Het is nu vr aug 01, 2025 1:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 142 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Reis amerika
BerichtGeplaatst: di sep 28, 2010 19:27 
Trucker

Bart begint niet terug over dieje poedel hé :lol: :lol: :lol: .Jochen en Inge begonnen zondag ook al te lachen als ik over die poedel begon :roll: :roll: :roll: .Pascal welkom terug man,werp die pics er maar vlug op,ge weet de states liggen me nauw aan het hart.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 28, 2010 19:31 
Heavy Trucker

Hahahaha Etienne, toch geweldig dienne poedel, post zijne foto anders nog eens dan weten ze wa ge bedoelt :mrgreen: :mrgreen:

All Black Edition, 2014, Hemi 5.7L, 4x4
Rumble Bee #1066, second swarm

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 28, 2010 20:27 
Heavy Trucker

Wel......dieje poedel heb ik dus nie gezien.... :D

Kleine anekdote dus wat ik heb meegemaakt tussen de Grand Canyon en Zion.Ik had voor vertrek al geprobeerd om de zondagnacht nog bij te boeken in desert pearl inn in zion (de 19de) maar dat was reeds volboekt.Page,Tuba City,Kanab,enz..... pakken hotels,motels,enz die nog vrije kamers hadden,dus ik was gerust !
Rijden we de zaterdagmorgen van Sedona naar de GC,rijden we in de namiddag door naar Tuba City en denk ik van daar te overnachten.Komen aan in Tuba City wat slechts twee hotels heeft voor zover ik gevonden had,blijken die alletwee volboekt om 18 uur 's avonds.Ik begin al lichtelijk te panikeren,wetende dat Page in het weekend het walhalla is voor de amerikanen en hun watersportpleziertjes en ik dus nog weinig kans maak een hotel te vinden.Uiteindelijk toch het risico genomen en nog een dik uur doorgereden naar Page. 18 hotels en motels en allemaal stuk voor stuk volgeboekt !!!! Bijna 21 uur ondertussen als ik besluit van nog een gokje te wagen in het volgende dorpje richting zion,nml big water.Slechts 1 motel (cowboy motel) en wandelt de eigenares net op de parking rond als ik opdraai.Ik vraag haar of ze nog plaats heeft en krijg een beteuterend trekkend gezcihtje te zien wat van nee schud.Ik begin haar het verhaal te vertellen en zeg haar dat ik nog ga doorrijden naar Kanab waarbij ze vriendelijk aanbied om even te bellen naar vrienden ginder die motel hebben om te weten of het wel de moeite is.
Opnieuw geen geluk en alle 10 motels blijken vol te zitten in Kanab !!! Komt haar man plots erbij en geeft die me een sprankeltje hoop door te zeggen dat vrouwlief waarschijnlijk een vergissing heeft gemaakt en er een kamer geboekt staat als reserved terwijl de sleutel er nog hangt en hij vermoed dat die kamer leeg zal blijven.17 schietgebedjes later komt ze vrolijk naar buiten gillend "i screwed up,so this is your lucky night,you've got yourselve's a !"
Hierdoor heb ik dan beslist van de zondagnacht bij te boeken en geen verder risico te nemen van geen overnachting te vinden op zondagavond rond Bryce.Zo hebben we in Page horseshoe bend en secret canyon kunnen bezoeken de zondag en zijn we dan de maandagochtend vroeg doorgereden naar zion.
Nu ging ik daar de mooie route nemen die iedereen neemt waar ze aan het werken zijn,maar ben ik er dus even met m'n gedachten niet bij en zitten ma en ik vrolijk erop los te tetteren en volg ik blindelings de gps die me via colorado city richting hurricane stuurt en halfweg me een dirt road opstuurt ! **SLIK**,in the middle of nowhere,een dirtroad niet wetend waar die uitkomt en in welke staat hij er gans het traject gaat bij liggen en dit voor 10,9 miles of ongeveer een 17 km..... Ma die dus ontzettende hoogtevrees heeft en al sedert sedona en de GC absoluut geen fan meer is van bergen trekt lijkbleek als ik besluit ervoor te gaan.De eerste 4 miles liggen er lekker bij,gewoon een stoffige weg die perfect ligt.Dan wordt het plots wat slechter en is het een echte washboard alwaar de vullingen bijna uit onze tanden ratelen en ik denk dat die ford er nooit heelhuids door gaat komen.Ik kom plots enkele cowboy's en cowgirl's tegen die een uitstapje met hun edele viervoeters maken en besluit hen te vragen of ik wel verder kan.
Ik krijg nog enkele waarschuwen van op m'n remmen te letten omdat het na enkele miles erg bergaf gaat,er geen vangrails zijn en scherpe rotsen zijn als je besluit van de hele grote shortcut te nemen en dus de bocht uitgaat......ma die gelukkig geen engels begrijpt geef ik snel een foute vertaling mee dat het allemaal wel goed komt en zich geen zorgen hoeft te maken :D :D :D
Uiteindelijk komen we er heelhuids vanaf met de nodige zweetuitbarstingen en eindigt de dirt road netjes op de main street naar springdale ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 28, 2010 21:29 
Pro Trucker

Nice pics en een leuk verhaal, ben 's nachts ook een keer met een 05 Mustang cabrio een zandweg naar beneden gereden bij Lake Powell die uitkwam bij het illustere plaatsje Mexican Hat, zweet breekt me nu nog uit :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 28, 2010 21:33 
Heavy Trucker

texas boy schreef:
zweet breekt me nu nog uit :D

kom dan maar terug naar hier .....hier zweet je niet meer in september :mrgreen:

@ Pascal leuke reis heb je gehad daar ...zal je vast lang bijblijven
jammer dat je er zondag niet bij was .....

Afbeelding

dodge DAYTONA GoManGo 2005

Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 28, 2010 22:42 
Trucker

Aléé,op algemene aanvraag van de Bart om nog eens met den Tjen te kunnen lachen,de wereldberoemde poedel in Bryce canyon.
Afbeelding

Dju,ik kan er niet genoeg van krijgen van diene poedel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 28, 2010 22:49 
Heavy Trucker

Ben juist nog eens door mijn foto's van Bryce gegaan Tjen, maar ik kan gene poedel vinden, wel een eend maar dat was in Goblin Valley

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 28, 2010 22:55 
Trucker

The Poodle: Hoodoo visible from Rainbow Point.

"Bij Rainbow point zou een hoodoo in de vorm van een poedel te zien moeten zijn, helaas hebben wij hem niet kunnen spotten. De kans is er dat de hoodoo er op dit moment niet meer zo uit ziet, want erosie vind constant plaats in de Canyon".

Is jaren geleden dat ik hem gezien heb,zou het mogelijk zijn dat het door de erosie nu uitkijken is naar een Yorkshire of is de poedel gaan lopen???

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 28, 2010 23:09 
Heavy Trucker

Ik heb even opgezocht waar rainbow point ligt en dat ligt helemaal achteraan in het park. Daar mochten wij toen niet komen omdat ze er bezig waren met een 'controled fire'
Laatste viewpoint waar we weer moesten omkeren was natural bridge. Daar stond een ranger die ook uitlegde hoe ze zo een vuurtje aanleggen (is eigenlijk preventief branden omdat het anders door de hitte toch in vuur zou vliegen en dan is het niet meer 'controled'

Helaas heen poedel of yorkshire kunnen spotten dus :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 1:06 
Pro Trucker

De eerder genoemde plaats Mexican Hat dankt zijn naam aan

Afbeelding

en niet aan :D

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 1:09 
Heavy Trucker

het lijkt toch wat op elkaar Hans :)

Ik ben er ook geweest, bij dienne mexican Hat

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 6:12 
Heavy Trucker

Secret canyon in Page via hummertours erheen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 6:19 
Heavy Trucker

Er is een nieuw wildife park in Williams dichtbij Flagstaff en daar moest ik natuurlijk heen ! Park is pas open van mei laatstleden en hebben serieus vertraging opgelopen door de harde winter,maar het park is nog verre van compleet.Inkom was zelfs maar 10$ nu.Park moet binnen 2 jaar compleet af zijn.
Momenteel kan je erdoor rijden met de wagen en bizons,zwarte beren,witte bizons,bighorn sheep en ezels zien.In het wandelgedeelte zitten wolvejongen,vossejongen,zwarte beertjes en een bobcat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 21:33 
Pro Trucker

Welcome back Pascal of was je liever ginder gebleven 8)

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 01, 2010 14:31 
Trucker

wat is een bobcat?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 142 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]