Het is nu zo jun 22, 2025 17:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Navi...
BerichtGeplaatst: za sep 13, 2008 12:29 
Pro Trucker

In mijn bestelde 2006 SRT10 QC staat origineel een Navigatie in dash + een DVD-scherm aan het plafond.
Zou er een mogelijkheid zijn om deze hier ook te laten werken ?
Heb gehoord als het een dubbelDin zou zijn het wel mogelijk is voor de navi...+ dan de DVD voor Europa te downloaden...
Voor het entertainment systeem aan het plafond zou ik misschien mijn DVD's kunnen omzetten van PAL naar NTSC of zelfs het hele toestel omzetten , is misschien maar een chip te vervangen.
Is maar voor enkele kinderfilmen voor mijn kids.
In het slechtste geval moet alles eruit en vervangen worden , zou wel zonde zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 28, 2008 0:38 
Pro Trucker

niemand ?
:? :cry: :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 28, 2008 21:06 
Trucker

dodgevipertrucks schreef:
Ik heb me er wel eens een beetje in verdiept maar dat was voor het RB4 systeem wat in de 2002-2005 Rams zit.. RB4 is de amerikaanse versie navigatie en voor europa is het RB3 systeem gemaakt. Als ik op deze site lees http://home.comcast.net/~mr.scsi3/RB1_RB4.HTML dan vertellen ze dat de rb4 in europa niet zal werken en dat als je de europese navigatie cd's in de amerikaanse RB4 steek dat het systeem zal blokkeren..

Citaat:
The RB1 & RB4 units were made for the U.S. and Canada ONLY They do NOT make software for these units for Europe or any other areas!
Even though the RB4 and RB3 (European version of RB4) were made by the same company (Becker), the RB4 will NOT work in Europe, using RB3 software!
(BEWARE: if you try using the RB3 software in the RB4, it will LOCK it up!) The ONLY unit of this size that will work in Europe, is the RB3 unit

Het andere verhaal is weer dat Chris (RAM SRT-10) wel gewoon de europese navigatie cd's in het RB4 systeem van zn truck gedaan heeft en dat de navigatie bij hem gewoon werkt wat hij op de meeting in Antwerpen vertelde.. Het was wel zo dat sommige de toetsen op de radio niet de functies meer hadden waar ze voor bedoelt waren.. Hoe dit precies zit met het dubbel din systeem in de 2006 and up Ram trucks zou ik niet weten.. Misschien werkt het ook wel?? Of juist niet?? Je zou het gewoon kunnen proberen.. Je hebt toch weinig te verliezen. Het probleem wat je wel hou is de amerikaanse radio frequenties.. Hier in NL kun je maar weinig van de vele radio zenders ontvangen.. Ik kocht voor mn 2005 SRT een half jaar terug een compleet radio-cd nav systeem (RB3) dat uit een Chrysler Voyager kwam.. Deze man verkocht het omdat hij zn auto had ingeruilt en was in goeie staat.. Bijna alle Chrysler-jeep en Dodge modellen hebbenhet zelfde model radio in het dashbord.. Dus als je bv een Chrysler Voyager, Jeep Cherokee enz in europa ziet en er zit een europese navigatie in dan past het ook gewoon in de 2002-2005 Ram trucks.. Voor de 2006 and up geld hetzelfde dus bv een Jeep Cherokee of een Dodge Caliber van dat jaar heeft het zelfde model radio in het dashbord en de stekkers van de Ram trucks passen gewoon weer in deze systemen dus alles is klik en play.. Ik heb de RB3 trouwens laatst weer uit mn truck gehaald en verkocht aan Justin omdat ik in mn vorige Dodge een Pioneer radio,cd, dvd, navigatie systeem had zitten en ik dit laatst in mn SRT gezet hebt.. Als ik jou was had ik voor je 2006 truck ook gewoon een mooi europees inbouw systeem gezet. Bv de Pioneer avic d3 http://www.pioneer.nl/nl/campaign/produ ... vicd3.html Dan heb je veel meer mogelijkheden, veel mooier beeld en veel uitgebreider plus je kunt gewoon de normale europese radio zenders ontvangen.. Het nadeel hiervan is wel weer dat het infinity systeem in je truck zit en je dus wat nieuwe kabeltjes in je truck moet trekken.. Dit was wel zo bij mn 05 model maar heb geen ervaring met het 06 model...

Hier nog een link over de nav systemen van dodge http://www.wjjeeps.com/nav.htm#NEXTGEN

Hoe het met dat dvd scherm moet dat in je dak zit zou ik niet weten.. Misschien even vragen in een audio shop

Dit klopt inderdaat wat Elwin schrijft en heb ondertussen vernomen dat er iemand met een SRT-10 hier uit de buurt waar ik het had tegen vertleld het ook gedaan heeft met een nieuwere CD en die geeft zelfs de flitspalen aan. Vanzodra ik dit zeker weet laat ik het hier wel weten.
Kris

Afbeelding Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 28, 2008 22:00 
Pro Trucker

dank u voor de uitleg.

@ kris
heeft die man een 2006 model ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 29, 2008 7:01 
Trucker

Die heeft een 2006,ik hou je op de hoogte.
kris

Afbeelding Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 11, 2008 21:12 
Pro Trucker

weet je al iets meer ? :?:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Navi...
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 22:10 
Pro Trucker

Hoor niks meer van Kris.... :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 22:19 
Trucker

Hij zit momenteel nog in het buitenland tot eind december voor zijn werk,nog effe geduld :oops:

Afbeelding Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 0:35 
Pro Trucker

RAM SRT-10 schreef:
Hij zit momenteel nog in het buitenland tot eind december voor zijn werk,nog effe geduld :oops:

ok , tyvm , ik dacht dat je het vergeten was... :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 23:59 
Trucker

Heb de CD nu hier bij mij liggen, deze gaat niet in de mijne :error: .Dan is er nog iemand die hem heeft geprobeerd in zijn 2006 en werkte hij ook niet :banghead: ,dit is heel raar want waar ik hem van heb die heeft ne 2006 en daar geeft hij zelfs de flitspalen bij aan :director:

Afbeelding Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2008 11:45 
Trucker

hai ,

volgens dat ik weet en al heb uitgezocht zijn de navis niet inorde te krijgen hier.
tenzij u een europees toestel zitten hebt of aankoopt.
amerikaanse toestellen kunnen geen europese kaarten aanvaarden of andere kopies ,
ikzelf heb een uconnect uit am. deze werkt gedeeltelijk maar dan ook maar gedeeltelijk.
ik vind dit trouwens een beetje dom , want men verkoopt een wagen met navi enz voor wat meer euros en daar sta je dan.
sommige handelaars zijn dan wel zo eerlijk er een europese radio/navi in te plaatsen.

grtz

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2008 21:03 
Trucker

d3ze schreef:
hai ,

volgens dat ik weet en al heb uitgezocht zijn de navis niet inorde te krijgen hier.
tenzij u een europees toestel zitten hebt of aankoopt.
amerikaanse toestellen kunnen geen europese kaarten aanvaarden of andere kopies ,
ikzelf heb een uconnect uit am. deze werkt gedeeltelijk maar dan ook maar gedeeltelijk.
ik vind dit trouwens een beetje dom , want men verkoopt een wagen met navi enz voor wat meer euros en daar sta je dan.
sommige handelaars zijn dan wel zo eerlijk er een europese radio/navi in te plaatsen.

grtz

Ik heb de amerikaanse RB4 nog zitten en heb europese navigatie en deze werkt prima :laughing4:
De CD die ik nu hier heb is een nieuwere versie met flitspalen en deze werkt nu weer niet.
Kris

Afbeelding Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2008 21:18 
Pro Trucker

kan je dan een kopie maken vd oude en de nieuwe versie
om eens te proberen bij mij :?:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2008 22:06 
Trucker

sow dat is dan wel fijn te horen voor heel wat srt drivers.
of heb jij dan enkel geluk?
want ik ken behoorlijk mensen die het maar niet lukken , en 1 iemand die ik ken heeft er zijn zooitje mogen uitgooien na het plaatsen van een kopie , de boel was niet meer normaal te krijgen.
of is dit omdat het 2005 modellen zijn ....

grtzz

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2008 18:42 
Trucker

Sammy11 schreef:
kan je dan een kopie maken vd oude en de nieuwe versie
om eens te proberen bij mij :?:

Een copie maken van deze CD's lukt mij ook niet,ben er al mee naar een paar vrienden geweest en der zijn er die het kunnen lezen maar niet copieren.Ken jij mischien iemand die dit kan kraken?
Bij de laatste CD gaf mijn radio aan dat het een "ongeldige CD "was maar voor de rest werkte alles terug normaal na het verwijderen ervan.
Als er iemand interesse moest hebben om het ook eens te proberen laat maar iets weten.
Kris

Afbeelding Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]