Het is nu vr mei 02, 2025 20:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Klepstang
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 16:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 28, 2009 12:54
Berichten: 501
Woonplaats: maasbree
hey manne,dit is gewoon een bekend zwak punt bij de 10 cilinders,en heeft niks met de soort brandstof te maken, eerder met het toerental en zoals hier al gezegd word kun je voor geharde stoterstangen gaan maar iets moet er kapot en dat is meer werk dan een stoterstangetje vervangen!!


groetjes Jesse

_________________
JESSE

2004 rumble bee
solar yellow
5.7 liter hemi magnum

THERE"S NO SUBSTITUDE FOR CUBIC INCHES!!!!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klepstang
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 19:04 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do nov 19, 2009 23:02
Berichten: 214
Woonplaats: oost-vlaanderen
ja kheb met mijn vroegere dodge ook niet anders dan problemen gehad op gas in het begin en het was reeds een vsi installatie nadien bovensmering geplaatst op de kleppen en twas ook opgelost
maar nu voor t moment niks van problemen maar loopt wel op super benzine
grtz en hoop t snel opgelost word


Laatst bijgewerkt door christophe op zo dec 27, 2009 15:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klepstang
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 19:34 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
mighty mopar schreef:
hey manne,dit is gewoon een bekend zwak punt bij de 10 cilinders,en heeft niks met de soort brandstof te maken, eerder met het toerental en zoals hier al gezegd word kun je voor geharde stoterstangen gaan maar iets moet er kapot en dat is meer werk dan een stoterstangetje vervangen!!


groetjes Jesse




ik denk dat je gelijk hebt jesse :!: :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klepstang
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 19:36 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Staat de boel niet te arm en dat dan de boel te heet wordt.
Geharde zetten ze meestal erin als je de motor wat meer vermogen geef.
Zou er geen geharde inzetten want dan verschuift het probleem zich en de prijs ook :D
Zal toch iets met de lpg te maken hebben denk ik.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klepstang
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 21:42 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
DutchYellowRam schreef:
Sammy11 schreef:
de truck rijd nu als een zonnetje op GAS... :wink:



Kom dan ff hierheen ik heb alleen maar wolken :?

dat heb je met diesel... :D

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klepstang
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 21:45 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
axxel schreef:
Staat de boel niet te arm en dat dan de boel te heet wordt.

Daarom heb ik al een 170° thermostat gestoken.

@Kris : welk merk lpg installatie heb jij ? 1 of 2 verdampers ?

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klepstang
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 23:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 20, 2008 21:54
Berichten: 727
Woonplaats: Langdorp,Belgie
Je hoort opeens een getik aan de motor en dat ken ik ondertussen al vrij goed :D
Mijn vriendin heeft er de hele week mee gereden en die rijd normaal rustiger dan mij :thefinger: ,heb haar het lesje opgelecht :read2:
Ik rij altijd op LPG en laat hem goe gaan.
De klepsmering stont wel heel miniem afgesteld :banghead: en dat zou een verklaring kunnen zijn maar voor een 5 euro kosten ben ik terug aan het bollen :headbang:
Floor schreef:
Kris
hoe merk je dat ze krom staan ?
Trap je vaak door met LPG?

_________________
Kris
Magnaflow
Viper powered
Afbeelding Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klepstang
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 23:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 20, 2008 21:54
Berichten: 727
Woonplaats: Langdorp,Belgie
Heb ne Prins VSI met 2 verdampers en geplaatst in Geel. Deze hebben hem de eerste keer gemaakt op een paar uurtjes.Heb achteraf wel gezien dat ze de stang gewoon terug recht geplooid hadden :angry5: :angry5:

Sammy11 schreef:
axxel schreef:
Staat de boel niet te arm en dat dan de boel te heet wordt.

Daarom heb ik al een 170° thermostat gestoken.

@Kris : welk merk lpg installatie heb jij ? 1 of 2 verdampers ?

_________________
Kris
Magnaflow
Viper powered
Afbeelding Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klepstang
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 23:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 28, 2009 12:54
Berichten: 501
Woonplaats: maasbree
jongens dit heeft niks met lpg te maken,olie en motor temp.zijn iets hoger maar dit is te verwaarlozen aangezien dat de temperatuur van de stoterstang nauwelijks hoger wordt,het licht gewoon aan de bouw van jullie onderblok(is eigenlijk onderblok van een vrachtauto DUS DIESEL!!!) stoterstangen zijn eigenlijk gewoon te lang voor de toerentallen waar jullie mee rijden.


jesse

_________________
JESSE

2004 rumble bee
solar yellow
5.7 liter hemi magnum

THERE"S NO SUBSTITUDE FOR CUBIC INCHES!!!!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klepstang
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2009 0:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Dus niet alleen de bak komt van een diesel. hahaha.

Ik dacht dat de viper motoren bij lamborghini vandaan kwamen. Maar blijkbaar dus uit de landbouw trekkers van lamborghini :D :D :D

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klepstang
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2009 0:30 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Kromme pushrods komen eigenlijk alleen hier voor en dan ook nog die op LPG lopen.
Standaard toerengrens is rond de 5600rpm bij de QC.
Zijn er zat in de US die 6900rpm draaien met de standaard pushrods. :shock:

alex

The first Viper concept debuted at the 1989 NAIAS, followed by prototypes; the late-1989 VM01 was powered by the 360 V8, but a V10 was already planned. The early-1990 VM02 was powered by the 8-liter V10. The original V10 was reportedly built with the involvement of Lambourghini, which was partly owned by Chrysler at the time; the basic engineering was of course Chrysler’s, since it was based on the venerable 360, but Lambourghini worked on the cooling system, crankshaft balance, weight reduction, and fine tuning; the Italian automaker’s expertise in aluminum was also tapped, since the Viper had an aluminum block to save roughly 150 pounds of weight


The first prototype was tested in December 1989. It first debuted in 1991 with three pre-production models as the pace car for the Indianapolis 500 when Dodge was forced to substitute it in place of the Stealth, and went on sale in January 1992 as the soft roofed RT/10 Roadster.

The centerpiece of the car was its engine, with the car claimed as being built around it instead of the driver, boasting very few comforts, which did not even include door handles. Originally conceived along side a similar V10 truck engine, which it is commonly mistaken as the same engine, and based on the Chrysler LA engine, then a division of the Chrysler Corporation, revamped Dodge's cast-iron block V10 for the Viper by recasting the block and head in aluminum alloy, and giving the engine a significant power boost. Some within Lamborghini felt the pushrod two-valve design was unsuitable for a performance car and suggested a more comprehensive redesign which would have included four valves per cylinder. However, Chrysler was uncertain about the Viper's production costs and sales potential and so declined to provide the budget for the modification, though Lamborghini was still very active in the creation of the original engine.

The engine produced 400 hp (298 kW) at 4600 rpm and 450 ft·lbf (610 N·m) of torque at 3600 rpm, and thanks to the long-gearing allowed by the torquey engine, provided surprising fuel economy at a claimed 21 mpg US (11.2 L/100 km) if driven sedately. The body was a tubular steel frame with resin transfer molding (RTM) fiberglass panels. Typical of American performance car design, it had a front-mounted engine driving the rear wheels; it was also heavy with a curb weight of 3,280 lb (1,488 kg) and lacked many modern driver aids such as traction control or anti-lock brakes. Car and Driver magazine referred to this generation as "the world's biggest Fat Boy Harley", and likened driving it to "playing ping pong with a Louisville Slugger baseball bat." Despite this, in straight line performance, it completed a quarter mile in 12.9 seconds and had a maximum speed of 164 mph (264 km/h).

Suspension on the first-gen Viper was equally frugal, with many front-end pieces coming directly from the Dakota pickup truck.

Performance:

0-60: 4.6 sec.

0-100: 9.2 sec.

quarter mile: 12.5 sec. @ 112 mph

top speed: 180+ (confirmed by Road and Track magazine / 1992)

700 ft slalom: over 65 mph

skidpad average g: .96

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klepstang
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2009 12:20 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 28, 2008 16:30
Berichten: 439
Woonplaats: W-Vlaanderen Belgie
De oorzaak van die kromme stoterstangen heeft niets te maken met toerental denk ik
Ik denk dat de klepstelen vastlopen in de geleidingen en dat daardoor de stoterstangen extra belast worden.
Ik heb me laten vertellen dat bij sommige Vortec motoren van chevy de klepgeleiders zelfs een piepend geluid maken(te warm en te droog )als die op gas rijden.

_________________
Jan
Camaro rs 68
Corvette C4 84
Nissan 370Z 2011
Lancia Gamma Coupé 2500 ie 81


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klepstang
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2009 12:30 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
RAM SRT-10 schreef:
Je hoort opeens een getik aan de motor en dat ken ik ondertussen al vrij goed :D
Mijn vriendin heeft er de hele week mee gereden en die rijd normaal rustiger dan mij :thefinger: ,heb haar het lesje opgelecht :read2:
Ik rij altijd op LPG en laat hem goe gaan.
De klepsmering stont wel heel miniem afgesteld :banghead: en dat zou een verklaring kunnen zijn maar voor een 5 euro kosten ben ik terug aan het bollen :headbang:
Floor schreef:
Kris
hoe merk je dat ze krom staan ?
Trap je vaak door met LPG?


ik laat hem niet meer zo vaak goe gaan sinds m'n avontuur op de E313, zeker niet nu het wat kouder en natter begint te worden op de baan... :lol:

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klepstang
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2009 17:06 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 15, 2009 22:12
Berichten: 2857
Woonplaats: Geldrop, Benny(ke)
mighty mopar schreef:
hey manne,dit is gewoon een bekend zwak punt bij de 10 cilinders,en heeft niks met de soort brandstof te maken, eerder met het toerental en zoals hier al gezegd word kun je voor geharde stoterstangen gaan maar iets moet er kapot en dat is meer werk dan een stoterstangetje vervangen!!


groetjes Jesse


ook bij de dodge 8 cilinders, eruithalen en op de grond weer rechtrollen,en weer terugzetten :roll: werkt goed
heb er voorheen met mijn dodge bijna elke week last van , begon na 70000mijl :lol: ????

_________________
Afbeelding
Even The Lord drive's a Ford[/size][*]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klepstang
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2009 21:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 20, 2008 21:54
Berichten: 727
Woonplaats: Langdorp,Belgie
Hij is terug in orde :wav:
nu nog wel iets anders gezien :evil: oliemeter in de deurstijl blijft hangen,waar kan ik deze bestellen? :dontknow:

_________________
Kris
Magnaflow
Viper powered
Afbeelding Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling