thierry schreef:
hoe bedoel je Jo ???
truck start op benzine altijd en gaat dan over op lpg.
heb de indruk dat i de laatste 2 maand meer verbruikt dan anders.
ik let nooit op het metertje boven mijn hooft hoor
deze staat altijd op graden c en de richting dat ik rij
dus zou dat kunnen komen omdat het kouder is ????
wat doet gas eigenlijk als het koud weer is ???
gaat het uitzetten of krimpen ???
Hey Thierry, ik bedoelde dit al grappend als je niet op naft rijdt, je dus op lpg rijdt en dus gas verbruikt snappie
Ondertussen is de mijne ook al gestegen zenne van 18l naar 20 a 21 l dus ja...Aan wat ligt het, de koude of wat meer gas geven dan anders of korte ritjes doen???
Ik weet niet dat hij meer zou verbruiken als het echt koud of heel warm is maar weet wel dat je in zo'n weersomstandigheden "problemen" kunt hebben met de gas. Deze zou het dan niet kunnen redden puur op gas en schakelt dan automatisch terug over naar benzine bij één van deze twee weertypes...Das wat ik al gehoord en gelezen heb...
En autogas is zowiezo al in bevrozen toestand dacht ik want als ge niet oplet bij het loskoppelen en er dus wat gas vrijkomt, zelfs vrieswondjes kunt hebben. De vrouw van het lpg station waar ik ga, is het zo tegengekomen door een klant te helpen die niet wist wat hij moest doen....(nee, het was niet bij mij

)