Het is nu do jun 19, 2025 18:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Schokkend Stotterend!
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 19:50 
Mijn auto liep niet mooi stationair, dus uit laten lezen door de computer en deze gaf de volgende meldingen;
Display Codes
21 Throttle Position Sensor/Circuit High
15 Coolant Temp Signal High or Open
32 EGR System Problem
44 Lean Exhaust

Er is toen een sensor vervangen voor (ik kan het mis hebben hoor) de juiste menging van brandstof??

Van de garage reed ik naar huis. Normaal rij ik op gas, maar ik dacht laat ik weer eens een stukje op benzine rijden want dat is goed om zo nu en dan even te doen toch? Dat rijden op benzine ging prima, geen gestotter.

Gisteren moest ik verder weg met de auto. Eemaal op de snelweg, nadat ik in de hoogste versnelling reed (op Gas!) begon hij vreselijk te stotteren! Dit heeft de auto nooit eerder op lpg gedaan (vroeger wel eens al ik even op benzine reed ter afwisseling van lpg)

Wat kan er aan de hand zijn? 1. Komt het door het nieuwe onderdeel dat er in is gezet door de garage? 2. Komt het misschien om dat ik op weg van de garage naar huis even op (oude) benzine heb gereden waardoor er misschien viezigheid ergens in is gekomen?

Nogmaals: Hij stottert nu dus als ik op gas rij op de snelweg. (Of zeg maar vanaf 60 a 70 km per uur) Soms 10 km. niet, en dan denk ik gelukkig het is voor bij en ja hoor daar begint ie toch weer te stotteren. Het zijn van die korte schokjes, net of ie heel even geen lpg krijgt.

Wat is er aan de hand mensen, ik heb de auto hard nodig voor mijn werk.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 19:52 
Rond de 60 70 a 80 km, vliegt ie dus ook steeds uit zijn hoogste versnelling, uit de lock up. na zo'n schok.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 20:12 
Super Trucker

Lijkt een beetje als of het een los contact is.
Zodra je snelheid boven de 60 komt neemt er onder de motorkap een bepaalde rijwind bezit van je bedrading en begint er aan te trekken/duwen door over- of onderdruk.
Je geeft aan dat hij dit alleen op gas doet dus moet je het in dat elektrisch circuit gaan zoeken denk ik.
Zelf heb ik in het verleden ook zoiets mee gemaakt en toen bleek er een faston stekkertje niet goed op een relais te zitten. Het was uitgelubberd en zat dus te los.
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 20:49 
Floris schreef:
Lijkt een beetje als of het een los contact is.
Zodra je snelheid boven de 60 komt neemt er onder de motorkap een bepaalde rijwind bezit van je bedrading en begint er aan te trekken/duwen door over- of onderdruk.
Je geeft aan dat hij dit alleen op gas doet dus moet je het in dat elektrisch circuit gaan zoeken denk ik.
Zelf heb ik in het verleden ook zoiets mee gemaakt en toen bleek er een faston stekkertje niet goed op een relais te zitten. Het was uitgelubberd en zat dus te los.
Afbeelding

Hij stottert (nadat ie op gas voor de eerste keer is gaan stotteren) nu ook op benzine.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 20:52 
Super Trucker

omschakelrelais(van gas naar benzine) circuit misschien :?: :?: :?:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 17, 2009 20:04 
Trucker

als je langzamer rijdt op constante snelheid in een lagere versnelling dan stottert ie niet?, MAW doet ie dat aleen als je transm. in overdrive staat? toevallig pas de olie in de bak laten verversen??

Hennie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2009 18:56 
Hennie schreef:
als je langzamer rijdt op constante snelheid in een lagere versnelling dan stottert ie niet?, MAW doet ie dat aleen als je transm. in overdrive staat? toevallig pas de olie in de bak laten verversen??

Hennie

Nee niet laten verversen onlangs......... leg eens uit waarom dat mijn euvel zou kunnen veroorzaken? zou het kunnen dat er te weinig olie in de bak zit?
Zelf denk ik er aan om eerst maar eens de bougies plus bougiekabels te vervangen...wat denk jij??

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2009 19:00 
Pro Trucker

Effe peilen en je weet het.

Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2009 20:40 
Trucker

het zou een "lockup shudder" kunnen wezen als het uit je bak komt, en die wordt wel eens veroorzaakt door lage kwaliteit olie, zoals bijvoorbeeld dextron 3 ipv dextron 5.
Maar als ik je codes zo zie dan zou het eerder je TPS sensor moeten zijn, en Lean code kan veroorzaakt worden een slechte lambda sonde.

Hennie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]