[quote="erwin]1 grote tip.
haal die gehele flash lube brol er uit en instaleer het laatste nieuwe smeersysteen via de computer (valve care).
smering op gas en geen smering op benzine zo ook smering naar vraag vermogen en direct in elke cilinder onder druk ingespoten.
flash lube verneveld in het inlaatspruitstuk alleen bij vacuum ,bij constante snelheid is het vacuum vrijwel nihil en verneveld deze erg slecht dus vrijwel geen smering.(werkt op onderdruk in het spruitstuk.
ook is maar de vraag in welke cilinder er olie komt en in welke geen want dit is nl niet na te gaan.
bij het nieuwe systeem daarintegen wel want die spuit nl onderdruk de speciale olie in eke cilinder appart ,en naar gelang meer als je meer vermogen vraagt.
het kost een paar centen maar in vergelijking tot de flash lube ongeveer 150 euro meer maar dan ben je zeker van goede klepsmering.
gr Erwin[/quote]
dat valve care beter is dan flash lube zal ik niet ontkennen maar dat je geen vacuum trekt bij constante snelheid is niet correct. Enkel bij WOT zal je geen onderdruk creeren, op onbelast of constant toerental nog steeds voldoende. Ik zit 20 cm van m'n meter verwijderd (hier was ie nog wel niet aangesloten):

waar de smering naartoe gaat is niet zeker inderdaad...
