Het is nu ma mei 05, 2025 12:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 22:53 
Trucker

Veel succes met je pro charger op je hemi, heb hier nog 2 reserve motortjes voor je liggen voor als je de eerste opblaast! :D

Zet alvast de hoop maar opzij om betrouwbaar met de originele motor (zuigers) fatsoenlijk vermogen te draaien.

En ik doe geen loze uitspraken, heb zeer veel ervaring met dit systeem op de dodge... :wink:
Er zijn ook talloze andere die een supercharger of turbo op de hemi hebben gemonteerd, maar geen van allen zonder problemen en praktisch geen 1 meer met de originele motor.

Mijn procharger-kit ligt hier al meer dan 2 jaar in de schuur had hem al liggen voor dat ik men huidige truck kocht!! :lol:

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 23:13 
Trucker

stang66 schreef:
heb nu een paar dagen gereden met de superchip geinstalleerd maar erger mij een beetje aan de dip die je krijgt als je volgas weggaat bij het overschakelen naar de tweede trap slaat hij helemaal dood en dat duurt ongeveer een sekonde

hebben meer mensen dat ?
Heb zelf een Diablo Predator en weet niet hoe het bij superchip gaat kwa octaan gehalte maar als je een 91 of 92 octaan tune laad is de standaard NL/BE euro95 niet goed genoeg. 95 octaan Europa is gelijk aan 89/90 octaan US. Zou kunnen dat de Hemi in de hoge toeren begint te pingelen en dit compenseert waardoor hij direct na het overschakelen even wat tammer is.

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 23:14 
Pro Trucker

bonza schreef:
stang66 schreef:
heb nu een paar dagen gereden met de superchip geinstalleerd maar erger mij een beetje aan de dip die je krijgt als je volgas weggaat bij het overschakelen naar de tweede trap slaat hij helemaal dood en dat duurt ongeveer een sekonde

hebben meer mensen dat ?
Heb zelf een Diablo Predator en weet niet hoe het bij superchip gaat kwa octaan gehalte maar als je een 91 of 92 octaan tune laad is de standaard NL/BE euro95 niet goed genoeg. 95 octaan Europa is gelijk aan 89/90 octaan US. Zou kunnen dat de Hemi in de hoge toeren begint te pingelen en dit compenseert waardoor hij direct na het overschakelen even wat tammer is.

Dewelke zet je er dan best op want ben aan het overwegen om ook één aan te schaffen :?:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 23:18 
Trucker

Beter gewoon op LPG rijden das tenminste 110 octaan kan je nog een tandje verder gaan dan met benzine... :D

Nog beter is turbo of supercharger met LPG, staat garant voor een hoop extra pret!! :wink:

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 23:31 
Pro Trucker

Ik rij op lpg ook Jeroen daarom vroeg ik me af welke tune je er dan best opzet + de 20 pk extra natuurlijk en snelheidsbegrenzer eraf zwieren :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 23:47 
Trucker

Ik heb mijn Trinity kapot binnen gekregen. Dus ik ben bezig met een andere te regelen. Heb al contact met diablo en moet even afwachten.

Voor de mensen die rijden op de canned tunes van diablo. Het is inderdaad nodig om of 98octaan te rijden als je de 93 performance tune instaleerd. Dit is tenzij je de timing terug ( retard) zet.
Dit geld waarschijnlijk ook voor de super chips dat wij met RON octaan andere benaming hebben dan in de States. Mocht je knock hebben op de brandstof retard dan de timing of verander de injector slope totdat de knock weg is. Even een kleine regel als je meer brandstof wilt sproeien moet je op de diablo injecot slope - doen en als je meer wilt sproeien moet je + doen ;)

Ook als je op LPG rijd zou je de timing iets anders moeten zetten. Omdat LPG een andere onstekings tijd heeft moet je goed uit kijken dat je de cilinder niet al onsteekt terwijl de LPG nog brand van de vorige. Daardoor krijg je ook knock en gaat je motor door middel van meer gas of minder het corrigeren. Maar dit is feitelijk meer een lap middel.

Ook moet je rekening houden dat elke keer als je een verandering door voert je de auto minimaal 70 miles rijd met die verandering. Dit is nodig om alle onderdelen juist op elkaar in te laten werken.
Wil je echt weten of je auto goed rijd dan moet je gewoon data loggen en dit is met elke tuner nodig om het maximale er uit te halen.

Dan nog LPG heeft hoger octaan gehalte maar het octaan gehalte is niet 110 effective het is een piek. Als je 100 octaan bezine kunt krijgen is dat altijd nog vele malen beter dan 110 octaan LPG.
LPG rijd wel leuker omdat door de pompen de druk hoger kan worden gezet dan bezine ;) En daardoor zou je theoretisch meer kracht kunnen hebben.

Mocht je meer vragen hebben stel ze gerust :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 23:53 
Pro Trucker

:?: :shock: :? :?:

Nu kan ik helaas niet meer volgen... :( iets te technisch voor mij :wink:
Zal er gewoon de snelheidsbegrenzer maar afhalen zeker want heb geen zin om de motor naar de haaien te rijden :roll:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 0:19 
Trucker

DodgeRammer09 schreef:
Ik rij op lpg ook Jeroen daarom vroeg ik me af welke tune je er dan best opzet + de 20 pk extra natuurlijk en snelheidsbegrenzer eraf zwieren :wink:
Ik gebruik de 87oct performance tune, extra vermogen is vooral merkbaar rond de 3000/4500 rpm. Mooiste van de tune is dat hij feller reageert op het gas pedaal en er meer agressie is tijdens het overschakelen.

De 91/93oct tune trekt de LPG installatie tijdens de hoge toeren niet. (rond de 5000rpm wordt de maximale injector tijd bereikt en is er voelbaar vermogens verlies).
Op 100octaan benzine (Duitse shell) is de 91oct tune een feest, het huilen van de banden tijdens het optrekken en de korte hard piep tijdens het overschakelen van de 1 naar de 2 is gewoon :headbang:
Maar 100octaan moeten tanken en voor de LPG installatie nog grotere injectoren erin met een op maat lpg programmering is mij te onpraktisch. De klap van de 1ste versnelling naar de 2de voelt trouwens ook erg ongezond. Maar dat zou natuurlijk ook door het grote toerental verschil kunnen komen aangezien ik een 3.55 differentieel heb.

Ik blijf nu lekker op de 87oct tune rijden, traction control lampje blijft wat rustiger, geen rare aanpassingen nodig op LPG en ik kan er gewoon euro 95 erin gooien wat overal verkrijgbaar is. Geloof me de bekeuringen zijn dan al duur genoeg :evil:

Dodge Rules....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 0:31 
Trucker

bonza schreef:
DodgeRammer09 schreef:
Ik gebruik de 87oct performance tune, extra vermogen is vooral merkbaar rond de 3000/4500 rpm. Mooiste van de tune is dat hij feller reageert op het gas pedaal en er meer agressie is tijdens het overschakelen.

De 91/93oct tune trekt de LPG installatie tijdens de hoge toeren niet. (rond de 5000rpm wordt de maximale injector tijd bereikt en is er voelbaar vermogens verlies).
Op 100octaan benzine (Duitse shell) is de 91oct tune een feest, het huilen van de banden tijdens het optrekken en de korte hard piep tijdens het overschakelen van de 1 naar de 2 is gewoon :headbang:
Maar 100octaan moeten tanken en voor de LPG installatie nog grotere injectoren erin met een op maat lpg programmering is mij te onpraktisch. De klap van de 1ste versnelling naar de 2de voelt trouwens ook erg ongezond. Maar dat zou natuurlijk ook door het grote toerental verschil kunnen komen aangezien ik een 3.55 differentieel heb.

Ik blijf nu lekker op de 87oct tune rijden, traction control lampje blijft wat rustiger, geen rare aanpassingen nodig op LPG en ik kan er gewoon euro 95 erin gooien wat overal verkrijgbaar is. Geloof me de bekeuringen zijn dan al duur genoeg :evil:

Mijn vader rijd in de jeep srt-8 ook op euro 95 bezine en hij heeft de 93 tune erin liggen. Wij hebben hem getuned en toen naar de LPG inbouw gebracht. Daar hebben ze de Druk van het Prins systeem verhoogt en ook de injector iets vergroot. De inbouwer heeft ook met zijn software gezorgd dat de LPG op de tuning werd afgesteld. Maar de 93 oct trekt idd meer van het LPG systeem.

Wel is het zo dat er geen verschil is tussen de 87 en de 93 behalve de timing. Die klap is puur de timing en de hoeveel heid LPG op het juiste moment. Daar ben ik op dit moment mee bezig.
Volgens de data log rijd ik veels te rijk. Nu had ik hem op +9 gezet en kreeg die klik/ klap weer terug. Dus heb ik hem op +5 gezet en het is weg. Als je echt een klap hoort probeer er zo weinig mogelijk mee te rijden. Want het is Knock reatard. Ik weet niet zeker of je op een 2009 hemi ook de line presure kunt aanpassen je zou daar nog een naar kunnen kijken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 0:34 
Trucker

DodgeRammer09 schreef:

Zal er gewoon de snelheidsbegrenzer maar afhalen zeker want heb geen zin om de motor naar de haaien te rijden :roll:

Das het voordeel van de 87oct tune die is bij Diablo geoptimaliseerd voor auto's in originele staat waardoor je geen last hebt van al het technische geneuzel... als was het wel leuk om me er eens echt in te verdiepen.

Dodge Rules....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 0:40 
Trucker

DodgeRammer09 schreef:

Ik kan het met voorstellen dat het erg moeilijk klinkt maar in feite is het makkelijk. Gaat na de tune je motor op stationar klinken als een diesel foute boel. Dat heet piningn en komt doordat je octaan gehalte te laag is. Probeer eens een andere brandstof leverancier te gebruiken. In mijn ervaring is BP het beste en shell het slechtst als het op octaan gehalte aan komt. BP is veel stabieler.

Rijd je en gaat het schakelen op hoge toeren naar de volgende versnelling gepaard met een harde klap of dat je voelt vermogens verlies ook foute boel. dan heb je knock en staat je timing te ver afgesteld en moet je die terug schroeven. zoals jeroen dat heeft. en daarom terug gaat naar 87 octane. Nu zou hij er een 90 octane tune van kunnen maken door de timing zodaning aan te pakken dat hij net niet die klap krijgt. Maar dit gaat weer gepaard met dat je LPG druk het wel moet trekken.

Eigenlijk kan je stellen dat je op 87 octane en je rijd op LPG je nergens last van zal hebben. Wel kan je nog met je predator de snelheids begrenzer er af halen. En ook kan je kiezen of je die 4clinder deactivatie uitzet of aan zet. Want in verbruik zal je het niet merken ;) Tenzij je echt heel lang op de snelweg rijd met constante wegen en geen hoogte verschil. Maar dan zou je hem continu in 4cilnder moeten zien staan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 1:53 
Trucker

Solid schreef:
Mijn vader rijd in de jeep srt-8 ook op euro 95 bezine en hij heeft de 93 tune erin liggen. Wij hebben hem getuned en toen naar de LPG inbouw gebracht. Daar hebben ze de Druk van het Prins systeem verhoogt en ook de injector iets vergroot. De inbouwer heeft ook met zijn software gezorgd dat de LPG op de tuning werd afgesteld. Maar de 93 oct trekt idd meer van het LPG systeem.

Wel is het zo dat er geen verschil is tussen de 87 en de 93 behalve de timing. Die klap is puur de timing en de hoeveel heid LPG op het juiste moment. Daar ben ik op dit moment mee bezig.
Volgens de data log rijd ik veels te rijk. Nu had ik hem op +9 gezet en kreeg die klik/ klap weer terug. Dus heb ik hem op +5 gezet en het is weg. Als je echt een klap hoort probeer er zo weinig mogelijk mee te rijden. Want het is Knock reatard. Ik weet niet zeker of je op een 2009 hemi ook de line presure kunt aanpassen je zou daar nog een naar kunnen kijken.

Knock retard heb ik geheel weg gekregen door 5% extra fuel. Bij mij was de klap (op 100octaan benzine) geen pingelen, deze kwam echt van de aandrijflijn/transmissie tijdens het losslaan van de wielen terwijl de traction control begon in te grijpen. Als ik de esp dynamics sensor los koppelde was de klap er niet, al voelt het nog steeds erg lomp aan zodra de wielen weer grip kregen. Line presure is bij mij niet aanpasbaar zonder een custom crm tune. Echter gaat deze na tijdelijk wat transmissie slip te hebben gehad vanzelf omhoog, de ECU pakt wijzigingen heel snel op, best wel creepy eigenlijk.

Bij mij kunnen de O2 sensoren het volgas niet meer bijhouden waardoor ik dus geen zinvolle air/fuel ratio's kan uitlezen, maar dat zal wel per merk/type auto verschillend zijn. Volgens mij is dat ook het enige grote pluspunt van de Diablo Trinity, daar kan een externe wideband O2 sensor op worden aangesloten zodat je ook de ruwe data kunt loggen om te zien wat er volgas gebeurt.

Dodge Rules....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 9:48 
Nieuw

Mannen.... ik met mijn grote mond...
Heb papieren binnen van de predator U7137....

Inclusief BTW € 399,00 (i.p.v. €499,00)...

Werkt voor 2003-2010 dodge ram hemi...
Let wel... als je zelf de tune wilt doen moet je nog een kabel serieel naar usb kopen en een computer met internet verbinding bij je auto hebben.
Kan zijn dat er een calibratieupdate nodig is en deze wordt automatisch van internet geplukt..

Excuus aan o.a. HanSRT-10.. was een beetje snel met oordelen...

Afbeelding

N.B. predator is met 2 weken in Nederland.. ligt in een kratje met Harley's...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 18:40 
Pro Trucker

Hmm zal mij daar eerst voor zover ik kan nog is in verdiepen of op één of andere meeting is over praten met diegenen die het gedaan hebben en zal dan zien of ik er één koop of ni.
Alvast bedankt voor de uitleg Bonza en Solid :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 20:21 
Trucker

Bij de meeste auto's, en ik neem aan ook bij de Dodge's is het zo dat als je even vol accelereert, de auto van closed lop naar open loop gaat, dit betekent dat ie minder van de sensor gevens gebruikt maakt maar gewoon maximaal brandstof en lucht neemt, dus hij gebruuikt dan ook niet de O2 sensors.
Tune's aanpassen is idd een delicate kwestie, timing is cruciaal en het grote gevaar zoals al eerder gesteld, schuilt in het pingelen. Voor iedereen die minder in de mechanica verdiept is zou ik ook afraden om zelf de tune aan te passen maar liever en goede custom tune op maat laten schrijven.

Hennie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]