Het is nu ma mei 05, 2025 16:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2010 12:49 
Als het goed is krijg ik volgende week mijn Ram weer terug van het revisie bedrijf (automaat met nieuwe pomp, stuurhuis, overdrive en plunjerzittingen), maar wil nu zeker voor het onzekere een extra olie koeler bij plaatsen, iemand hier ervaring mee. Zoja waar zijn deze te verkrijgen, en misschien als set te verkrijgen?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2010 13:02 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
luuksysteem schreef:
Als het goed is krijg ik volgende week mijn Ram weer terug van het revisie bedrijf (automaat met nieuwe pomp, stuurhuis, overdrive en plunjerzittingen), maar wil nu zeker voor het onzekere een extra olie koeler bij plaatsen, iemand hier ervaring mee. Zoja waar zijn deze te verkrijgen, en misschien als set te verkrijgen?



als hij nu bij de garage staat voor een bak revisie dan laat je er daar toch meteen een extra olie koeler bij zetten ,steld niks voor en kost geen drol :!: :!: ik vind het trouwens raar dat je die al hebt , hoe veel radiateurs heb je 3 of 4 :?:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2010 13:51 
hemiram schreef:
luuksysteem schreef:
Als het goed is krijg ik volgende week mijn Ram weer terug van het revisie bedrijf (automaat met nieuwe pomp, stuurhuis, overdrive en plunjerzittingen), maar wil nu zeker voor het onzekere een extra olie koeler bij plaatsen, iemand hier ervaring mee. Zoja waar zijn deze te verkrijgen, en misschien als set te verkrijgen?



als hij nu bij de garage staat voor een bak revisie dan laat je er daar toch meteen een extra olie koeler bij zetten ,steld niks voor en kost geen drol :!: :!: ik vind het trouwens raar dat je die al hebt , hoe veel radiateurs heb je 3 of 4 :?:


Ja niet aan gedacht kunnen hun ook voor mij doen.
Er zit er een voor de airco, motor koelwater, motorolie en voor de automaat dus 4 stuks, maar voor de Europeese wegen adviseren ze toch extra koeling en als je een revisie heb gehad bij 30.000 mijl ga je er alles aan doen om het te voorkomen. Voorkomen is beter dan nog een keer genezen (is trouwens al gebeurd na 3000 mijl na de eerste revisie).

Maar heeft dan niet iedere automaat een koeler dan ?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2010 17:29 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
luuksysteem schreef:
hemiram schreef:
luuksysteem schreef:
Als het goed is krijg ik volgende week mijn Ram weer terug van het revisie bedrijf (automaat met nieuwe pomp, stuurhuis, overdrive en plunjerzittingen), maar wil nu zeker voor het onzekere een extra olie koeler bij plaatsen, iemand hier ervaring mee. Zoja waar zijn deze te verkrijgen, en misschien als set te verkrijgen?



als hij nu bij de garage staat voor een bak revisie dan laat je er daar toch meteen een extra olie koeler bij zetten ,steld niks voor en kost geen drol :!: :!: ik vind het trouwens raar dat je die al hebt , hoe veel radiateurs heb je 3 of 4 :?:


Ja niet aan gedacht kunnen hun ook voor mij doen.
Er zit er een voor de airco, motor koelwater, motorolie en voor de automaat dus 4 stuks, maar voor de Europeese wegen adviseren ze toch extra koeling en als je een revisie heb gehad bij 30.000 mijl ga je er alles aan doen om het te voorkomen. Voorkomen is beter dan nog een keer genezen (is trouwens al gebeurd na 3000 mijl na de eerste revisie).

Maar heeft dan niet iedere automaat een koeler dan ?




het gaat over de extra koeler ,en die heb je dus :!: er zijn er ook die vanaf fabriek geen extra bak koeler hebben ,maar dan koelt hij gewoon mee met de motor radiateur . dus als je bak goed is gereviseerd dan hoef je geen extra koeler meer te monteren :!: :!: te veel is ook weer niet goed (over kill) ,de bak moet wel goed op bedrijfs temp komen :!: als je het niet vertrouwd bouw dan een temp meter in voor je bak olie . dan weet je ook precies wanneer en bij welke omstandig heden hij te warm wordt :!: :!: als je bak kapot loopt bij 3000 mijlen dan zal dat zeker een fabriek fout geweest zijn ,en na 27000 nog een keer ,het kan pech zijn maar ook een foutje van het revisie bedrijf ,we zijn allenmaal mensen toch :D en wat voor gewicht heb je er achter hangen als ik vragen mag :?: lijkt mij stug dat jou bak te warm wordt ,je bent de eerste die ik er over hoor met dit type automaat :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2010 18:25 
het gaat over de extra koeler ,en die heb je dus :!: er zijn er ook die vanaf fabriek geen extra bak koeler hebben ,maar dan koelt hij gewoon mee met de motor radiateur . dus als je bak goed is gereviseerd dan hoef je geen extra koeler meer te monteren :!: :!: te veel is ook weer niet goed (over kill) ,de bak moet wel goed op bedrijfs temp komen :!: als je het niet vertrouwd bouw dan een temp meter in voor je bak olie . dan weet je ook precies wanneer en bij welke omstandig heden hij te warm wordt :!: :!: als je bak kapot loopt bij 3000 mijlen dan zal dat zeker een fabriek fout geweest zijn ,en na 27000 nog een keer ,het kan pech zijn maar ook een foutje van het revisie bedrijf ,we zijn allenmaal mensen toch :D en wat voor gewicht heb je er achter hangen als ik vragen mag :?: lijkt mij stug dat jou bak te warm wordt ,je bent de eerste die ik er over hoor met dit type automaat :!:[/quote]


Mijn trekhaak kan ik ook weg laten heeft nog niets achter gehangen dus daar kan het niet aan liggen, en ja het moet een fabrieks fout zijn, want er is al modificatiespul voor te krijgen wat er nu dus ook bij mij in komt.
Nadat ik hem na de eerste revisie heb opgehaald kwam in die zelfde week nog een RAM met het zelfde probleem maar deze had er 180000km op de teler en meestal met zware last. En we hebben iemand in US gevonden met het zelfde probleem, maar daar valt het gewoon onder fabrieks garantie.
Dat van die tempratuur meter kan ik nog wel doen, extra controle is nooit weg.

Bedankt voor je reactie :wink:


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2010 21:09 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Simpele oplossing is een grotere oliepan monteren voor wat extra liters olie.
Je kunt ook controle stickers plaatsen op de oliepan/bak die de max temperatuur aangeven.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2010 21:32 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
axxel schreef:
Simpele oplossing is een grotere oliepan monteren voor wat extra liters olie.
Je kunt ook controle stickers plaatsen op de oliepan/bak die de max temperatuur aangeven.

Alex



die stickers heb ik ook nog ergens liggen (heb jij ze ook van niel :D ) maar vind dat niks . een metertje verteld het je iets precieser :!: :!:
maar als hij nooit iets trekt dan zit er iets anders niet goed als hij nu weer kapot zou gaan :!: :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2010 22:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
FF heel wat anders dan allerlei koelers en oliepan geneuzel. Dat is allemaal harstikke leuk en waarschijnlijk zoals jij al aangeeft puur overkill voor jouw auto.

Doe eerst gewoon eens een fatsoenlijke temperatuur meter in de bak monteren. Even het revisie bedrijf vragen of ze een gat in de pan willen boren en een m18x1,5 moer willen oplassen.
Daarna van autometer of iets een transmissie temp meter kopen met sensor.
Hang deze ergens in de auto en kijk wat er gebeurt.
Neem 1 ding van mij aan:

METEN IS WETEN!!


Daarna pas conclusies trekken voor extra koelers of verdere aanpassingen.
En tot die tijd kan je met een lekker gevoel rijden dat je alles in de gaten kan houden. :wink:

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 11:02 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 28, 2008 16:30
Berichten: 439
Woonplaats: W-Vlaanderen Belgie
luuksysteem schreef:
Als het goed is krijg ik volgende week mijn Ram weer terug van het revisie bedrijf (automaat met nieuwe pomp, stuurhuis, overdrive en plunjerzittingen), maar wil nu zeker voor het onzekere een extra olie koeler bij plaatsen, iemand hier ervaring mee. Zoja waar zijn deze te verkrijgen, en misschien als set te verkrijgen?


trekt u een aanhanger?
in het instruktieboekje staat dat bij het trekken van een aanhanger de overdrive moet uitgeshakeld worden.

_________________
Jan
Camaro rs 68
Corvette C4 84
Nissan 370Z 2011
Lancia Gamma Coupé 2500 ie 81


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 9:46 
trekt u een aanhanger?
in het instruktieboekje staat dat bij het trekken van een aanhanger de overdrive moet uitgeshakeld worden.
[/quote]


Het lag er niet aan dat ik aanhangwagen trekt, doe ik eingelijk ook nooit ik kan net zo goed mijn trekhaak eraf laten, maar zo als ik al eerder zei dat er gemodificeerde spullen zijn voor de automaatbak betekent voor mij dat er toch een fout inzit vanuit de fabriek. En zoals bij de meeste Amerikanen zijn ze niet gemaakt voor de Europeese snelwegen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 17:47 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Wat is het verschil tussen een US highway en een europeese snelweg????
Met uitzondering van duitsland mag je op beide ongeveer even snel.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 0:15 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
axxel schreef:
Wat is het verschil tussen een US highway en een europeese snelweg????
Met uitzondering van duitsland mag je op beide ongeveer even snel.

Alex


Dat je op ons wegennet meer stilstaat dan rijdt :( en dan met al die valkuilen erin :evil:

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling