Ok,nog verder nieuws gevonden.
Dit is iets wat héél belangrijk is voor de mensen met een limited slip differentieel op de 3.92 achteras !
Heb op dodgetalk een topic gevonden waar ze zelfs een clubje hebben opgericht "the broken c-clip club",zegt genoeg zeker ?
Dit is dus een VEEL voorkomend probleem op de dodge achterassen en dan voornamelijk de bouwjaren 2004-2005.
De meesten lieten alles onder de garantie van 7 jaar of 70.000 miles vervangen,maar sommigen zitten al aan hun 3de differentieel in 3 jaar !
Ik ben bij de gelukkigen waarbij de c-clip in de behuizing viel en daar bleef liggen,7/10 hebben minder geluk en vliegt de clip tussen de tandwielen waarbij de ganse boel in de sope draait....
Oplossing die ik vond is iemand die dus alle clips eruit heeft gehaald en er 20.000 miles mee reed zonder die clipsen erin.Resultaat : de koppelingsplaatjes zijn verbrand,de halve maantjes waar de clipjes over passen om de boel samen te houden zijn compleet scherp gezet en doen dus totaal hun werk niet meer van een limited slip differentieel.
Het is dus een VOORLOPIGE oplossing om zonder die clipjes te rijden en ondertussen te sparen voor een betere differentieel,nml de Detroit true trac die iets van een 574 dollar kost zonder import,btw,verzending en uiteraard zonder het plaatsen zelf nog.
Ik ga dus voorlopig zonder clipjes rijden en sparen voor detroit true trac en hééél kalm mogen rondrijden,geen burnouts of sprintjes meer voor mij voorlopig

'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !