Mogge iedereen
Nou Jo, reken maar dat ik ook een gat in de lucht heb gesprongen
Stukje technische nabeschouwing
Ik moet de ontsteking nog op tijd zetten; ik heb een stiftstreep gezeten op blok/unit en rotor/unit en toen de ontsteking eruitgetrokken , dus een rauwe benadering.
Hij pakt goed aggressief op ,zeker op benzine en loopt nu wel op 8 pitten.
Aan de uitlaat rook je eerst onverbrande benzine en raar lopen; lekkende kleppen zorgen voor een vreemde verbranding en dichte injectors evenzo.
Nu ruik je een goed verbrand mengel en een mooi geluid.
Dat ik mijn klepveren heb verwisseld brulde hij stevig in het inletmanofold; Ik ken dat geluid van hoogetunede motoren, die knallen inde overlap van de kleptiming wat terug. Doordat de kleppen lekten, de klepveren een andere, fellere verbranding bewerkstelligen, sloeg de vlam gewoon tussen de kleppen door het manifold in en dat is wat ik hoorde; hij is nu stil.
zoals ik al eerder stelde, die vlamterugslag zorgde voor een drukstijging in het manifold, waardoor de MAPsensor de brandstof ontregelde.
Als inderdaad het circulatiewater op peil is, veranderd dat veel inzake gas.
Misschien weer een heel verhaal, maar ik beschouw sleutelen aan motoren als erg serieus en ik ben van een 1962 Landrover in ene in het "sensor/ electronische ontsteking tijdperk terechtgekomen" en wist van toeten nog blazen dat ik de Ford kocht. Boeken kopen, en heel veel op de fora lezen en nog meer opzoeken maakt dat je zelf veel meer kan dan je denkt. Dit avontuur maakt mij nog niet tot een prof, maar ik weet wel waar alles nu voor dient onder mijn kap.