bonza schreef:
Slow schreef:
Ja precies.
Ik ben tegenwoordig ook niet zo'n hardrijder maar af en toe moet je toch even agressie kwijt kunnen.
En dan 170... als hij dik 200 zou kunnen.
De begrenzer eraf is leuk om even een sprintje te trekken. Maar op z'n snelheid is er zeker extra slijtage, de aandrijflijn lijkt mij veels te zwaar om slijtage vast te kunnen zijn met z'n snelheid. Wordt natuurlijk helemaal een feest zodra het spul ouder wordt en er meer speling in de aandrijflijn komt. De tussenbak zal het kwa warmte en druk op de lagers ook wel lekker vinden, die maakt toch aardig wat rpmjes op die snelheid.
2000rpm/140km/h vindt ik zelf een lekker snelheid en is nog een beetje betaalbaar als je flits technisch gezien iets over het hoofd ziet (99 euro).
Zit er trouwens op de SRT10's een olie koeler voor de motorolie?
Wat een toerenmonster
Met de SRT bij 140km/h een schamele 1750rpm ( handgeschakeld

)
Ik weet niet hoe bij een Hemi de wegligging is bij +200km/h maar eerlijk gezegd zou ik het gewoon bij 170 laten.
Behalve de wegligging zijn zeer zeker de remmen niet opgewassen tegen deze snelheid.
De SRT valt niet echt tegen op hoge snelheid wat wegligging en remmen betreft maar ook deze zal geen prijzen winnen in vergelijking met Porsche en co.
Denk dat het met een Hemi zonder aanpassing aan remmen en onderstel niet echt verantwoord is om 200km/h of harder te gaan rijden.