FF een verslagje van de Indy racetruck
Ik heb de truck gekocht in Clearwater Florida
Na een paar maandjes wachten heb ik hem opgehaald uit Rosendaal
En toen hij er eenmaal was gelijk maar aan het sleutelen gegaan.Ik kon de ouwe Powerdyne supercharger van Elwin overnemen.
En via ebay nog wat spullen ervoor gekocht, Blowoff valve,9 psi pulley,intercooler.
Daar heb ik een jaar of wat mee gereden en 1 weekend op Drachten.
Met als beste tijd een 14.970 @ 143km/h
En dat weekend gelijk eerste geworden in m`n klasse
Maar met olie( en ander troep) in m`n aderen was ik al weer snel uitgekeken op de powerdyne en wou een stroker hebben.
Na lang speuren op het net en vragen op diverse Dodge fora kwam ik bij speed-O-motive terecht.
Daar heb ik een nieuw shortblock besteld.
De rest van de onderdelen zoals de edelbrock koppen heb ik van een jongen uit Tampa Florida gekocht.Die stopte met z`n hobby en ik kon alles vrij geodkoop overnemen.
De top end heb ik bij KRC performance besteld.
En dit is het resultaat(met nog het ouwe manifold)
FF een weekendje sleutelen en het nieuwe blok zat erin.Moet zeggen dat het wel een allemachtige hoereklus is in je eentje...maar hij ging erin
Toen de de uitlaat aangepakt,deze is gelast door Arnold(stimpy aapforum).Pacesetter longtubes,dynomax racemufflers.
Een dual rvs systeem voor de dempers 3 inch en dan over dan 2,5 inch.
De catalysatoren zijn leeggebeukt om de motor nog wat vrijer te laten ademen.
De automaat is door DR tranny versterkt en de stall converter is ook aangepast.Hij stalled nu bij 2800 toeren om beter gebruik te maken van z`n vermogen.
En er is een nieuwe aandrijfas onder gekomen.Op drachten 1 is deze op de 400 meter streep doormidden gebroken.
De Indy is voor 2 inch verlaagd en achter 5 inch
Ook heb ik er Calltracs opgezet om wheelhop tegen te gaan en betere 60 foot tijden te krijgen.
De Mopar performance computer had het erg moeilijk om de motor goed aan te sturen.Rijden ging nog wel maar stationair stond ie flink te verzuipen.Aangezien toen sct nog niet uitkwam met hun Dodge software zat er maar 1 ding op and dat was een standalone systeem.
Ik kwam uit bij Accel dfi omdat deze nog goed te begrijpen is voor een leek.Op het dakota forum werd een set aangeboden met draadboom,alleen de draadboom was voor een dakota.Opzich geen probleem alleen hij moest 30 centimeter verlengd worden.
De draadboom
Een dual sync distributor verving de orginele.Deze geeft zowel de krukas als de nokkenas signaal.Het was alleen ff uitvogelen hoe die goed uitgelijnd moest worden.Via het Efi forum was dat ook weer gelukt.
De gebruiksaanwijzing van accel kon ook weer de prullebak in.Bolt on my ass
Ik begin het nu een beetje door te krijgen hoe alles werkt,de mogelijkheden zijn echt enorm met dit systeem.Ik kan zelfs tot 3 stages NOS aansturen.Alleen meten=weten
Ik heb een wideband sensor in alletwee de uitlaten zitten.Met een meter op het stuurkolom.Zonder deze sensoren is het echt niet te doen.En ik probeer elke keer als ik een run maak een log te maken.
Maar voor dat ik echt alles begrijp ben ik wel een paar jaartjes verder.Het mooiste is dat ik nu alles kan aansturen,of ik nu een supercharger erop zet of turbos....de sky is the limit
Het uiterlijk is er niet zo heel veel veranderd.
Een rollpan achter(die nog steeds gespoten moet worden)
En speciaal voor het dragracen een paar velgen.
Met achter 275/60/15 dragradials
Van binnen zijn er wat meters bijgekomen
En een floorshifter.Om feilloos te schakelen met het dragracen.
Dit alles heeft er voor gezorgd dat m`n beste tijd een 13.491 @158 km/h was dit jaar(2008)Zonder ook maar iets van gewichtsbesparing gedaan te hebben.
Maar met de winter weer voor de deur heb ik besloten wat wijzigingen aan te brengen.
Plan;
De orginele draadboom nog verder snoeien(stuurt alleen nog maar de bak aan)
Feulcell achter de achter as
Accu achter de achter as
De motor eruit om de alles ff weer netjes te maken,motorruimte opnieuw spuiten.
Alle lagers vervangen.
Nieuwe forged zuigers erin om eventueel NOS te gaan gebruiken.
Nieuwe brandstof pomp en alle leidingen te vervangen door AN lines.
Nieuwe fuelrails.
Nieuwe nokkenas voor meer pk`s KRC 236 cam(koppel genoeg maar ik verlies na 200 meter teveel).
Nieuwe edelbrock koppen ported by Shady dells speedshop.
Uitlaat veranderen ,dat ie aan weerskanten voor de achterwielen uitkomt.
Airco eruit.
En verder nog wat kleine dingetjes die me niet aan staan.
Op dit moment staat ie erzo bij
Ruimte maken voor de Feulcell en de accubak
Torretje eruit
Alles gecontroleerd op speling ,en maar besloten dat ik alle lagers vervang.Dat zijn dan de kosten ook niet meer.
De nieuwe zuigers zijn binnen
Draadboom aanpassen
Update`s volgen.
Een kleine compilatie van seizoen 2008.
Volume goed openknallen.......
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6608&hl=nl