Het is nu zo jun 29, 2025 21:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 17:17 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Hey Alfred :) :)
Ja, ik zat gisteravond laat nog foto's over te zetten, maar omdat ik niet zo'n computernerd ben, kost me dat altijd veel tijd :oops: :oops: . Dus, ding uit, te kooi geschoten want ik heb een halvedag gewerkt vandaag :| .
Je hebt gelijk; het hoeft niet af vandaag... Ik krijg volgende week de nieuwe kleppen binnen en de pakkingset; kan ik hem tussen kerst en oud en nieuw opbouwen. Volgende week zetels frezen (we hebben Serditools :mrgreen: ); meteen high performance-vijfhoekige uitlaatzetelvorm erin en de inlaatkanalen flowen, in ieder geval de manifold kanalen matchend maken met elkaar en de koppen voor een betere doorstroming. Tuurlijk zijn er een paar spruitstukbouten gebroken, maar die boor ik uit (ik maak wat foto's :idea: )op de Bridgeport, die kan onder elke hoek zwenken. Voor de verbinding spruitstuk/uitlaten ga ik chroomnikkelstalen tapeinden maken met bronzen moer. zoals we stellen; het heeft geen haast en het moet in een keer goed.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 9:50 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Die tapeinden breken bijna altijd af bij het losmaken. Ik had een keer een gescheurd spruitstuk en bij het uit elkaar halen brak er ook ééntje af.
Het reststuk kreeg ik er ook niet uit, nu wilde ik er gelijk headers opzetten en was er gelukkig nog voldoende tapeind over, om een moer op te draaien.
Alle overige tapeinden heb ik meteen verwijderd en vervangen voor headerbouten van ARP.

Als straks alle kleppen vervangen zijn en de koppen zijn ook nog eens geflowed, dan weet je niet wat je overkomt zoveel power heeft je truck :D :D

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 11:19 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Goeiemorgen Alfred :) en iedereen uiteraard :roll:
Een duurdere oplossing had geweest chroomnikkelstalen tapeinden met bronzen moeren, maar dat interresseert de autofabrikant totaal niet. Brons vreet niet en is makkelijk te splijten met een klein boortje en beitel. De rechterkop (ik heb voor het gemak in mijn notities alles BB en STB genoemd, omdat je naar de wagen toe werkt, maar dit terzijde :oops: ) braken bouten, terwijl de linker alles mooi los liet. Het is zaaks alles met NeverSeas in elkaar te zetten, dan krijg je het beter los zonder vreten.
Ik denk , als ik de inlaatkanalen mooi vloeiend overlaat lopen in de manifold, dus de misfits weg haal , en de aanloop naar de kleppen gladschuur, er al pk winst te meten valt. Als de inlaatlucht stuit op uitstekende pakking of dat de kopkanalen kleiner zijn, je ongunstige wervelingen krijgt. Ik had dikke koolranden op 30%rond de inlaatklepzetel zitten, wat precies verraad dat daar een "rust"is, een plek waar de stroming te hard de bocht om vliegt en er een vacuum, een natuurlijke vernauwing ontstaat. Daar moet de stroming dus verbetert worden. Ik denk inderdaad dat heteen kanon wordt als ik klaar ben.
Ik plaat wel weer foto's als ik verder ben.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 13:07 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
Je gaat er de eerste Viper Ford van maken Ton als ik het zo lees :P :wink:
Succes met de operatie van je motor, ben benieuwd wat het geeft als ie terug in elkaar zit :bounce:

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 14:27 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 23, 2009 23:03
Berichten: 5474
Woonplaats: Joop uit Goirle
Nou Ton, das wel een hele mond vol technische praat :D

Ton van der Sluijs schreef:
Goeiemorgen Alfred :) en iedereen uiteraard :roll:

Een duurdere oplossing had geweest chroomnikkelstalen tapeinden met bronzen moeren, maar dat interresseert de autofabrikant totaal niet. Brons vreet niet en is makkelijk te splijten met een klein boortje en beitel. De rechterkop (ik heb voor het gemak in mijn notities alles BB en STB genoemd, omdat je naar de wagen toe werkt, maar dit terzijde :oops: ) braken bouten, terwijl de linker alles mooi los liet. Het is zaaks alles met NeverSeas in elkaar te zetten, dan krijg je het beter los zonder vreten. Ik denk , als ik de inlaatkanalen mooi vloeiend overlaat lopen in de manifold, dus de misfits weg haal , en de aanloop naar de kleppen gladschuur, er al pk winst te meten valt. Als de inlaatlucht stuit op uitstekende pakking of dat de kopkanalen kleiner zijn, je ongunstige wervelingen krijgt. Ik had dikke koolranden op 30%rond de inlaatklepzetel zitten, wat precies verraad dat daar een "rust"is, een plek waar de stroming te hard de bocht om vliegt en er een vacuum, een natuurlijke vernauwing ontstaat. Daar moet de stroming dus verbetert worden. Ik denk inderdaad dat heteen kanon wordt als ik klaar ben.Een duurdere oplossing had geweest chroomnikkelstalen tapeinden met bronzen moeren, maar dat interresseert de autofabrikant totaal niet. Brons vreet niet en is makkelijk te splijten met een klein boortje en beitel. De rechterkop (ik heb voor het gemak in mijn notities alles BB en STB genoemd, omdat je naar de wagen toe werkt, maar dit terzijde :oops: ) braken bouten, terwijl de linker alles mooi los liet. Het is zaaks alles met NeverSeas in elkaar te zetten, dan krijg je het beter los zonder vreten.
Ik denk , als ik de inlaatkanalen mooi vloeiend overlaat lopen in de manifold, dus de misfits weg haal , en de aanloop naar de kleppen gladschuur, er al pk winst te meten valt. Als de inlaatlucht stuit op uitstekende pakking of dat de kopkanalen kleiner zijn, je ongunstige wervelingen krijgt. Ik had dikke koolranden op 30%rond de inlaatklepzetel zitten, wat precies verraad dat daar een "rust"is, een plek waar de stroming te hard de bocht om vliegt en er een vacuum, een natuurlijke vernauwing ontstaat. Daar moet de stroming dus verbetert worden. Ik denk inderdaad dat heteen kanon wordt als ik klaar ben. Een duurdere oplossing had geweest chroomnikkelstalen tapeinden met bronzen moeren, maar dat interresseert de autofabrikant totaal niet. Brons vreet niet en is makkelijk te splijten met een klein boortje en beitel. De rechterkop (ik heb voor het gemak in mijn notities alles BB en STB genoemd, omdat je naar de wagen toe werkt, maar dit terzijde :oops: ) braken bouten, terwijl de linker alles mooi los liet. Het is zaaks alles met NeverSeas in elkaar te zetten, dan krijg je het beter los zonder vreten.
Ik denk , als ik de inlaatkanalen mooi vloeiend overlaat lopen in de manifold, dus de misfits weg haal , en de aanloop naar de kleppen gladschuur, er al pk winst te meten valt. Als de inlaatlucht stuit op uitstekende pakking of dat de kopkanalen kleiner zijn, je ongunstige wervelingen krijgt. Ik had dikke koolranden op 30%rond de inlaatklepzetel zitten, wat precies verraad dat daar een "rust"is, een plek waar de stroming te hard de bocht om vliegt en er een vacuum, een natuurlijke vernauwing ontstaat. Daar moet de stroming dus verbetert worden. Ik denk inderdaad dat heteen kanon wordt als ik klaar ben.

_________________
Joop.. Ford F-1 Pick-up (verkocht)
Afbeelding
Ford F-1 Pick-up 1/2 ton 1949 - Het eerste model in de F-serie - http://www.joopfloris.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 15:08 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Goed Joop :)
Dan komt hier de verkorte versie: ik ben met cilinderkoprevisie bezig :shock: :shock: :D maar... ik heb er in vriendenkring een naam op als ik een maal op mijn praatstoel zit...... :oops: :oops: :oops:

Nee hoor Jo, ik tune er niks aan; slechts verbeteren van een paar dingen. Het racen laat ik echt aan de Hemi en Viperboys over; ik rijd zachtjes grommend met 1600toeren in overdrive over vaderlands wegen :wink:

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 15:10 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
:lol: wou maar zeggen dat ie nog beter dan nieuw zal lopen als ik je zo bezig hoor :wink:

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 15:16 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 23, 2009 23:03
Berichten: 5474
Woonplaats: Joop uit Goirle
Ja Ton, ik kan het allemaal nog net volgen, maar het leest wel lekker technisch zo als jij het hier, met het grootste gemak, op het forum neer kwakt. :D

_________________
Joop.. Ford F-1 Pick-up (verkocht)
Afbeelding
Ford F-1 Pick-up 1/2 ton 1949 - Het eerste model in de F-serie - http://www.joopfloris.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 15:22 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Weet ik toch Jo :) :) :)
Ik wil ook niet de "smartass" uithangen; wel is het zo , dat ik me hier helemaal thuis voel en graag vertel wat ik zoal en nog meer lees wat anderen doen. Ik zit al 7 jaar op een scheepvaartforum en heb daar al heel wat geschreven, mede omdat ik 15 jaar met mijn eigen boot op scheepswrakken heb gedoken en nog steeds stoker/machinist ben. Als ik daar allemaal over ga vertellen.........

Had nét je bericht gemist Joop :oops: Dank je voor het compliment.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 20:52 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Update 77a :shock:

Deze week niet zoveel kunnen doen door druk op werk 8) . Ik heb de uitlaatklepzetels opgehaald met de Serditool; klaar om ingeslepen te worden. De gaten waar de smogpomp z'n lucht in de uitlaatkanalen blies, zijn afgedopt. Het is een erin gegoten kanaal, met in elke uitlaatpoort een gat. Het vreemde is, dat de koude luchtstroom recht op de klepkop blaast tegen de gasstroom in! :shock: Ik liet het van de week aan een terzake kundig iemand zien, die vertelde dat dit regelmatig voor backfires en klappen in de uitlaat zorgt! Ik denk zelf, dat de tegenstroom een vermogensafname verzorgt, omdat je rare wervelingen krijgt. Het is immers zo, dat de snelheid waarmee je uitlaatgasstroom de cilinder verlaat, op het moment van overlap(dat allebei de kleppen even openstaan) de verse lucht naar binnen sleurt, dus een betere vullingsgraad. Nou v erwacht ik niet dat mijn ford in ene "trappen gaat op gaat lopen" maar wel zuiniger en mooier.
Voor in de koppen zit onder 45 graden een van de aantrekbouten, waarmee het lower manifold vastzit. die was afgebroken! Logisch, want iemand anders had hem met staalpasta erin gelijmd! Omdat het gat rakelings langs een 7/16"unc gat van de stuurpomp gaat, en er geen ruimte toe is om een helicoil in te zetten, heb ik hem door en door geboord en zet ik met lange bout/moer vast. Cést la vie :|

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 21:50 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Zo kwam je dus nog voor een aantal verrassingen te staan, maar daar weet een Willie Wortel zoals jij wel raad mee :scratch: :idea:
Nu mag je ff twee (kerst) dagen rustig nadenken en kan je maandag weer verder :D :D

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 22:01 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Hey Alfred :) :) een hele goeieavond!
Ik heb de kleppen en de pakkingen nog niet binnen :( :( ,echter, ik wil de misfits nog uit de inlaatkanalen halen , dus nog genoeg te doen. De smog pomp wilde ik eerst vervangen voor een bracket met lager... Ik denk erover om het binnenwerk er gewoon uit te halen; kan ie geen lucht en vuil scheppen en dus niet in elkaar draaien. ( ik had op een amerikaans forum gelezen dat als je alleen de slangen eraf haalt ie in elkaar draait.)
Met de kerst lekker met z'n tweeen, even geen werk en géén visite. en de rest van de week lekker vrij om te sleutelen.
bij deze een goede kerst toegewenst (of was daar nou een topic voor??) :mrgreen:

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 13:32 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Goedemiddag :)
Hier zit een blij mens; de kleppen en de pakkingen zijn binnen :bounce: Ik was al aan het voorslijpen met twee ouwe kleppen ; die heb ik eerst opgezuiverd op de slijpmachine op de juiste hoek. Straks hoef ik alleen nog de neiuwe kleppen erin te polishen met fijne pasta.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 14:42 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Nou wel ff doorwerken, anders komt die truck van het jaar niet meer af :D :D


Mooi man dat je onderdelen er zijn, hoef je jezelf niet te vervelen met dit schijt weer :mrgreen:

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 0:34 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Onderstaand bericht had hier moeten staan... oeps foutje :oops: :oops:

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Laatst bijgewerkt door Ton de Draaier op wo dec 29, 2010 0:39, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling