Het is nu wo mei 07, 2025 18:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 11:00 
Trucker

Hallo Allen,

Ben pas nieuw hier maar had een leuk idee voor een topic. Ik weet niet of dit de goede afdeling is maar dan hoor ik het graag :wink:

Mijn ervaring en dan vooral in de randstad is dat mensen onze trucks niet echt kunnen waarderen :mrgreen: En dan vooral de blikken en de leuke woordkeuzes zoals "aso bakken". En dit voornamelijk van de "groene" mede weggebruikers :wink: Maar OOooh wat is het toch fijn als je ergens vast staat door de sneeuw en een aso bak kan je er even uittrekken. Dus ik dacht plaats hier je helden daden van afgelopen dagen of langer geleden!

even voor de aftrap ;)

Heb een Bmw 3 serie ( oud model) bij de macdonald op de parkeerplaats los getrokken. De zeer vriendelijke jongen reed op semi slicks. en stond vast in 15 cm sneew. Gelukkig voor hem had ik mijn sleepkabel bij me want hij was alleen en niemand wilde hem echt helpen in de sneeuw.

Me zusje heb ik ook los moeten treken ondanks alle waarschuwingen toch maar gaan rijden :wink: en dan halverwege achter komen dat ze het toch een beetje te link vond dus had ze hem maar in een parkeervak gezet waar de sneeuwschuiver langs was gereden en toen we de auto wilde ophalen er 30 cm sneeuw rondom lag.

En daarbij nog een paar buren moeten duwen wegens gebrek aan sleepoog niet kunnen slepen.

Het zou eigenlijk verboden moeten worden de weg op te gaan als je eigen auto niet kent!

Maar ineens waren mensen wel heel erg blij met een truck! En dan de blikken als je wel door de sneeuw rijd waar anderen niet kunnen komen.

Jullie nog leuke dingen meegemaakt?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 14:38 
Pro Trucker

hier moet ik passen met m'n 2WD :oops:

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 15:02 
Heavy Trucker

ik ben geen held.

WWW.355ELCAMINO.COM

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 15:08 
Trucker

Nee ik ben ook geen held hoor :wink: hahah Laten we het topic beetje aanpassen zodat iedereen mee kan praten :wink:

Vertel waarmee je iemand hebt kunnen helpen alleen al doordat je een grote kofferbak hebt :wink: Dan kunnen alle mensen met 2wd en 4wd mee doen :D

Ik heb ook zat "vrienden" die ineens bellen na zoveel tijd of ik kom helpen verhuizen :wink: sommige help je sommige niet :wink:

Maar vertel leuke, gekke verhalen.

Zo beter :?:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 15:25 
Trucker

dat heb ik met me bus... (sorry, wil nie schelden, maar is n Renault trafic) hartstikke handig, kar erachter voel je niet... onze pick-up heeft totnutoe nog weinig kunnen helpen, staat uit elkaar in de schuur :cry: maar denk dat dat ouwe beestje in 50 jaar tijd al voldoende diensten heeft bewezen, heeft nu "rust"

en ach, wat geeft het, als je s iets kan doen voor n ander... meestal helpen ze jou dan ook s als het nodig is :)

groeten Femke

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 15:33 
Heavy Trucker

Ik werd vorige week zondagavond toen de sneeuw op z'n hevigst was en iedereen netjes rustig aan deed, op de afrit Zoetermeer nog even snel ingehaald door zo'n "vlotte" lease passat die als enige blijkbaar geen last had van het weer. Die prompte zijn auto nog net even voor mijn neus in de rij waardoor ik veel harder moest remmen dan ik eigenlijk veilig vond.

Bovenaan de afrit wilde hij ook rechtsaf (rokkeveen in). Daar lag echter een hoge sneeuwwal waarop hij vast liep. Volgas vooruit, volgas achterruit niets hielp. Ik heb er even vanaf mijn heerlijk verwarmde stoel naar zitten kijken totdat hij in z'n mooie pak uitstapte en baggerend door de sneeuw tegen z'n auto begon te duwen en ben er volgens met een boog omheen gereden, zonder een centje pijn dwars door die sneeuwwal ploegend. :D :D

Daarmee maakte ik een mooi pad voor alle auto's die achter me stonden en die die patser stuk voor stuk lieten staan. :D :D

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 15:35 
Trucker

Iets doen voor een ander is ook helemaal niet erg. En was ook niet echt de insteek van het verhaal. de insteek was dat mensen vooral een vooroordeel hebben over iemand die een truck rijd.

Maar het wel handig vinden dat we ze hebben. Ik was gewoon nieuwsgierig of meer mensen dat hebben? Ik zie aan de plaasten waar jullie vandaan komen dat de meeste wat landelijker wonen. Ik woon echt midden in de stad en waarschijnlijk zijn mensen wat onaardiger hier.

Ik heb zelf de instelling leven en laten leven. Maar het is voor het eerst dat ik veel mensen spreek met ook echte trucks en vroeg me af of die ook last hadden van mensen in de omgeving die het ook laten blijken er een probleem mee te hebben.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 15:40 
Trucker

dutchtbi88 schreef:
Ik werd vorige week zondagavond toen de sneeuw op z'n hevigst was en iedereen netjes rustig aan deed, op de afrit Zoetermeer nog even snel ingehaald door zo'n "vlotte" lease passat die als enige blijkbaar geen last had van het weer. Die prompte zijn auto nog net even voor mijn neus in de rij waardoor ik veel harder moest remmen dan ik eigenlijk veilig vond.

Bovenaan de afrit wilde hij ook rechtsaf (rokkeveen in). Daar lag echter een hoge sneeuwwal waarop hij vast liep. Volgas vooruit, volgas achterruit niets hielp. Ik heb er even vanaf mijn heerlijk verwarmde stoel naar zitten kijken totdat hij in z'n mooie pak uitstapte en baggerend door de sneeuw tegen z'n auto begon te duwen en ben er volgens met een boog omheen gereden, zonder een centje pijn dwars door die sneeuwwal ploegend. :D :D

Daarmee maakte ik een mooi pad voor alle auto's die achter me stonden en die die patser stuk voor stuk lieten staan. :D :D

Heb het ook gezien op de andere rijbaan op de snelweg. op de a12 afrit nootdorp. mensen kwamen de helling niet op. En iemand wilde met een rot gang de afrit nemen en zakte uiteindelijk weer terug. Hij dacht dat hij ook geen last zou hebben van het gladde weer. En heeft toch mensen ingehaald die daar met alarm lichten stonden te wachten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 15:42 
Heavy Trucker

Citaat:
Ik heb zelf de instelling leven en laten leven. Maar het is voor het eerst dat ik veel mensen spreek met ook echte trucks en vroeg me af of die ook last hadden van mensen in de omgeving die het ook laten blijken er een probleem mee te hebben.

Ik heb er nooit echt commentaar op gehad. Ik ben de enige in de buurt met deze afwijking maar de meeste mensen in de buurt vinden het wel leuk. Er komt altijd wel iemand een praatje maken als ik hem aan het wassen ben. Eén oudere buurvrouw heeft me wel eens gevraagd de auto niet voor haar raam te parkeren omdat ze dan niets meer ziet. :D :D Er is bij ons altijd parkeerplaats zat, dus daar doe ik dan niet moeilijk over en hou daar als het zo uitkomt rekening mee.

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 15:54 
Trucker

Tsja, in deze tijd is het inderdaad niet politiek verantwoord om een truck te rijden maar moeten we dan met alles rekening houden?
Ik betaal al veel te veel belasting en moet al met zoveel andere dingen, mensen, rassen, religies, beesten rekening houden... laat mij ook een keer.

Een tijdje geleden zag ik een hagel nieuwe Porsche Cayenne(?!!?? hoe schrijf je dat eigl) rijden met achterop "Fuck the crisis". Dapper toch?!

Mijn heldendaad was het achteloos afgeven van mijn anderhalve week oude Dodge sleutels aan mijn broer omdat hij kinderen naarhuis moest
brengen na een kinderfeestje van zijn dochter.
Ik had ook een sleepkabel in de bak gegooid maar vond niemand die er gebruik van hoefde te maken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 15:55 
Trucker

dutchtbi88 schreef:
Citaat:

Ik heb er nooit echt commentaar op gehad. Ik ben de enige in de buurt met deze afwijking maar de meeste mensen in de buurt vinden het wel leuk. Er komt altijd wel iemand een praatje maken als ik hem aan het wassen ben. Eén oudere buurvrouw heeft me wel eens gevraagd de auto niet voor haar raam te parkeren omdat ze dan niets meer ziet. :D :D Er is bij ons altijd parkeerplaats zat, dus daar doe ik dan niet moeilijk over en hou daar als het zo uitkomt rekening mee.

Het viel mij ook al op dat het in Rokkeveen zo gemoedelijk gaat! Een vriend van mij woont daar ook en als hij zijn seat staat te wassen heeft hij ook een praatje en leuke complimenten. Ja ik denk dan toch dat het mischien iets met de leeftijd te maken heeft. Meer van jong grote auto is iets niet pluis :wink: Maar dat is het zeker wel. Welk gedeelte van Rokkeveen woon je eigenlijk? Ik heb wel een tahoe zien staan in de buurt van de driesprong?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 16:07 
Heavy Trucker

Citaat:
Het viel mij ook al op dat het in Rokkeveen zo gemoedelijk gaat! Een vriend van mij woont daar ook en als hij zijn seat staat te wassen heeft hij ook een praatje en leuke complimenten. Ja ik denk dan toch dat het mischien iets met de leeftijd te maken heeft. Meer van jong grote auto is iets niet pluis Maar dat is het zeker wel. Welk gedeelte van Rokkeveen woon je eigenlijk? Ik heb wel een tahoe zien staan in de buurt van de driesprong?

Dat van die leeftijd speelt misschien wel een rol. Ik woon al 19 jaar aan de Edelsteensingel, ben dus al een ouwe man :wink: Mijn buren zijn in al die jaren niet anders gewend dat dat ik altijd vreemde auto's heb.

Dat van de driesprong kan kloppen, daar woon ik vlak om de hoek in zo'n kleine patiobungalow.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 16:25 
Trucker

Dan heb ik je inderdaad wel eens zien rijden daar in de buurt! Mijn vriendin woont op pyriet. rij dan ongeveer 2x per week wel door je straat :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 18:49 
Trucker

Hoef meest niet zo veel te helpen met de dodge.
Heb wel een keer een Chevy Van uit de graskant getrokken die daar zelf niet uitkwam, hing ook nog een aanhanger vol met bloemen achter dus ja toch wel handig als je dan net zelf voorbij komt met je eigen planten :D

98 Dodge ram SS/T sold 06 Dodge Ram SRT-10 sold 05 Hummer H2 sold

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 19:20 
Heavy Trucker

had in het begin ook soort van herrie met de buren ik had 1 klein truckie en hun drie auto's die moesten wel allemaal bij huis staan en dan tegen mij zeggen zet hem maar om de hoek
izal toch zeker niet dus gelijk de eerste nacht het hele zooitje vastgezet door de auto er dwars voor te parkeren (had toen die gele k30 nog )
heel de buurt in rep en roer er woont een aso in de buurt met een grote asobak dus dat nog een paar keer volgehouden om hun klem te zetten
na 2 keer hadden ze dus wel begrepen dat iedereen gewoon 1 auto in een parkeervak bij huis parkeert en heb je meer auto's dan een stukkie verder op de grote parkeerplaats
en nu houden ze er wel rekening mee maakt niet uit hoe laat ik thuis ben heb altijd dezelfde plek
ach ja is maar net hoe je de buren africht

maar doe het wel als er iemand met pech langs de weg staat op een heel erg rot punt ff de sleepkabel er aan en op een veiligere plek zetten
scheelt vaak een hoop file en ellende

hard werken wordt niet betaald lang werken wel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]