Beste vrienden,
Ik was degene die momenteel met de problemen zit. Heb me zojuist ingelogd.
Alvast al bedankt voor de vele reacties, al dan niet bruikbaar.
Een professionele invoerder heeft het volgende voorgesteld, gezien ik nu toch met de 1+1 kom te zitten:
Wat ik doe is in de gaten van de gordels ofwel bouten van onder naar boven indraaien waarvan ik eerst het einde heb afgezaagd zodat je langs binnen de blinkende kant ziet van het afgezaagde en de bouten langs binnen juist gelijk laten komen met de gelaste moer die er zit zodat er niets uitsteekt,
Ofwel zaag je een bout met dezelfde schroefdaad in stukjes van ongeveer 1 cm en draai die langs binnen in het gat van de gordels , het moeilijke is de bouten er zo ver mogelijk in te draaien dat ze gelijk zitten en daarna terug te kunnen uitdraaien.
De cargo platen onder de achterbank terug bevestigen zodat die gaten ook dicht zijn . [/i]
Dan zou het moeten lukken .
Voor de gordels in de zijkanten moet je de zijkant los maken , de gordel vanonder los schoeven en alles in de zijkant steken . Dan de gleuf van de gordels dicht plakken langs binnen .
Einde citaat.
Ik ga dit ook zo doen, en als jullie een controlestation weten dat minder streng is, graag info. In Willebroek zullen ze me, na de verplichte terugkeer (herkeuring) niet meer zien!
Wat de twijfelaars betreft om LPG/LPI te steken, kan ik ze geruststellen dat het systeem perfect werkt. Ik heb een systeem van BRC met een druppelaar met olie om de kleppen te smeren (al zegt men dat Dodge dit niet echt nodig heeft). Kostprijs was 3500€, maar die heb je er snel uit.
Wat ik ook naar de fiscus toe deed, was de auto (het gedeelte woon-werk) inbracht zoals bij een motor. Dus afschrijving, verzekering, garage, facturen, ... voor het deel woon-werk inbrengen. Didier Reynders heeft al elk jaar verschillende duizenden euro's terug mogen betalen

.
De afstand naar het werk moet wel de moeite lonen om dit te doen, anders ben je beter af met de forfait.
Ga met de zoekmachine maar eens op zoek naar: mobilitas lichte vrachtwagens. want een extra bestand in Pdf bijvoegen lukt blijkbaar niet.
Mvg,
Luc