Het is nu zo jun 29, 2025 21:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 17:17 
Heavy Trucker

Hey Alfred :) :)
Ja, ik zat gisteravond laat nog foto's over te zetten, maar omdat ik niet zo'n computernerd ben, kost me dat altijd veel tijd :oops: :oops: . Dus, ding uit, te kooi geschoten want ik heb een halvedag gewerkt vandaag :| .
Je hebt gelijk; het hoeft niet af vandaag... Ik krijg volgende week de nieuwe kleppen binnen en de pakkingset; kan ik hem tussen kerst en oud en nieuw opbouwen. Volgende week zetels frezen (we hebben Serditools :mrgreen: ); meteen high performance-vijfhoekige uitlaatzetelvorm erin en de inlaatkanalen flowen, in ieder geval de manifold kanalen matchend maken met elkaar en de koppen voor een betere doorstroming. Tuurlijk zijn er een paar spruitstukbouten gebroken, maar die boor ik uit (ik maak wat foto's :idea: )op de Bridgeport, die kan onder elke hoek zwenken. Voor de verbinding spruitstuk/uitlaten ga ik chroomnikkelstalen tapeinden maken met bronzen moer. zoals we stellen; het heeft geen haast en het moet in een keer goed.

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 9:50 
Pro Trucker

Die tapeinden breken bijna altijd af bij het losmaken. Ik had een keer een gescheurd spruitstuk en bij het uit elkaar halen brak er ook ééntje af.
Het reststuk kreeg ik er ook niet uit, nu wilde ik er gelijk headers opzetten en was er gelukkig nog voldoende tapeind over, om een moer op te draaien.
Alle overige tapeinden heb ik meteen verwijderd en vervangen voor headerbouten van ARP.

Als straks alle kleppen vervangen zijn en de koppen zijn ook nog eens geflowed, dan weet je niet wat je overkomt zoveel power heeft je truck :D :D

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 11:19 
Heavy Trucker

Goeiemorgen Alfred :) en iedereen uiteraard :roll:
Een duurdere oplossing had geweest chroomnikkelstalen tapeinden met bronzen moeren, maar dat interresseert de autofabrikant totaal niet. Brons vreet niet en is makkelijk te splijten met een klein boortje en beitel. De rechterkop (ik heb voor het gemak in mijn notities alles BB en STB genoemd, omdat je naar de wagen toe werkt, maar dit terzijde :oops: ) braken bouten, terwijl de linker alles mooi los liet. Het is zaaks alles met NeverSeas in elkaar te zetten, dan krijg je het beter los zonder vreten.
Ik denk , als ik de inlaatkanalen mooi vloeiend overlaat lopen in de manifold, dus de misfits weg haal , en de aanloop naar de kleppen gladschuur, er al pk winst te meten valt. Als de inlaatlucht stuit op uitstekende pakking of dat de kopkanalen kleiner zijn, je ongunstige wervelingen krijgt. Ik had dikke koolranden op 30%rond de inlaatklepzetel zitten, wat precies verraad dat daar een "rust"is, een plek waar de stroming te hard de bocht om vliegt en er een vacuum, een natuurlijke vernauwing ontstaat. Daar moet de stroming dus verbetert worden. Ik denk inderdaad dat heteen kanon wordt als ik klaar ben.
Ik plaat wel weer foto's als ik verder ben.

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 13:07 
Pro Trucker

Je gaat er de eerste Viper Ford van maken Ton als ik het zo lees :P :wink:
Succes met de operatie van je motor, ben benieuwd wat het geeft als ie terug in elkaar zit :bounce:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 14:27 
Super Trucker

Nou Ton, das wel een hele mond vol technische praat :D

Ton van der Sluijs schreef:
Goeiemorgen Alfred :) en iedereen uiteraard :roll:

Een duurdere oplossing had geweest chroomnikkelstalen tapeinden met bronzen moeren, maar dat interresseert de autofabrikant totaal niet. Brons vreet niet en is makkelijk te splijten met een klein boortje en beitel. De rechterkop (ik heb voor het gemak in mijn notities alles BB en STB genoemd, omdat je naar de wagen toe werkt, maar dit terzijde :oops: ) braken bouten, terwijl de linker alles mooi los liet. Het is zaaks alles met NeverSeas in elkaar te zetten, dan krijg je het beter los zonder vreten. Ik denk , als ik de inlaatkanalen mooi vloeiend overlaat lopen in de manifold, dus de misfits weg haal , en de aanloop naar de kleppen gladschuur, er al pk winst te meten valt. Als de inlaatlucht stuit op uitstekende pakking of dat de kopkanalen kleiner zijn, je ongunstige wervelingen krijgt. Ik had dikke koolranden op 30%rond de inlaatklepzetel zitten, wat precies verraad dat daar een "rust"is, een plek waar de stroming te hard de bocht om vliegt en er een vacuum, een natuurlijke vernauwing ontstaat. Daar moet de stroming dus verbetert worden. Ik denk inderdaad dat heteen kanon wordt als ik klaar ben.Een duurdere oplossing had geweest chroomnikkelstalen tapeinden met bronzen moeren, maar dat interresseert de autofabrikant totaal niet. Brons vreet niet en is makkelijk te splijten met een klein boortje en beitel. De rechterkop (ik heb voor het gemak in mijn notities alles BB en STB genoemd, omdat je naar de wagen toe werkt, maar dit terzijde :oops: ) braken bouten, terwijl de linker alles mooi los liet. Het is zaaks alles met NeverSeas in elkaar te zetten, dan krijg je het beter los zonder vreten.
Ik denk , als ik de inlaatkanalen mooi vloeiend overlaat lopen in de manifold, dus de misfits weg haal , en de aanloop naar de kleppen gladschuur, er al pk winst te meten valt. Als de inlaatlucht stuit op uitstekende pakking of dat de kopkanalen kleiner zijn, je ongunstige wervelingen krijgt. Ik had dikke koolranden op 30%rond de inlaatklepzetel zitten, wat precies verraad dat daar een "rust"is, een plek waar de stroming te hard de bocht om vliegt en er een vacuum, een natuurlijke vernauwing ontstaat. Daar moet de stroming dus verbetert worden. Ik denk inderdaad dat heteen kanon wordt als ik klaar ben. Een duurdere oplossing had geweest chroomnikkelstalen tapeinden met bronzen moeren, maar dat interresseert de autofabrikant totaal niet. Brons vreet niet en is makkelijk te splijten met een klein boortje en beitel. De rechterkop (ik heb voor het gemak in mijn notities alles BB en STB genoemd, omdat je naar de wagen toe werkt, maar dit terzijde :oops: ) braken bouten, terwijl de linker alles mooi los liet. Het is zaaks alles met NeverSeas in elkaar te zetten, dan krijg je het beter los zonder vreten.
Ik denk , als ik de inlaatkanalen mooi vloeiend overlaat lopen in de manifold, dus de misfits weg haal , en de aanloop naar de kleppen gladschuur, er al pk winst te meten valt. Als de inlaatlucht stuit op uitstekende pakking of dat de kopkanalen kleiner zijn, je ongunstige wervelingen krijgt. Ik had dikke koolranden op 30%rond de inlaatklepzetel zitten, wat precies verraad dat daar een "rust"is, een plek waar de stroming te hard de bocht om vliegt en er een vacuum, een natuurlijke vernauwing ontstaat. Daar moet de stroming dus verbetert worden. Ik denk inderdaad dat heteen kanon wordt als ik klaar ben.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 15:08 
Heavy Trucker

Goed Joop :)
Dan komt hier de verkorte versie: ik ben met cilinderkoprevisie bezig :shock: :shock: :D maar... ik heb er in vriendenkring een naam op als ik een maal op mijn praatstoel zit...... :oops: :oops: :oops:

Nee hoor Jo, ik tune er niks aan; slechts verbeteren van een paar dingen. Het racen laat ik echt aan de Hemi en Viperboys over; ik rijd zachtjes grommend met 1600toeren in overdrive over vaderlands wegen :wink:

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 15:10 
Pro Trucker

:lol: wou maar zeggen dat ie nog beter dan nieuw zal lopen als ik je zo bezig hoor :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 15:16 
Super Trucker

Ja Ton, ik kan het allemaal nog net volgen, maar het leest wel lekker technisch zo als jij het hier, met het grootste gemak, op het forum neer kwakt. :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 15:22 
Heavy Trucker

Weet ik toch Jo :) :) :)
Ik wil ook niet de "smartass" uithangen; wel is het zo , dat ik me hier helemaal thuis voel en graag vertel wat ik zoal en nog meer lees wat anderen doen. Ik zit al 7 jaar op een scheepvaartforum en heb daar al heel wat geschreven, mede omdat ik 15 jaar met mijn eigen boot op scheepswrakken heb gedoken en nog steeds stoker/machinist ben. Als ik daar allemaal over ga vertellen.........

Had nét je bericht gemist Joop :oops: Dank je voor het compliment.

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 20:52 
Heavy Trucker

Update 77a :shock:

Deze week niet zoveel kunnen doen door druk op werk 8) . Ik heb de uitlaatklepzetels opgehaald met de Serditool; klaar om ingeslepen te worden. De gaten waar de smogpomp z'n lucht in de uitlaatkanalen blies, zijn afgedopt. Het is een erin gegoten kanaal, met in elke uitlaatpoort een gat. Het vreemde is, dat de koude luchtstroom recht op de klepkop blaast tegen de gasstroom in! :shock: Ik liet het van de week aan een terzake kundig iemand zien, die vertelde dat dit regelmatig voor backfires en klappen in de uitlaat zorgt! Ik denk zelf, dat de tegenstroom een vermogensafname verzorgt, omdat je rare wervelingen krijgt. Het is immers zo, dat de snelheid waarmee je uitlaatgasstroom de cilinder verlaat, op het moment van overlap(dat allebei de kleppen even openstaan) de verse lucht naar binnen sleurt, dus een betere vullingsgraad. Nou v erwacht ik niet dat mijn ford in ene "trappen gaat op gaat lopen" maar wel zuiniger en mooier.
Voor in de koppen zit onder 45 graden een van de aantrekbouten, waarmee het lower manifold vastzit. die was afgebroken! Logisch, want iemand anders had hem met staalpasta erin gelijmd! Omdat het gat rakelings langs een 7/16"unc gat van de stuurpomp gaat, en er geen ruimte toe is om een helicoil in te zetten, heb ik hem door en door geboord en zet ik met lange bout/moer vast. Cést la vie :|

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 21:50 
Pro Trucker

Zo kwam je dus nog voor een aantal verrassingen te staan, maar daar weet een Willie Wortel zoals jij wel raad mee :scratch: :idea:
Nu mag je ff twee (kerst) dagen rustig nadenken en kan je maandag weer verder :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 22:01 
Heavy Trucker

Hey Alfred :) :) een hele goeieavond!
Ik heb de kleppen en de pakkingen nog niet binnen :( :( ,echter, ik wil de misfits nog uit de inlaatkanalen halen , dus nog genoeg te doen. De smog pomp wilde ik eerst vervangen voor een bracket met lager... Ik denk erover om het binnenwerk er gewoon uit te halen; kan ie geen lucht en vuil scheppen en dus niet in elkaar draaien. ( ik had op een amerikaans forum gelezen dat als je alleen de slangen eraf haalt ie in elkaar draait.)
Met de kerst lekker met z'n tweeen, even geen werk en géén visite. en de rest van de week lekker vrij om te sleutelen.
bij deze een goede kerst toegewenst (of was daar nou een topic voor??) :mrgreen:

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 13:32 
Heavy Trucker

Goedemiddag :)
Hier zit een blij mens; de kleppen en de pakkingen zijn binnen :bounce: Ik was al aan het voorslijpen met twee ouwe kleppen ; die heb ik eerst opgezuiverd op de slijpmachine op de juiste hoek. Straks hoef ik alleen nog de neiuwe kleppen erin te polishen met fijne pasta.

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 14:42 
Pro Trucker

Nou wel ff doorwerken, anders komt die truck van het jaar niet meer af :D :D

Mooi man dat je onderdelen er zijn, hoef je jezelf niet te vervelen met dit schijt weer :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 0:34 
Heavy Trucker

Onderstaand bericht had hier moeten staan... oeps foutje :oops: :oops:

www.technomotion.nl

Laatst bijgewerkt door Ton de Draaier op wo dec 29, 2010 0:39, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]