Het is nu do mei 01, 2025 14:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: K&N open luchtfilter
BerichtGeplaatst: do jan 21, 2010 14:21 
Trucker

Wie heeft er een aftermarket K&N openluchtfilter gemonteerd en hoe bevalt dat? Een ander merk mag ook.....

Het lijkt mij wel wat maar om 300 dollar uit te geven aan iets waarvan later blijkt dat het allemaal niet zo bijzonder is vind ik zonde.

Marc

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: K&N open luchtfilter
BerichtGeplaatst: do jan 21, 2010 15:34 
Trucker

Ik heb er een K&N Cold air intake gemonteerd en ik vind het helemaal super!
Brult als de nondju als je het gaspedaal instampt.
Echt kickuh!

Heb daarnaast ook een Magnaflow Exhaust erop gezet.
Dat is helemaal het je van het icm de intake!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 21, 2010 17:13 
Heavy Trucker

Als je echt gaat voor brullend geluid en de looks is een K&N kelk wat je zoekt.
Als je gewoon gaat voor het gemak dat je nooit meer een ander luchtfilter moet kopen en een iets beter aanzuig wil van de lucht kan je beter gewoon een drop in filter kopen van K&N.
Drop in is stukken goedkoper en je hebt zo geen brullend geluid,iets wat in combinatie met een andere uitlaat voor sommigen misschien TE kan zijn.
Persoonlijk ga ik binnenkort een drop in filtertje bestellen van K&N voor mijn volgende onderhoudsbeurt.Doe nogal veel autosnelweg en wil geen monotoom gebrul constant waar ik horendol van wordt :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 21, 2010 17:15 
Trucker

iemand wel eens van het merk S&B Coldair filters gehoord?

ps ik heb er een drop in filter van kn inzitten.Middendemper is vervangen door een flowmaster.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 21, 2010 19:48 
Trucker

Dat is info waar ik wat aan heb! Dan laat ik het maar zo zitten. Het ging mij niet eens om het vermogen maar meer om het geluid van het aanzuigen van de lucht, geeft zo een "diep" geluid.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 22, 2010 17:50 
Trucker

Hey xjr1300,

Ik heb een K&N 63 serie in de Truck liggen. Ik ben er wel blij mee! Het is natuurlijk persoonlijke smaak wat je er aan kwijt wilt. En het ligt er ook aan hoe de auto reageerd op de Cai intakes. Alleen is het volgens mij zo dat de dodges een behoorlijk goede stock filterbehuizing hebben.

Bij mij maakt het wel verschil vooral het rijden iets mooier geluid vind ik zelf. En het response op het gas pendaal is bij mij verbeterd. Ik zit ooit nog eens te denken aan een andere uitlaat alleen ben ik erg bang voor resonatie omdat mijn achter bak vast zit aan de cabine.

GRoeten Tim

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2010 11:36 
Heavy Trucker

Citaat:
Bij mij maakt het wel verschil vooral het rijden iets mooier geluid vind ik zelf. En het response op het gas pendaal is bij mij verbeterd. Ik zit ooit nog eens te denken aan een andere uitlaat alleen ben ik erg bang voor resonatie omdat mijn achter bak vast zit aan de cabine.

Als je het maar laat :evil: Dat ding van jou maakt al lawaai zat als je laag bij mij door de straat vliegt. :wink: :D

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2010 17:08 
Trucker

dutchtbi88 schreef:
Citaat:

Als je het maar laat :evil: Dat ding van jou maakt al lawaai zat als je laag bij mij door de straat vliegt. :wink: :D

Tsja sorry... Maar te hard kan ik daar ook weer niet :wink: Ik moet ook altijd remmen bij het einde van je straat ;) Is echt een levens gevaarlijk kruispunt daar bij de driespong! Maar het is inderdaad leuk die haarspeld bocht achtige dingen :oops: Sorry zal het wat minder vaak doen :wink:

ps. Is het echt zo'n geluid? :P :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2010 11:29 
Heavy Trucker

Het geluid is altijd een stuk harder en mooier achter de auto dan erin! :D :D :D Maar ik stond vrijdagavond bij m'n auto ( je weet waar die staat) en hoorde toen een amerikaan door die chicanes aankomen. Even later zagen we een Avalanche voorbij komen. Dat wil toch zeggen dat je je op meer dan 100m voor de auto hoort aankomen :thumbright: :thumbright:

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2010 23:18 
Trucker

dutchtbi88 schreef:
Het geluid is altijd een stuk harder en mooier achter de auto dan erin! :D :D :D Maar ik stond vrijdagavond bij m'n auto ( je weet waar die staat) en hoorde toen een amerikaan door die chicanes aankomen. Even later zagen we een Avalanche voorbij komen. Dat wil toch zeggen dat je je op meer dan 100m voor de auto hoort aankomen :thumbright: :thumbright:

Ja ik kijk tegen woordig wel steeds ff of ik de tahoe zie staan! staat toch wel erg vet je steekt overal boven uit :wink:
Maar inderdaad heb ik weer door je straat heen gevlogen ;)

En kwa geluid was wel te bedoeling! Chevrolet had de 6.0L wel beetje er truttig geluid geven.... Dat is nou gelukkig dus opgelost :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 26, 2010 1:28 
Trucker

Ik heb er een CAI van Mopar in liggen :D Heerlijk geluidje komt er vanaf!

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 26, 2010 17:03 
Trucker

Waarom zie je toch zo vaak een Cai setup waarbij je ook echt het filter cone ziet?

Bij die van mij zit er een heatshield rondom :? Ik moet hem helemaal open maken wil ik het filter zien. Krijg hij dan betere lucht als ie open is? Of dan toch juist warmere lucht?

Mischien dat iemand het van hier weet? :oops:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 26, 2010 19:51 
Trucker

@burn,

Heb je dat filter via de usa bestelt? mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je daar voor hebt betaald?

gr
marc

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 26, 2010 19:56 
Pro Trucker

Solid schreef:
Waarom zie je toch zo vaak een Cai setup waarbij je ook echt het filter cone ziet?

Bij die van mij zit er een heatshield rondom :? Ik moet hem helemaal open maken wil ik het filter zien. Krijg hij dan betere lucht als ie open is? Of dan toch juist warmere lucht?

Mischien dat iemand het van hier weet? :oops:

hoe meer koude lucht hoe beter vaak geven die open filters minder pk's als meer dus jij heb een goeie :mrgreen:
cai cold air intake toch :idea:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 27, 2010 11:20 
Trucker

Ja ik heb dat ook en ik zie op internet ook veel mensen met dezelfde Cai als ik heb. Alleen ik heb een dichte box rondom maar met een soort van deksel. Onder dat deksel zit inderdaad gewoon dat randje waar je het over hebt. Ik heb hem gewoon als mooie box maar vroeg me of het beter was als de bovenkant er af was. Of dat het meer voor de show was?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]