Het is nu za jun 28, 2025 22:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dodge of Chevrolet
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 10:49 
Nieuw

Hallo,

ik ben aan het twijfelen tussen een Dodge Ram en een Chevrolet Avalanche, van 2003-2005.

Momenteel rij met zowel een bmw 5 als een citroen berlingo. De Berlingo gebruik ik voor mijn zelfstandig bijberoep.
Graag had ik deze 2 wagens vervangen door 1 Dodge of Chevrolet.
Wij hebben nu 3 kindjes, de oudste is nog geen 4 en we moeten dus 3 zitjes achteraan kunnen plaatsen. Dit lukt in mijn wagen maar dan zit alles wel heel krap.
De kofferruimte is ook te klein als je met buggy's en reiskoffers moet sleuren.
Ik doe gemiddeld in de 30.000km/jaar.

De Avalanche had de voorkeur omdat:
deze heeft iets meer luxe, mooie afwerking van de laadbak.
En bij het plaatsen van lpg in onderbouw heb ik een mooie grote koffer want je kan de zetels plat leggen en het luik naar de laadbak kan mee open.

De Dodge heeft de voorkeur omdat:
deze iets sterker zou zijn, heeft van uitstraling véél meer karakter, mooier geluid, meer pk's

Nu blijkt dat een lpg-systeem in onderbouw het zwaar te verduren krijgt in de winter door het zout dat ze strooien, als dit effectief zo is dan kan ik beter opteren voor een tank achteraan maar dan verlies ik de grote capaciteit van de laadruimte.

Nu blijkt ook dat het achterluik (tussen de achterzetels en de laadbak) volgens de wet niet mag open kunnen, ook al is dit standaard. Als ik dit na de eerste keuring al moet laten vast zetten verlies ik natuurlijk ook mijn capaciteit.

Dit doet mij enorm twijfelen.

Kan er mij iemand zeggen hoeveel km je op zo'n avalanche 5.3L kan zetten met gas (+eventuele kosten waar ik op mag rekenen) of bij een Ram Hemi of Ram Srt-10?

Groeten,
Joeri

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dodge of Chevrolet
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 11:03 
Pro Trucker

Op grijskenteken mag ook bij de chevy het achterraam niet open kunnen.
Voor meer comfort kies je de chevy ,denk ook iets meer ruimte op de achterbank.
Bij mijn SRT wordt het denk ik krap met 3 kinderzitjes op de achterbank :D

Onderbouw lpg is bij beide geen probleem,alleen in de bak kan natuurlijk een grotere tank.

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 11:09 
Heavy Trucker

en ik weet niet of je nederlander of Belg bent ......ben je een belg hou dan rekening met de strenge regels kwestie zitplaatsen.

enne ....30 000 km met een srt 10 :shock: :shock:

Afbeelding

dodge DAYTONA GoManGo 2005

Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 11:37 
Heavy Trucker

ok om even op je redenen terug te komen voor de dodge met het mooie geluid is bs dit kun je bij iedere truck voor elkaar krijgen met een andere einddemper
en voor de rest gaat er een uitgebreid mee proefrijden en passen met de kinderzitjes
en km maken met de trucks is geen probleem omdat ze hier voor gebouwt zijn
en ja wat ga je er mee doen moet jer reglematig met een zware aanhanger op pad
en met de km die jij wil gaan maken gaat dan ook eens met een dieseltruck van bv chevrolet rijden hou je ook nog een grote kofferbak over

hard werken wordt niet betaald lang werken wel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 11:39 
Pro Trucker

Ik rij 15k per jaar met de srt op benzine :shock:
En dan alleen hobby/fun km's . :D :D :D
Heb hem niet nodig voor mijn werk.

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 12:01 
Pro Trucker

ik zou zeggen stel je even voor viewforum.php?f=14

dat is zeker zo fijn ........ :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 12:07 
Nieuw

Bedankt al voor de snelle reacties.

axxel: ik heb enkel nog maar de 3 kinderzitjes getest op een achterbank van een Avalanche, nog niet bij een Dodge dit moet ik nog doen.
Van dat achterraam had ik ook al iets vernomen ja. Misschien dat het wel lukt om het achterpaneel met vijzen ofzo vast te zetten, die je dan ook altijd kunt verwijderen als je de ruimte ooit zou nodig hebben.

delange: ik ben een belg
ivm de zitplaatsen ben ik dit gaan navragen bij de verzekering, hij kan voor de rijtax ingeschreven worden als lichte vracht zoals op de papieren aangegeven staat en bij de verzekering kan ik dan een polis afsuiten voor 5 zitplaatsen.
Waarom geen 30000km met een srt? Is dit zo'n enorm verschil in verbruik ten opzichte van een Hemi? Ik veronderstel dat een 10cilinder minder moeite met de km's moet hebben dan een 8cilinder. Of ben ik hier fout?

el camino 79: met een andere einddemper een mooier geluid uit een avalanche halen zodat dit wat weg heeft van de hemi is inderdaad een oplossing. Maar ik heb hier toch al de opmerking gekregen dat ik op de autosnelweg met zo'n andere einddemper te veel lawaai zou gaan maken tov de hemi.
Momenteel moet er nog geen aanhangwagen achter, dit kan nog komen maar is niet zeker en zal dan toch maar voor heel soms zijn.
Testen ga ik zeker nog doen, zowel met de avalanche, de hemi als de srt.
Een dieseltruck zie ik niet echt zitten. Als ik dan toch een amerikaan koop mag de motor toch wel een beetje brullen, iets wat je met een diesel niet kan bekomen.

t dually: ik zal mij zeker nog voorstellen

Komend weekend is er ook weer de meeting in Lommel (Belgie), hier hoop ik ook nog wat antwoorden te vinden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 13:33 
Nieuw

bullet-proof: dan vraag ik eerst het keuringsattest op bij de verkoper en dan weet ik meteen of het kan of niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 13:36 
Heavy Trucker

Heeft er niet veel mee te maken.
Ik kocht mijne met 5+1 op het keuringsverslag van de invoer.
2 keuringen (op 2 maanden) later stond er 3+1 op :( :( en er lag zelfs nog geen gas in toen.
Ben benieuwd voor volgend jaar

All Black Edition, 2014, Hemi 5.7L, 4x4
Rumble Bee #1066, second swarm

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 13:46 
Heavy Trucker

joeri schreef:
Een dieseltruck zie ik niet echt zitten. Als ik dan toch een amerikaan koop mag de motor toch wel een beetje brullen, iets wat je met een diesel niet kan bekomen.

Ooit al een V8 diesel gehoord??? Ik verzeker u dat als je bij een dieseltruck een rechte buis van voor tot achter hebt hij genoeg zal brullen! Mijn F250 klinkt als een vrachtwagen. Brul genoeg dus :albino:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 13:49 
Trucker

Denk dat ik in jou geval voor een Chevrolet zou gaan. 2003-2005... kwa afvering en rij comfort is Chevrolet veel comfortabeler dan een Dodge van dat bouwjaar. Kwa zit comfort is achterin zitten ook een stuk luxer en tevens hebben ze volgens mij in BE ook minder last van het zitplaatsen gedoe.

Pas op met LPG. Toen ik rond een kijken was voor een Avalanche waarschuwde de LPG inbouwer mij dat de kleppen van een Avalanche zo zacht als boter waren en je afhankelijk van de rijstijl binnen 25000-50000km toe was aan een revisie van het boven blok. Hij adviseerde om de kleppen/zittingen bij het op LPG zetten geschikt te laten maken voor LPG temperaturen. Geen idee of het klopt maar zou het even goed controleren...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 14:18 
Trucker

ik rij met een avalanche van 2004 en ben daar zeer tevreden van.

Die klep van het koffer naar de kabine hoeft niet vast staan daar hebben ze bij mij op de keuring nog nooit iets van gezegd.
Ik rij nu 2 jaar op gas ongeveer zo'n 30000km gedaan en heb nog geen problemen ondervonden .

kwa zitplaatsen is 3+1 geen probleem mits de eerste keuring op jou platen als hij gewogen word de achterklep , afdichting van de laadbak en rezervewiel en krik uit de auto te verwijderen.
Ik heb wel maar een kleine gastank zitten en kan maar 90l tanken(onderbouw).
De gastank is bij mij onderbouw en heb er wel al problemen mee gehad dat hij soms niet op gas overschakeld.
Ik weet nog niet wat het probleem is want elke keer als hij bij de gasinsstallateur staat gaat hij weer perfect op gas.

voor mij is deze avalanche perfect , heb voldoende zitruimte voor men 2 zonen, genoeg power,mag 3,3ton trekken (heb aanhanger van 3,5ton)handige bakken langs de zijkant om spanbanden op te bergen,er past een luchtmatras in als de achterbank plat ligt(perfect om te slapen op een festivalleke) en kan buizen van meer dan 3meter laden en nog de achterklep dicht doen.

mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 14:48 
Nieuw

Caster: met een V8-diesel heb ik al helemaal geen ervaring. Ik zou niet weten hoe dit klinkt, of dit kracht heeft, hoe dit rijd, ... Maar je mag mij altijd eens uitnodigen voor een testrit :wink:
Ben eens gaan kijken naar zo'n F250: met deze wagen lukt het dus niet, ik heb zowel laadruimte nodig als een achterbank met 3 gordels die van boven komen zodat ik 3 kinderzitjes kan monteren. Deze ford heeft een gordel onderaan.
Maar misschien dat er nog andere bestaan waar dit wel mee lukt.

Bonza: van die zachte kleppen wist ik nog niets, had de vorige generatie vortec-motoren hier geen last van?
Ik dacht dat dat bij deze generatie minder problemen gaf.

Guido: het probleem met uw lpg-installatie zal waarschijnlijk ook kunnen voorkomen bij bovenbouw. Ik vrees enkel een beetje voor de invloed van zout tijdens de wintermaanden aan mijn lpg in onderbouw als ik deze dagdagelijks ga gebruiken.
U spreekt van 3+1 zitplaatsen, dit is toch 4+1 chauffeur inbegrepen?
Waarom achterklep en afdichting laadbak eraf, reservewiel er uit? Voor het gewicht? Als men de gasinstallatie plaats bij invoering in Belgie en men laat deze zo homologeren, dan is er toch geen probleem met het gewicht?
ivm die tussenklep: als de wagen als lichte vracht is ingeschreven moet het een vaste klep zijn, blijkbaar weten de meeste niet eens dat deze klep open kan en zal men dit ook niet controleren. Kijkt men dit wel na en betreft het een lichte vracht, dan maak je kans dat je deze zal moeten laten vast zetten met revetten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 17:42 
Trucker

inderdaad bij lichte vracht zou dit een vaste klep moeten zijn maar dit is nog nooit gecontroleerd bij mij en heb ook nog nooit gehoord dat ze dit bij iemand hebben gecontroleerd.

mijn avalanche had eerst 4+1 maar omdat sinds dit jaar lpg op het gelijkvormigheids attest moet staan en ook gewogen moet worden met gasinstallatie worden dus de gewichten verranderd en kom je niet meer aan 4+1zitplaatsen.
en word het zelfs 2+1 als je hem niet lichter maakt bij de keuring.(dit moet dus enkel gebeuren als je de avalanche net hebt ingeschreven en enkel terug moet voor de weging)Of je moet er 1ne kopen waarbij dit al verranderd is.

als je er 1ne gaat invoeren zal je hetzelfde probleem hebben en zal ook de gas op het GVA moeten komen en kom je ook niet aan je zitplaatsen als je hem niet lichter maakt voor de keuring. achteraf kan je natuurlijk alles terug monteren enkel bij een verkoop zal de nieuwwe eigenaar hem terug lichter moeten maken als hij gewogen word.

dit probleem is niet enkel bij een avalanche maar ook bij een pick up.
normaal gezien had mijn avalanche ook maar 3+1 kunnen hebben voor deze weging die ik laatst heb moeten doen , blijkbaar had handiri waar ik hem heb gekocht ook al wat gefoeterd met de gewichten.

mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 18:56 
Nieuw

Voor de weging bij de keuring kan ik dus best achterklep en de afdichting van de laadbak demonteren en ook het reservewiel thuis laten? Zodat ik het gewicht naar beneden haal.
Zo'n weging is toch enkel bij inschrijving? Of is dit jaarlijks?

Wat als nu blijkt dat je over het gewicht zit?
Ik heb 5 zitplaatsen nodig.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]