is hoeft het niet!

dit komt van de website van de RDW:
Bedrijfsauto’s met een toegestane maximum massa van meer dan 3500 kg, die in gebruik zijn genomen tussen 30 september 2001 en 1 januari 2005, en die voor wat betreft de emissie voldoen aan richtlijn 88/77/EEG;

Misschien heb je er wat aan, die van mij is van 98, ik heb ook geen snelheidsbegrenzer, en mijn uitlaat blaast rechts achter aan de zijkant.
Misschien is eerst in Nederland laten keuren en dan overschrijven naar België een optie?
het is een toffe truck dus de moeite om te proberen.
misschien is er hier nog iemand die je daar verder mee kan helpen.
succes.

1977 Mehari 29pk

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 23:08 
Heavy Trucker

Bedankt allemaal voor de steun :thumbleft:

Ga even wat antwoordt geven op de vragen die gesteld zijn in het kort.

Die uitlaat moet inderdaad naar achteren of naar links uitblazen, niet naar rechts want dan blaas je dat op de voetgangers, fietsers,... Maak ik geen probleem van is maar een kleine ingreep voor de keuring.

Het verhaal van de begrenzer geld ook in belgie als die voor 30 september 2001 is. Mijne is van midden oktober 2001 dus pech :evil: Had er ook op gehoopt omdat ik wist dat er iets in het jaar 2001 was.

Wat hij mij tot nu toe gekost heeft? Mogen jullie weten ik verberg niks. 14000 en een paar cent zoals hij nu is met nieuwe banden, een volle tank ( is toch weer 100 euro diesel :D ), nieuwe spiegels met knipperlichten, chassisnummer met attest van Ford, technische fiche van Ford, mistlicht en nog wat dingen.
Ik weet dat hij krassen heeft en die leuke golfplaat van een motorkap maar daar was de prijs ook naar.

Het rare wat ik nu tegenkom op Kapaza is een Ford F250 uit 1999 op lichte vracht kenteken (B rijbewijs)
http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... eneck.html

Die 3500 euro waren dus 850 voor de verdere papieren, 1200 voor de begrenzer (kan niet via software hebben ze mij gezegt, weet er verder ook niks van), dan nog een 700 a 800 euro voor diverse werken zoals reflectorplaten opbouwen, spatlappen, grotere dodehoekspiegels opbouwen, uitlaat aanpassen, uren die ze schatten op 12u met inbouw van begrenzer. Doe daar nog even die leuke 19% BTW bij en je komt op 3468euro, afgerond dus 3500 pleuro's :drunken:

Ik ga morgenvroeg dus naar de garage die alles GING/GAAT??? regelen en dan weet ik er ook het fijne van. Laat dan weer weten hoe de zaken staan.

Daarom wil ik hem nu verkopen zoals de vorige keer zonder papieren zodat ik hem ook in Nederland verkocht krijg en hem daar wel als B rijbewijs kan laten inschrijven.

@Floor: is heb mijne GSM ge'pm't en kunt me morgen na 10 00u altijd bellen :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 29, 2009 21:09 
Pro Trucker

Caster schreef:
Het rare wat ik nu tegenkom op Kapaza is een Ford F250 uit 1999 op lichte vracht kenteken (B rijbewijs)
http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... eneck.html

die zal waarschijnlijk gehomologeerd zijn toen die wetten nog niet van kracht waren zoals nu bij jou... :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]