standaard monteren ze 3.55 om het benzine verbruik binnen de perken te houden, qua kosten is een set 3.55 of 3.92 niets duurder natuurlijk
De meerprijs zit hem alleen in het feit dat die dikke negerin

die de auto's in elkaar zet dan op moet letten om een 3.92 as op te zoeken ipv de standaard 3.55, want de 3.55 is standaard, en dus kost het iets meer.
de 3.55 kan in theorie net zo veel treklast aan, maar met een3.92 as kom je iets makkelijker hoger in de toeren en bereik je dus wat makkelijker je maximum koppel, wat zeker bij trekken van zware lasten wel zijn voordelen heeft.
als je auto niet begrenst zou zijn, dan loopt ie met een 3.55 het hardst in topsnelheid, alleen als je blok niet sterk genoeg zou zijn of niet aan toerental komt voor je max koppel, zou je met een nummeriek hoge gearing, dus bv een 3.92 wel aan de topsnelheid, simpelweg omdat je blok dan niet de kracht zou hebben om je auto tegen alle weerstand in te duwen.
maar met de PK's zit het prima en dus ben je met een 3.55 prima af.
hennie