Ik heb me er wel eens een beetje in verdiept maar dat was voor het RB4 systeem wat in de 2002-2005 Rams zit.. RB4 is de amerikaanse versie navigatie en voor europa is het RB3 systeem gemaakt. Als ik op deze site lees
http://home.comcast.net/~mr.scsi3/RB1_RB4.HTML dan vertellen ze dat de rb4 in europa niet zal werken en dat als je de europese navigatie cd's in de amerikaanse RB4 steek dat het systeem zal blokkeren..
Citaat:
The RB1 & RB4 units were made for the U.S. and Canada ONLY They do NOT make software for these units for Europe or any other areas!
Even though the RB4 and RB3 (European version of RB4) were made by the same company (Becker), the RB4 will NOT work in Europe, using RB3 software!
(BEWARE: if you try using the RB3 software in the RB4, it will LOCK it up!) The ONLY unit of this size that will work in Europe, is the RB3 unit
Het andere verhaal is weer dat Chris (RAM SRT-10) wel gewoon de europese navigatie cd's in het RB4 systeem van zn truck gedaan heeft en dat de navigatie bij hem gewoon werkt wat hij op de meeting in Antwerpen vertelde.. Het was wel zo dat sommige de toetsen op de radio niet de functies meer hadden waar ze voor bedoelt waren.. Hoe dit precies zit met het dubbel din systeem in de 2006 and up Ram trucks zou ik niet weten.. Misschien werkt het ook wel?? Of juist niet?? Je zou het gewoon kunnen proberen.. Je hebt toch weinig te verliezen. Het probleem wat je wel hou is de amerikaanse radio frequenties.. Hier in NL kun je maar weinig van de vele radio zenders ontvangen.. Ik kocht voor mn 2005 SRT een half jaar terug een compleet radio-cd nav systeem (RB3) dat uit een Chrysler Voyager kwam.. Deze man verkocht het omdat hij zn auto had ingeruilt en was in goeie staat.. Bijna alle Chrysler-jeep en Dodge modellen hebbenhet zelfde model radio in het dashbord.. Dus als je bv een Chrysler Voyager, Jeep Cherokee enz in europa ziet en er zit een europese navigatie in dan past het ook gewoon in de 2002-2005 Ram trucks.. Voor de 2006 and up geld hetzelfde dus bv een Jeep Cherokee of een Dodge Caliber van dat jaar heeft het zelfde model radio in het dashbord en de stekkers van de Ram trucks passen gewoon weer in deze systemen dus alles is klik en play.. Ik heb de RB3 trouwens laatst weer uit mn truck gehaald en verkocht aan Justin omdat ik in mn vorige Dodge een Pioneer radio,cd, dvd, navigatie systeem had zitten en ik dit laatst in mn SRT gezet hebt.. Als ik jou was had ik voor je 2006 truck ook gewoon een mooi europees inbouw systeem gezet. Bv de Pioneer avic d3
http://www.pioneer.nl/nl/campaign/produ ... vicd3.html Dan heb je veel meer mogelijkheden, veel mooier beeld en veel uitgebreider plus je kunt gewoon de normale europese radio zenders ontvangen.. Het nadeel hiervan is wel weer dat het infinity systeem in je truck zit en je dus wat nieuwe kabeltjes in je truck moet trekken.. Dit was wel zo bij mn 05 model maar heb geen ervaring met het 06 model...
Hier nog een link over de nav systemen van dodge
http://www.wjjeeps.com/nav.htm#NEXTGENHoe het met dat dvd scherm moet dat in je dak zit zou ik niet weten.. Misschien even vragen in een audio shop
Dit klopt inderdaat wat Elwin schrijft en heb ondertussen vernomen dat er iemand met een SRT-10 hier uit de buurt waar ik het had tegen vertleld het ook gedaan heeft met een nieuwere CD en die geeft zelfs de flitspalen aan. Vanzodra ik dit zeker weet laat ik het hier wel weten.