Ik heb mijn Trinity kapot binnen gekregen. Dus ik ben bezig met een andere te regelen. Heb al contact met diablo en moet even afwachten.
Voor de mensen die rijden op de canned tunes van diablo. Het is inderdaad nodig om of 98octaan te rijden als je de 93 performance tune instaleerd. Dit is tenzij je de timing terug ( retard) zet.
Dit geld waarschijnlijk ook voor de super chips dat wij met RON octaan andere benaming hebben dan in de States. Mocht je knock hebben op de brandstof retard dan de timing of verander de injector slope totdat de knock weg is. Even een kleine regel als je meer brandstof wilt sproeien moet je op de diablo injecot slope - doen en als je meer wilt sproeien moet je + doen

Ook als je op LPG rijd zou je de timing iets anders moeten zetten. Omdat LPG een andere onstekings tijd heeft moet je goed uit kijken dat je de cilinder niet al onsteekt terwijl de LPG nog brand van de vorige. Daardoor krijg je ook knock en gaat je motor door middel van meer gas of minder het corrigeren. Maar dit is feitelijk meer een lap middel.
Ook moet je rekening houden dat elke keer als je een verandering door voert je de auto minimaal 70 miles rijd met die verandering. Dit is nodig om alle onderdelen juist op elkaar in te laten werken.
Wil je echt weten of je auto goed rijd dan moet je gewoon data loggen en dit is met elke tuner nodig om het maximale er uit te halen.
Dan nog LPG heeft hoger octaan gehalte maar het octaan gehalte is niet 110 effective het is een piek. Als je 100 octaan bezine kunt krijgen is dat altijd nog vele malen beter dan 110 octaan LPG.
LPG rijd wel leuker omdat door de pompen de druk hoger kan worden gezet dan bezine

En daardoor zou je theoretisch meer kracht kunnen hebben.
Mocht je meer vragen hebben stel ze gerust