Het is nu zo mei 04, 2025 8:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dodge Ram 1500 van 1999
BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2010 18:00 
hoi;
Ik ben dus bezig mijn Ram volledig op te poetsen en wanneer dit klaar is (hopelijk dit weekeind) zal ik er wat fotos van plaatsen hier.
Nu heb ik vandaag mijn roos papier gekregen en moet ik naar de keuring om hem te laten wegen (lichte vracht) is dit enkel maar wegen want ik heb groene kaart gekregen van de verkoper dat hij gekeurd is voor verkoop of gaan ze hier dan ook nagaan aantal zitplaatsen en zo?
Het is geen 4X4 maar 2WD met automatische versnellingsbak ; als ik gewoon wil rijden gebruik ik ofwel D (drive) R(reverse)
P (parking) N (neutraal) maar wat willen die 1 en 2 zeggen en wanneer gebruik ik die knop O/V(overdrive?) en hoe werkt juist de cruiscontrol ? Op benzine rijd hij ZALIG maar op lpg valt hij soms stil (meestal in de lage toeren)
Sorry voor de vele vragen maar het is mijn eerste Amerikaan en heb weinig ervaring met automaat rijden en kwil geen "onnodige stukken" maken.
Bij voorbaat dank

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2010 20:16 
Truck forum Junky

overdrive of is als je een aanhanger trekt . de 1 en de 2 de versnelling kan je hem in zetten in de bergen al je niet wil dat hij een hogere versnelling pakt :!: normaal gewoon d of r . wat voor gas installatie ligt er in luc g3 gas injectie of gewoon bv imco met mixer . als je g3 hebt dan zal je ff naar de gas boer moeten ,als je een gewoon gasmixer hebt dan kan je zelf wel wat stellen :!: voor de anderen vragen heb je een belg nodig denk ik :wink: :D

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 18, 2010 0:11 
hemiram schreef:
overdrive of is als je een aanhanger trekt . de 1 en de 2 de versnelling kan je hem in zetten in de bergen al je niet wil dat hij een hogere versnelling pakt :!: normaal gewoon d of r . wat voor gas installatie ligt er in luc g3 gas injectie of gewoon bv imco met mixer . als je g3 hebt dan zal je ff naar de gas boer moeten ,als je een gewoon gasmixer hebt dan kan je zelf wel wat stellen :!: voor de anderen vragen heb je een belg nodig denk ik :wink: :D

Dankjewel Peer voor de uitleg ik kijk morgen effe na welke lpi indtallatie er juist in ligt , ik dact sparko of zoiets .

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 18, 2010 2:54 
Trucker

hey en welkom hier in belgie is de keuring kut
ze wegen je truck en dan gaan ze beginne telen ze nemen dacht ik 75 kg per persoon x5 en dan nog dacht ik 300kg laadgewicht op de bak vanachter en dan het gewicht van je truck als da meevalt krijg je 5 zitplaatsen en als het tegen valt en je komt over je gewicht dan trekken ze je zitplaatsen af je moet eens kijken wat er op je papier staat (proces verbaal van enig voertuig ) hoeveel zitplaatsen daar op staan dan kan je nog een beetje geluk hebben hoop dat dit een beetje duidelijk is voor je

greetz nick

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 19, 2010 15:49 
Heavy Trucker

Voor de weging zou je de truck zo licht mogelijk kunnen aanbieden: tanks zover mogelijk leegrijden, reservewiel thuis laten en eventuele bedcover eraf

,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 19, 2010 19:11 
Nieuw

nick schreef:
hey en welkom hier in belgie is de keuring kut
ze wegen je truck en dan gaan ze beginne telen ze nemen dacht ik 75 kg per persoon x5 en dan nog dacht ik 300kg laadgewicht op de bak vanachter en dan het gewicht van je truck als da meevalt krijg je 5 zitplaatsen en als het tegen valt en je komt over je gewicht dan trekken ze je zitplaatsen af je moet eens kijken wat er op je papier staat (proces verbaal van enig voertuig ) hoeveel zitplaatsen daar op staan dan kan je nog een beetje geluk hebben hoop dat dit een beetje duidelijk is voor je

greetz nick

hoi
ik ben verleden jaar in september naar de keuring geweest in turnhout
hij is gewoon gewogen en gekeurd als 5+1 zonder probleem
chassisnr nagekeken en klaar
patrick

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]