moly schreef:
HanSRT-10 schreef:
had ze meteen gevraagd de olie van de automaat te verversen, die riemen af te stellen enz. truck heeft nog nooit zo goed gereden en geschakeld! :
vertel eens meer over die riemen ik hoor er vaker over maar wis niet dat de dealer dat ook kon bij onze truck's en zeker als ik van jou hoort dat hij beter schakeld

ik ben niet degene die daar veel over kan zeggen rene...
alex heeft er een tijdje geleden over geschreven en omdat ik nooit 100 pct tevreden was over hoe de bak schakelde heb ik er naar laten kijken. ik meen dat alex zei dat voorgeschreven was om de 60.000 maar dat het beter is om de 30.000 mijl
de truck moest toch binnen omdat ik iemand een barst in mn voorbumper heeft bezorgd en die moest worden vervangen. bovendien moest de truck naar de keuring vandaag en dus moesten zaken als afstelling verlichting enz worden gecontroleerd. (truck goedgekeurd dus weer een jaartje trucken....)
ze belde me van de garage op met een tussenstand en die was simpel: banden moesten inderdaad hoognodig afgesteld worden en de magneet die in de bak hoort te zitten zat er niet in. ik denk dat die magneet slijpsel van de bak moet verzamelen om te voorkomen dat dat door die bak gaat circuleren.
de twee daar met wie ik te maken had (luc en david) zijn echte liefhebbers en weten goed waar ze het over hebben. de rekening heb ik nog niet maar als die redelijk is is dat de plek waar ik mn onderhoud ga laten doen.
voor de technische uitleg van die banden moet je alex maar eens vragen
gr
hans