Okay, hier even een antwoord.
Niet pro DSV maar wel vanuit een zelfstandigen standpunt.
DSV, ofschoon die slechts 15km van mijn deur woont ben ik er nog nooit geweest.
Ik heb er ook niet echt reden toe gezien ik mezelf bedien.
Ik kan er niks goeds, nog slechts van zeggen vanuit eigen ervaringen.
Ik kan wel luisteren naar wat jullie zeggen en mijn conclusies trekken.
Maar, er zijn wel degelijk redenen waarom die zelfstandige probeert 10 000€ van U los te krijgen.
Geloof niet dat er veel handelaars zijn die 200 000€ eigen cash hebben om stock mee te kopen.
Bij de meesten zijn dat kaskredieten die na 6 maanden moeten worden betaald.
Uiteraard weet die handelaar dat de homologatie wel eens lang zou kunnen duren, maar er zijn ook gevallen waar het vrij snel gaat. Je kan er geen staat op maken.
Die man zou U dat wel willen eerlijk zeggen maar zoals hier reeds is gemeld ga je dan gewoon ergens anders een wagen kopen.
Dus, als hij tegen al zijn klanten moet zeggen dan ze eerste 7 maanden geen papieren kunnen hebben dan verkoopt hij niks en kan hij zijn deuren sluiten.
Als hij echter binnen de 6 maanden zijn kaskredieten niet kan aflossen heeft hij nog meer problemen.
Daarom probeert hij die wagens met zo min mogelijk eigen geld 7 maanden te laten stilstaan.
Probeer met die zaken als particulier even rekening te houden, de man is ook maar slachtoffer van de werkwijze van de regering.
Nu wat betreft service na verkoop; daar kunnen idd velen nog wat van leren.
Of de man nu meeleest of niet, als je handelaar bent in een bepaald type auto dan moet je ook de meest gangbare typegebonden onderdelen snel bij de hand hebben.
Speedshop is 30km van hem vandaan en die hebben dat gewoonlijk in stock en ik woon tussen hen beiden dus we zouden steeds een regeling kunnen treffen.
Alle, ik verwacht nu de volle laag...